שרון קנטור ברגע הזכייה של אליפות העולם. צילום: Windsurfjournal

הישג מדהים: שרון קנטור הוכתרה לאלופת העולם בגלישת רוח ותייצג את ישראל באולימפיאדה

שתי הגולשות התמודדו בגמר נגד יריבה בריטית, והבטיחו פודיום ישראלי כפול שנה שנייה ברציפות • האלופה הטרייה קיבלה את הכרטיס לפריז 2024 • קטי ספיצ'קוב זכתה במדליית הארד

דרמה ענקית וגאוה ישראלית. שרון קנטור הוכתרה היום (שבת) לאלופת העולם בגלישת רוח, קטי ספיצ'קוב זכתה במדליית הארד. בגמר עצמו, התייצבו קנטור, ספיצ'קוב והבריטית אמה ווילסון שהובילה את התחרות לאורך כל השבוע. לצערה של ווילסון העצבים לא שלטו בה, והיא חצתה לפני הזמן את קו ההתחלה, מה שהוביל לעונש של חמש שניות. מי שניצלה את המצב הייתה קנטור, שסיימה ראשונה והוכתרה לאלופת עולם, ואילו ספיצ'קוב הסתפקה במדליית הארד. בעקבות הזכייה, הוחלט שקנטור היא הגולשת שתייצג את ישראל באולימפיאדת פריז 2024. בחצי הגמר חצתה קנטור את קו הסיום כשספיצ'קוב עושה זאת מייד אחריה, מה שהבטיח שנה נוספת בה שתי גולשות ישראליות עולות על הפודים. עוד לפני כן, אכזבה גדולה לאלופת השנה שעברה שחר טיבי, שזינקה לפני הזמן ברבע הגמר ונפסלה. בעקבות כך טיבי הפסידה את ההזדמנות להתחרות על הכרטיס לאולימפיאדה וסיימת את דרכה בתחרות במקום השמיני.

שרון קנטור אלופת עולם בגלישת רוח // קרדיט: איגוד השייט

ההיסטוריה של ישראל באליפות העולם בגלישת רוח עמוסה בהישגים, כאשר כמעט בכל שנה היו עולים מתחרים ישראלים על הפודיום. אצל הגברים, זה קרה בפעם האחרונה ב-2011 עם מדליית הארד של נמרוד משיח בניל פרייד, אך מאז לא הצליחו לשחזר את ההישג ולעלות על הפודיום. מאז התקיימה לראשונה אליפות העולם בדגם הנוכחי (IQFoil) ב-2021, נבחרת הנשים של ישראל מככבת, זה התחיל בפודיום כפול לדניאלה פלג כשזכתה בכסף, כשלידה סיימה עם מדליית הארד מאיה מוריס בתחרות שהתקיימה בצרפת. ובשנה שעברה בהולנד, עשו זאת טיבי עם הזהב וכסף לקטי ספיצ'קוב. אצל הגברים תום ראובני השתתף ברבע הגמר, סיים אותו במקום החמישי ודורג שמיני בסוף האליפות.
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קטי ספיצ'קו. מדליית ארד, צילום: sailing energy
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו