גיא ששון, הטניסאי הפראלימפי, סגן אלוף אוסטרליה

השגרירה הסעודית נפגעה עמוקות מאגדות הטניס: "הן הפנו עורף לנשים"

רימה בינת בנדר אל-סעוד, שגרירת ערב הסעודית בארצות הברית, לקחה ללב טור של כריס אוורט ומרטינה נברטילובה ב"וושינגטון פוסט" • השתיים מתחו ביקורת על ה-WTA, על רקע רצונה לקיים את הגמר של טורניר הסבב בסעודיה

רימה בינת בנדר אל-סעוד, שגרירת ערב הסעודית בארצות הברית, אמרה כי היא "נפגעה עמוקות" ממאמר שפורסם ב"וושינגטון פוסט" בו כוכבות הטניס לשעבר, כריס אוורט ומרטינה נברטילובה, מתחו ביקורת על ה-WTA על רקע רצונה לקיים את הגמר של טורניר הסבב בסעודיה.

 טרם הוחלט היכן יתקיים טורניר השיא של טניס הנשים, אבל כוכבות העבר התנגדו נחרצות לרעיון שסעודיה תזכה בכבוד. הם ציינו את "אי השוויון המגדרי שנותר מושרש עמוק בחוק הסעודי" ודאגות אחרות לגבי זכויות אדם, כולל הפללת להט"ב.

השגרירה הסעודית פרסמה תגובה ברשתות החברתיות, היא אמרה שהיא "נפגעה מאוד" מהמאמר ושהוא התעלם מההתקדמות של נשים בסעודיה. "נברטילובה ואוורט הפנו עורף לנשים שהיוו השראה וזה מעבר לאכזבה", כתבה.

ספורט הוא מרכיב מרכזי באג'נדת הרפורמה הכלכלית והחברתית של הנסיך מוחמד. לאחרונה, אחרי תשומת הלב הולכת לטניס, אחרי שרפאל נדאל חתם לא מזמן על חוזה כשגריר הענף של המדינה. בעוד שחלק מבינים כי היוזמה היא ניסיון להסיח את הדעת מהפרות זכויות אדם, הנסיכה רימה, שגרירת סעודיה בוושינגטון, אמרה ביום שלישי את ההפך. לדבריה זה "חלק מתוכנית מקיפה להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
כריס אוורט, צילום: Getty
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו