אלכס חזנוב ל"ישראל היום" על הרחקת הנבחרת מתחרות הטיפוס בהולנד: "על הראש שלהם נשיג את הכרטיס לאולימפיאדה"

 אחד הספורטאים המובילים בענף ומאמנה של איילה כרם עליה בונים בוועד האולימפי כי תגיע לפריז, סיפר על התחושות לאחר שמארגני התחרות שאמורה להתקיים בסופ"ש הודיעו לישראלים כי אינם יכולים להגיע לאור המצב: "זה מכעיס ומתסכל שארגונים כאלה מצליחים להשפיע על הספורט"

חזנוב. צילום: דני מרון

הידיעה כי נבחרת הטיפוס של ישראל קיבלה היום (שלישי) הודעה ממארגני התחרות הבינלאומית בהולנד שאמורה להתקיים בסוף השבוע, כי הם לא יוכלו להשתתף בתחרות בגלל דאגה לביטחון הנבחרת הישראלית ויתר המשתתפים, כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", הכעיסה לא מעט את אנשי הענף. כזכור, בהודעה שקיבלה המשלחת הישראלית נאמר: "אנו חוששים להפרעות במהלך האירוע ומודאגים לגבי בטיחותך, בטיחות המתחרים האחרים, הצוות שלנו והמבקרים". 

תחרות זו הייתה אמורה להוציא לדרך את העונה החדשה, בעונה שבו מקווים בענף הטיפוס ובוועד האולימפי, שיגיע לשיאו עם הופעת בכורה של איילה כרם במשחקים האולימפיים בפריז, כשביטול התחרות, יכול לשבש את ההכנות.

מי שלא נשאר אדיש להחלטה, הוא המטפס ומאמנה של כרם, אלכס חזנוב שניסה להסביר על חשיבות התחרות: "השנה לאיילה יש מטרה מאוד ברורה – שזה לעלות למשחקים האולימפיים בפריז ולהיות המטפסת הישראלית הראשונה במשחקים. אנחנו מאוד מאמינים בה, אנחנו חושבים שאיילה מסוגלת לזה. כחלק מההכנה לתחרויות הקריטריון שקוראת באמצע מאי, אנחנו החלטנו להשתתף בכמה תחרויות יותר קטנות, כשהתחרות הראשונה הייתה אמורה להיות בסוף השבוע ואז מהולנד היא אמורה לטוס למחנה אימונים להתאמן בתחרות ההובלה".

איך ישפיע פספוס התחרות?

"זה שמונעים ממנה השתתפות בתחרות, זה מונע מאיתנו תחרות הכנה שמאוד בנינו עליה וזה גורם לנו עכשיו לשנות לגמרי את כל ההכנה כרגע. אין ספק שזה פוגע בהכנות ויותר מזה, זה פוגע במורל, כי ברגע שאומרים לספורטאי שהוא לא יכול לעשות את מה שהוא אוהב ואת מה שהוא רוצה זה פוגע בחוסן שלו, אבל אנחנו בראש מורם ואנחנו לא ניתן לזה לשבור אותנו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד אמר חזנוב: "לא לתת לישראלים להתחרות זה תקדים וזה תקדים מסוכן, זה מכעיס אותי ומתסכל שארגונים כאלה מצליחים להשפיע על הספורט, אבל אני בטוח שאיילה תגיע למשחקים האולימפיים ואנחנו על הראש שלהם נשיג את הכרטיס הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר