מדליית ארד למיכאל יעקובלב באליפות אירופה באופני מסלול. // קרדיט: איגוד האופניים

מדליה ראשונה לישראל בענף: מיכאל יעקובלב זכה בארד באליפות אירופה באופני מסלול

היסטוריה: הרוכב שעלה לישראל מרוסיה רשם הישג גדול בהולנד • יעקובלב בן ה-23 פגש בקרב על הארד את יפרי הוכלנד, מדליסט הכסף מאולימפיאדת טוקיו במקצה

הישג ענק לרוכב אופני המסלול מיכאל יעקובלב שזכה הערב (שישי) במדליית הארד בתחרות הספרינט באליפות אירופה בהולנד, הראשונה אי פעם של ישראל בענף זה. 

יעקובלב בן ה-23 פגש בקרב על הארד את יפרי הוכלנד, מדליסט הכסף מאולימפיאדת טוקיו במקצה זה. הוא ניצח פעמיים, מה שהעלה אותו על הפודיום. עד היום, רק 22 מדיניות ביבשת זכו להשיג לפחות מדליה אחת מאז האליפות הראשונה ב-2001. 

יעקובלב יליד-רוסיה, מיצג את ישראל משנה שעברה. הוא זכה במדליית הארד באליפות העולם 2021 במרוצי קיירין ובמדליית ארד באליפות אירופה 2021 במרוצי ספרינט, כאשר ייצג את מולדתו הרוסית. הוא עלה לישראל עם הוריו וסבתו ממוסקבה באוגוסט 2022. מאוחר יותר, החל לייצג את ישראל בתחרויות מרוצי אופני מסלול. 

מיכאל יעקבלב, צילום: גלעד קוולרצ'יק

בתחילת 2023 ייצג לראשונה את ישראל, בסבב השני של גביע האומות בג'קרטה שבאינדונזיה וזכה במדליית הארד בתחרות הקיירין, הוא זכה במדליית הכסף בסבב השלישי של גביע האומות, בקהיר שבמצרים, בתחרות הספרינט והוכתר לאלוף ישראל. בנובמבר 2023, קיבל אישור מהוועד האולימפי הבינלאומי לייצג את ישראל באולימפיאדת פריז, אם כי הוא טרם השיג את הקריטריון האולימפי. 

מחר (ראשון) תסתיים האליפות כשיעקובלב ינסה להכפיל את כמות המדליות שלו, כשישתתף במרוץ הקיירין. אלון יוגב, ייקח חלק במרוץ הנקודות. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מיכאל יעקובלב (מימין) זכה בארד באליפות אירופה באופני מסלול, צילום: איגוד האופניים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו