נשיא הוועד האולימפי עושה מעצמו צחוק: "השלום אפשרי, הישראלים והפלשתינים חיים בדו קיום ספורטיבי"

תומאס באך לא מחובר למציאות ויצא בהצהרה מנותקת ומגוחכת • כנראה שהוא צריך לשמוע את דברי ההסתה המכוערים של ג'יבריל רג'וב, הנושא בתפקיד בוועד האולימפי של הרשות

תומאס באך. מחשבה הזויה. צילום: אי.אף.פי

אחרי 53 ימים, לראשונה מאז הטבח הברברי שביצע החמאס בעוטף עזה, נשיא הוועדת האולימפי הבינלאומי (IOC) תומאס באך התבטא אתמול בערב (שלישי) בנושא. אחרי שדבריו נשמעו, כנראה שהיה עדיף לו להמשיך לשתוק במקום לעשות מעצמו צחוק בפומבי בשל רמת הניתוק.

אירה ויגדורצ'יק חזרה לאמן את נבחרת ישראל בענף חדש

"שלום בין ישראל לפלשתינים אפשרי, מכיוון שהם חיים ב"דו קיום ספורטיבי במשך עשרות שנים", אמר באך ברצינות, "במצב הזה כיום בין ישראל לפלשתינים, יש לנו יתרון אחד בטיפול במצב זה, כי יש לנו בתנועה האולימפית את מה שהייתי מכנה בעולם הפוליטי פתרון שתי המדינות". לא ייאמן, אבל זה הציטוט המדויק והמגוחך של דברי נשיא הוועד.

באך, שדיבר בכנס ערים מארחות ונראה כמי שאינו צורך חדשות, הוסיף: "יש לנו את זה כבר הרבה זמן - שתי ועדות אולימפיות לאומיות שחיות יחד בדו-קיום שליו כבר עשרות שנים. המצב הזה משאיר לנו את ההזדמנות לדבר עם שתי הקהילות". 

המדהים הוא, שדבריו הריקים מתוכן של באך הגיעו שעות ספורות אחרי שיו"ר התאחדות הכדורגל הפלשתינית, ג'יבריל רג'וב, שנושא בתפקיד גם בוועד האולימפי הפלשתיני, הצדיק את הטבח שנעשה על ידי החמאס בשבת השחורה ואף הבטיח שטבח נוסף מתבשל, הפעם ביהודה ושומרון.

עוד אמר באך, שכנראה קיווה לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח: "אנחנו בקשר עם הוועד האולימפי הפלשתיני", ובכך רק הדגיש עד כמה הוא והוועד האולימפי אינם מחוברים לשום דבר. על דברי רג'וב, צפוי הוועד האולימפי הישראלי להגיש תלונה, בתקווה שלא תיפול על אוזניים ערלות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר