השנייה בהיסטוריה: יעל ארד נבחרה כחברת הוועד האולימפי הבינלאומי

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי הושבעה לתפקיד היוקרתי והחשוב • 71 הצביעו בעדה לעומת חמישה מתנגדים

יעל ארד בעת ההשבעה. התרגשה. צילום: IOC

עם סיכה של דגל ישראל על דש בגדה, יושבת ראש הוועד האולימפי הישראלי יעל ארד נבחרה הבוקר (שלישי) כחברת הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), באסיפה הכללית ה -141 של ה -IOC הנערך במומבאי שבהודו. 

יעל ארד מושבעת כחברת הוועד האולימפי הבינלאומי | IOC

בכך, הפכה ארד (56), מדליסטית הכסף מהמשחקים האולימפיים ברצלונה 1992 בג'ודו ואלופת אירופה לשנת 1993, להיות החברה הישראלית השנייה שנבחרה למעמד היוקרתי, אחרי אלכס גלעדי.

בהשבעה, כשהיא עם היד על הדגל האולימפי, אמרה ארד: "כבוד עבורי להיבחר כחברת הוועד האולימפי הבינלאומי. אני מקבלת באופן מלא את כל תחומי האחריות שהמשרד מצריך.

"אני מבטיחה לשרת את התנועה האולימפית, אכבד את כל ההחלטות של ה-IFC, אנהג בעצמאות בכל מה שקשור לאינטרסים פוליטיים, כולל כל נושא של גזע או דת.

"אמלא את קוד האתיקה של ה-IFC, מבטיחה להילחם נגד כל סוג של אפליה ולהקדיש את עצמי בכל הנסיבות כדי לקדם את האינטרסים של הוועד האולימפי”. 

 ארד, שנבחרה ברוב של 71 מול 5, לא היתה לבד ואיתה עוד שבעה חברים חדשים נבחרו וביניהם: מזכיר המדינה ההונגרי באלאש פייריש, ושחקנית הכדורעף (מדליסטית אולימפית) לשעבר ססיליה טייט, היום חברת הקונגרס הפרואני.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד נבחרים: שחקנית הקולנוע המלזית מישל יאו, מנהל אירועי הספורט הגרמני מייקל מרנץ, נשיאת הפדרציה הבינלאומית לטניס שולחן פטרה סורלינג משבדיה, נשיא איגוד ההחלקה העולמי הקוריאני ג'ה יול קים והתוניסאי מירוז בוסיני, סגן נשיא איגוד הוועדים האולימפיים הלאומיים הערביים.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר