רווח כפול: אסף יסעור הבטיח את מקומו בפריז 2024

הלוחם, שזכה בפעם השנייה ברציפות במדליית הזהב באליפות העולם יסע לבירת צרפת בקיץ הבא • ההישג, יחד עם הניקוד שצבר הספיקו לו בכדי לקבוע את הקרטריון, גם אם לא יתחרה בכלל בהמשך השנה

יסעור (באדום), הישג גדול. צילום: איגוד הטאקוונדו בישראל, דניס סקרטוב

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור, חגג הלילה (בין ראשון לשני) זכייה שנייה ברציפות במדליית הזהב באליפות העולם, אלה שיותר מאוחר התברר כי החגיגה שלו הייתה כפולה, לאחר שהבטיח את מקומו במשחקים הפראלימפיים בפריז שנה הבאה. 

על פי הקריטריון, יסעור היה צריך להתברג באמצע ינואר הקרוב בין ששת הראשונים בדירוג העולמי, בכדי לקבל את הכרטיס לבירת צרפת. לאחר בדיקת איגוד הטאקוונדו מתברר שהניקוד שצבר יסעור בשנה האחרונה, מבטיח לו כבר עכשיו את הקריטריון, גם אם לא ישתתף ביתר התחרויות עד לסוף השנה. 

בכך, יסעור בן ה-21, המתחרה בקטגוריית משקל עד 58 ק"ג, הופך ללוחם הטאקוונדו הראשון בהיסטוריה של ישראל שישתתף במשחקים הפראלימפיים, ולספורטאי השמיני במשלחת, ביחד עם החותרים שמוליק דניאל ומורן סמואל, השחיינים עמי דדאון ואיאד שלבי, רוכב אופני היד עמית חסדאי, הקלעית יוליה צ'רנוי וחותרת הקייאק טליה אילת.  

יסעור, יכול לנוח, צילום: איגוד הטאקוונדו בישראל, דניס סקרטוב

המאמן הלאומי יחיעם שרעבי, אמר: ״אסף עבד מעולה לאורך כל היום והוכיח שוב שהוא יכול להגיע הכי רחוק שאפשר. עכשיו צריך להמשיך ולעבוד קשה לקראת התחרויות הבאות כשהמטרה הברורה היא פריז 2024".

יהודה מעיין, יו״ר איגוד הטאקוונדו: ״ברכות לאסף יסעור על ההישג. אלוף עולם שנתיים ברציפות. איגוד הטאקוונדו מוכיח כי הפעילות המשותפת של הנבחרות באולם הנבחרת ברמלה נושא פירות. כמו גם שיתוף הפעולה עם הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט הנכים. תודה מיוחדת לצוות המקצועי ברשותו של יחיעם שרעבי שללא המסירות היום-יומית שלהם לא היינו מגיעים לתוצאות האלו".

נועה שמידע, מנכ״לית איגוד הטאקוונדו: ״שמחה מאוד בשביל אסף וכל הצוות המקצועי שעוטף את הנבחרת על ההישג המדהים. זה פרי עבודה קשה וסיזיפית, המון הקרבה ואומץ לחלום בגדול ולהעז".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מדליית כסף ללוחם הטאקוונדו אסף יסעור. קרדיט: רון בולאען

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר