אדם מן היישוב, שישמע את סיפור הקריירה של אלון גבאי מירושלים, בוודאי יגיד לעצמו שמדובר בסוג של חלום. אבל גבאי בן ה־19, ספורטאי מצטיין ונהג מרוצים ברכב פורשה GT4, מתעקש שהגשמת החלום הגדול טרם הושלמה: "אני באמת חושב קדימה. זה חלק מהמנטליות. כבר עכשיו אני מייצג את המדינה באליפות גרמניה, ובעונה הבאה נשתתף באליפויות אירופה. אני רוצה לשים את דגל ישראל על הפודיום ולחוש את הגאווה".
אלוף ישראלי: ראיון מיוחד עם נהג המירוצים אלון גבאי | יניב זוהר
את הקריירה שלו החל בגיל 12 על מסלול הקרטינג בתלפיות. הוא עבר מהר מאוד לקרטינג מקצועי ומהיר מהרגיל (שתי פעימות), כך שעוד לפני שחגג בר־מצווה הוא טס במהירות שחצתה את ה־100 קמ"ש. כחלק מההתפתחות יצא במקביל למרוצים בחו"ל.
גבאי מעיד כי בבית הספר שבו למד הוא זכה לתמיכה במקצועו, אבל גם ידע לקחת פסק זמן מהנהיגה לקראת תקופת הבגרויות, כדי שיוכל להשקיע גם בישורת האחרונה שלו במערכת החינוך. לאחר שסיים את התיכון הוא החליט לבצע את המעבר לתחום מכוניות המרוץ, ובמסגרת המסע הזה חיפש קבוצה להתחרות איתה.
הוא מצא אחת כזאת, גרמנית, וחתם איתה על חוזה לשתי עונות. "קרטינג זו הדרך הכי טובה להיכנס לעולם המרוצים, אבל כדי להצליח לפתח קריירה ברמות הכי גבוהות הייתי חייב לעבור לעולם המכוניות", הוא מסביר.
פורמולה 1 הוא ענף הספורט המוטורי המצליח והיוקרתי בעולם. תקציבן של הקבוצות המשתתפות בו מגיע למאות מיליוני דולרים בשנה, והמרוצים זוכים לחשיפה עולמית נרחבת.
בסבב מתחרות עשר קבוצות, כשלכל אחת מהן שני נהגים בכירים שמשתתפים במרוצים הרשמיים, ונהג נוסף - בדרגה נמוכה יותר - שתפקידו הוא נסיעות מבחן שמגיעות למהירות של יותר מ־300 קמ"ש. אל תזלזלו בתפקיד החשוב הזה, שנכלל בתוכניות של גבאי.
הפריצה של הנהג הישראלי השאפתן היתה קרובה לעצירת חירום כשהוא קיבל את הצו הראשון שלו. הוא חשב תחילה שעליו לוותר על הקריירה, מתוך אהבה עמוקה למדינה ומתוך הבנה שהשירות הקרבי משמעותי לו. הוא התלבט ארוכות, עד שהבין כי הפסקת הקריירה בזמן השירות הצבאי תגרום לפגיעה בחלומות שלו, ולכן החליט לשלב בין שני הדברים ההכרחיים מבחינתו.
הפתרון? הוא התגייס על תקן ספורטאי מצטיין. "המפקדת שלי תמיד תומכת ומעודדת אותי", אומר גבאי, שאישר כי צה"ל עומד מאחוריו וממלא את כל הצרכים הנדרשים לו כדי להישאר על המסלול המהיר ככל שנדרש. "הצבא נותן לי המון זמן חופשי לאימונים. יש לי 90 יום לנסוע לאימונים בחו"ל ולהשתתף בתחרויות".
כדי להגשים את החלום הגדול, הנער המוכשר נאלץ להתאמן שלוש פעמים בחדר הכושר, אך את רוב הזמן הוא מבלה בנהיגת סימולטור. ולאיפה הוא מכוון את החלום שלו? גבאי מבהיר: "אני רוצה להיות נהג מפעל של פורשה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו