עשתה היסטוריה: אלונה טל פרנקו אלופת העולם בהתעמלות אמנותית לנוער

פרנקו בת ה-14 הדהימה בתרגיל החישוק באליפות שמתקיימת ברומניה • רגינה פולישצ'וק הצליחה גם היא להשיג מדליית ארד משלה • זהב כפול לנבחרת ההתעמלות האומנותית

אלונה טל פרנקו. אלופה . צילום: אורן אהרוני

המתעמלת האמנותית אלונה טל פרנקו הפכה היום (ראשון) לספורטאית הישראלית הראשונה שזוכה במדליית הזהב באליפות העולם לנוער הנערכת ברומניה, ועשתה זאת בתרגיל החישוק.

פרנקו בת ה-14, המתאמנת אצל לנה זליקמן ואלונה קושבצקי, עלתה לשמינייה האחרונה מהמקום השני הכללי. היא השיגה בגמר ציון מרשים של 31.6 נקודות שהביא לה את הזהב, גם לאחר שספגה 0.05 נקודות עונשין. היא הקדימה את הרומניה אמליה ליסה עם 30.9 נקודות ושלישית סיימה אנסטסיה סרנטובה האוזבקית עם 30.850 נקודות.

אלונה טל פרנקו אלופת עולם בהתעמלות אמנותית לנוער // צילום: איגוד ההתעמלות

גם רגינה פולישצ'וק הצליחה להשיג את מדליית הארד בגמר תרגיל הכדור. פולישצ'וק שסיימה את המוקדמות רק שישית, קבעה בגמר תוצאה של 30.350 נקודות. כשהזהב הלך לבולגריה אלבירה קרסנובבה עם 32.1 נקודות ושנייה סיימה הגרמניה לאדה פושכה עם 30.8 נקודות.

דורון שיטרוק יו"ר מכבי תל אביב אמר:"ההתעמלות האומנותית נחשבת לענף מוביל אצלנו באגודה המטפחת את התחום עם מיטב הכוחות המקצועיים המשקיעים בעבודה יום יומית עם הבנות."

"כולנו זוכרים היטב את נטע ריבקין, מורן בוזובסקי אלונה קושבצקי וניקול זליקמן שייצגו אותנו במשחקים האולימפיים והגיעו להישגים מרשימים מאד. מורן, אלונה וניקול עובדות אצלנו באגודה ומובילות את הבנות שלנו להישגים גדולים בכל הגילאים. אלונה עשתה היום הישג היסטורי ופניה למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028. כולנו גאים בהצלחה הגדולה שלה ובטוחים שההישג הענק הזה יגביר אצלה את המוטיבציה להמשיך בהתמדה ובהשקעה מירבית כדי שתממש את החלום האולימפי שלה"

נבחרת ההתעמלות זכתה בשתי מדליות זהב

נבחרת ההתעמלות, הכוללת את אלינור גרץ, שלי אלגאי, ענת שניידר, מיטל סומקין, קסניה קוליק ויובל שולמן, המשיכו את התחרות הגדולה של ישראל וזכו במדליית הזהב בגמר תרגיל החבלים לאחר שקיבלו ציון של 30.75 נקודות וגברו על בולגריה שסיימה שנייה (30.25 נק׳) ועל אזרבייג׳ן שסיימה שלישית (29 נק׳). 

יותר מאוחר, השתתפו הבנות בגמר הכדורים, עליו קיבלו ציון של 32.250 נקודות, שהביא את הזהב השני, כשגם כאן בולגריה שניה (30.6 נק') ושלישית האזריות עם 30.150 נק'. ליאן רונה סיימה את גמר האלות רביעית (28.850 נק') ויעל אלוני גולדבלט דורגה בסרט שביעית עם 26.8 נק'. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נבחרת ההתעמלות. זהב כפול, צילום: FIG
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר