יובל שמלא מטפס לפסגה ובטוח: "עשיתי כל מה שאני יכול"

המטפס שכולם מכירים מנינגה ישראל, פספס מדליית כסף במשחקי אירופה, אחרי ערעור של אחד היריבים - וצנח למקום החמישי • "היתה שם תחושה לא טובה בארגון של התחרות" • עכשיו הוא עם הפנים לאליפות העולם בשווייץ • ראיון ל"ישראל היום"

יובל שמלא. טעם קצת מהאולימפיאדה. צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי

לילה לא פשוט עבר על המטפס יובל שמלא, שתחילה זכה אמש (שבת) במדליית הכסף במשחקי אירופה הנערכים בפולין, אלא שלאחר ערעור שהגיש יריבו האוסטרי, הוא התבשר כי איבד אותה וירד עד למקום החמישי.

במשך 45 דקות מסיום התחרות, שמלא שמתרכז בשנה האחרונה במטרה להגיע למשחקים האולימפיים בפריז 2024, קיווה שזה ייגמר אחרת. "אני עוד לא הצלחתי להתאושש", סיפר בראיון ל'ישראל היום", "הגענו רק בשלוש בלילה לכפר האולימפי, לא היו לי הרבה שעות שינה".

נבחרת ישראל זוכה במדליית הזהב באליפות אירופה בשחייה אמנותית בפולין | הוועד האולימפי בישראל

 

אתה מצליח להבין מה קרה שם ולמה אתה לא על הפודיום?

"זה היה לילה מלא בדרמות, עם כל הערעורים שהוגשו. זה מבאס. יצא לי לראות מקרים כאלה, זה קורה בספורט הזה. שירדתי מהמסלול וידעתי מה התוצאות, הבנתי שהולך להיות בלגן. זה תחום מאוד בעייתי הנושא של הפלוסים (יציאה מאחיזה לאחיזה הבאה או רק התייצבות לאחיזה; א"א), חשבתי שאני שני או שלישי, אבל לא חשבתי שיורידו אותי למקום החמישי ויבטלו את הפלוס. זה מבאס מאוד".

איך עוברים יום כזה, כשהתחרות מתעכבת שעות בגלל הגשם ואז גם מגיע המקרה של הערעור?

"הייתי כבר גמור בסוף. הייתי כל כך עייף. התחלתי את החימום כבר בשש בערב והתחרות נגמרה רק ב-11 וחצי, אבל זה עדיין נותן לי את המוטיבציה להמשיך להתאמן ולהסתכל קדימה".

אין לך יתרון אחרי כל הלילות הלבנים שעברת בנינג'ה ישראל?

"אמור להיות לי יתרון, אני יודע איך להתמודד עם הדברים האלה. זה עזר לי לדעת שגם כשאני עייף אפשר להוציא ציון טוב, אבל מצד שני עשיתי הכנה מאוד רצינית, כשבשנה האחרונה הייתי הולך לישון ב-21:30 וקם בשש בבוקר - ואז פתאום לבוא לתחרות כזאת זה שונה".

שמלא בפעולה. עם הפנים קדימה, צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי

 

לאיזה מסקנות הגעת אחרי התחרות הזו?

"בחצי הגמר יכולתי לעשות קצת יותר טוב והביצוע שלי אולי נכנס קצת לפאניקה עם אי נוחות על המסלול, בזמן שהאוסטרי והשוויצרי עשו את המסלול הזה בצורה מדהימה. בגמר נתתי את כל מה שיש לי ונלחמתי, כשבסוף, בצעד שנפלתי בו, הייתי צריך קצת יותר טכניקה, קצת יותר למקד את הגוף, אבל עשיתי את כל מה שאני יכול.

"למען האמת גם קצת נהניתי מכל הדרמות האלה. אני מבין שהכל יכול להשתנות בכל רגע - הכניסו אותי לפודיום ואז הוציאו אותי, החזירו ושוב הוציאו".

אז אולי צריך לשנות את החוקים?

"היה שם תחושה לא טובה בארגון של התחרות, כשהפודיום נדחה כל כך הרבה ועוד לפני זה התחרות עצמה בגלל הגשם. באופן אישי התאכזבתי שאני לא עם המאמן שלי הרנן וסרמן, שהוא חד במצבים כאלה. אולי זה היה יכול להיות אחרת".

 

זו  פעם ראשונה שלך באירוע רב ענפי, איך ההרגשה?

"זה נתן לי טעימה קטנה מהאולימפיאדה, עם משלחת של ישראל, ישנים כולם ביחד בכפר אולימפי, אוכלים ביחד. ככה מרגישים את ימי התחרות עם כל המשמעות מאחורי זה. היה ממש מדהים. מאוד מרגש שבאו כולם לעודד אותי, יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי, גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד וכל המשלחת".

שמלא. התאכזב והתרגש, צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי

 

מה מתוכנן לך עכשיו?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אני בעוד חמישה ימים יוצא לתחרות הסבב העולמי בשווייץ בהובלה, והתחרות הכי חשובה זו אליפות העולם, גם בשווייץ. סיימתי את הלימודים לפני חודשיים וכולי מרוכז בתחרויות כדי להשיג את המטרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר