ברכה (ביטי) דויטש. אכזבה. צילום: אלן שיבר

"יש לדתיים מקום בספורט?": רצת המרתון תפספס את אליפות העולם בגלל השבת

ביטי דויטש שוב תפספס תחרות חשובה בגלל השבת ושיתפה בפוסט: "לפתע, המאבק שכל הסבתות היהודיות שלנו התמודדו איתו בשנות ה-20, כשאמרו להן שהן יאבדו את מקום העבודה שלהן אם הן לא יגיעו בשבת, מרגיש הרבה יותר אמיתי"

רצת המרתון החרדית ברכה (ביטי) דויטש הודיעה אתמול (רביעי) כי תפספס את אליפות העולם בבודפשט, בגלל שהיא מתקיימת ביום שבת.

דויטש, שכבר פספסה את המרתון באליפות העולם 2019 בקטאר וב-2021 את המשחקים האולימפיים בטוקיו, התבשרה כי היא נמצאת בין 100 הרצות שהשיגו את הקריטריון, אך לצערה תוותר עליו בגלל היום הקדוש.

דויטש שיתפה בפוסט כואב ברשתות החברתיות: "שמרתי שבת כל חיי וזו מצווה שאני מוקירה. מעולם לא דמיינתי את עצמי אפילו שוקלת אחרת, ובכל זאת לראשונה בחיי מצאתי את עצמי מרגישה לחץ להתחרות בשבת".

"לפתע, המאבק שכל הסבתות היהודיות שלנו התמודדו איתו בשנות ה-20, כשאמרו להן שהן יאבדו את מקום העבודה שלהן אם הן לא יגיעו בשבת, מרגיש הרבה יותר אמיתי. האם אאבד את המימון שלי אם לא אוכיח את עצמי ואתחרה? אני מוותרת על הזדמנויות כל כך גדולות, אולי המקצוע הזה לא באמת בר קיימא כיהודי חרדי?".

"ואני תוהה: האם יש מקום לדתיים בספורט? האם יש דרך כלשהי לבצע שינויים במערכת? האם ניתן לכבד אמונות דתיות בקרב ספורטאים? מוצאת את עצמי עושה את הבלתי יאמן ושואלת את הרב שלי אם יש דרך כלשהי לרוץ.. אני יודע בליבי שלעולם לא אוכל לעשות את זה, אבל אני חייבת לבקש.

"אני לא מופתעת מהתשובה שלו, רק בהלם שבכלל שקלתי את זה. ובעודי משקפת את המסע שלי, ואת האתגרים והמכשולים העזים שעמדתי בפניהם בדרך, אני יודע שאת ההקרבה שאני עושה לשבת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אבל יש גם בשורות טובות. כזכור, איגוד האתלטיקה העולמי החליט באולימפיאדת פריז בשנה הבאה להעביר את מרתון הנשים ליום ראשון, ככה שבמידה ותעמוד בקריטריון היא תשתתף לראשונה באולימפיאדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו