אליפות העולם בג'ודו: שגיא מוקי הפסיד בקרב על מדליית הארד

אחרי שניצח את המדליסט האולימפי מטוקיו ויריב ממונגוליה, הישראלי הפסיד בריתוק וסיים במקום החמישי באליפות העולם • אצל הנשים: גילי שריר וענבל שמש הודחו בשמינית הגמר

שגיא מוקי בקרב על המדליה. צילום: אורן אהרוני

כשאנחנו בחצי הדרך של אליפות העולם בג'ודו הנערכת בדוחא בירת קטאר, נבחרת ישראל רוצה לתקן את הרושם של הימים האחרונים ולרשום הישגים, כאשר למעגל התחרויות נכנסים בשעה זו שלושה ספורטאים נוספים.

שגיא מוקי, המתחרה במשקל עד 81 ק"ג, חזר לאחר תקופה ארוכה, לעמוד על הפודיום בגרנד סלאם תל אביב, שם זכה בזהב והוכיח שהוא יודע לעשות זאת גם בבמה היוקרתית, עם הזהב בתחרות זו ב-2019.

מוקי פתח את היום בצורה נפלאה וניצח בסיבוב הראשון את הבולגרי גאורגי גרמטיקוב, מדליסט הארד מאליפות אירופה עד גיל 23 בשנה שעברה, אחרי שפחות משתי דקות לסיום הקרב הצליח להשיג איפון והעפיל לשלב הבא, שם התמודד נגד שאמיל בורצ׳שווילי האוסטרי, מדליסט הארד האולימפי המדורג 6 בעולם. הישראלי התעשת בזמן והצליח לנצח את יריבו לאחר ריתוק, ועלה לשמינית הגמר.

שם, המתין לו היריב המונגולי גרלטויה. מוקי המשיך מאותה נקודה, והשיג איפון נהדר, שסידר לו את המקום ברבע הגמר, שם גם ניצח באיפון מרהיב ובעלה לחצי הגמר, נגד יריבו הוותיק מתיאס קאס עליו גבר בגמר 2019. הבלגי הוא אלוף העולם 2021 וסגן באליפות בשנה שעברה. 

מוקי מול מתיאס קאס, צילום: אורן אהרוני

בקרב עצמו מוקי נראה מצוין, אבל הפסיד בניקוד זהב אחרי שהבלגי ריתק אותו. הישראלי נשר לבית הניחומים וינסה להשיג מדליה ראשונה לנבחרת.

בקרב על הארד מול האלוף האולימפי היפני טקנורי נגסה, מוקי הצליח לגרור לניקוד הזהב, שם רותק וסיים במקום החמישי, כשלאורך כל הקרב, ספג קריאות "פלשתין, פלשתין" מצד הקהל.

הריתוק של מוקי בסיבוב השני, צילום: אורן אהרוני
מוקי מול המונגולי גרלטויה, צילום: אורן אהרוני

אצל הנשים, במשקל עד 63 ק"ג, ענבל שמש פתחה את יום התחרויות מול הצ'כית רנטה זכובה. הקרב בין השתיים הלך לניקוד זהב, שם ניצחה הישראלית בזכות 3 עונשים שהוציאה מיריבתה. בשלב הבא המתינה לה יריבה מפולין והקרב בין השתיים הלך לניקוד זהב. התשישות ניכרה על שתי ואחרי 12 דקות של קרב צמוד הצליחה הישראלית להשיג איפון. בשמינית הגמר הפסידה לאחר שספגה שלושה עונשים מול אנדריאה לסקי הסלובנית.

ענבל שמש (משמאל), צילום: אורן אהרוני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם  גילי שריר פתחה מצוין, ובסיבוב השני מול יריבה מטורקמניסטן לא התקשתה לנצח באיפון תוך 18 שניות. בשלב רבע גמר חיכתה לה קלריס אגבניינו. הצרפתייה ניצחה בוואזרי בניקוד זהב והעפילה לשלב הבא. הישראלית תישאר עם המחמאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר