אוקראינה תחרים את אליפות העולם בג'ודו: "הרובלים ניצחו"

ההחלטה הדרמטית הגיעה לאחר שהאיגוד אישר למתחרים מרוסיה ומבלארוס להגיע לקטאר • מאמן הנבחרת, ויטלי דוברובה: "גילינו על הסרת החרם דרך אתר האינטרנט, חיכינו וקיווינו שהשכל הישר ינצח"

אוקראינה תחרים את אליפות העולם בג'ודו. החלטה דרמטית, צילום: EPA

איגוד הג'ודו האוקראיני פרסם היום (ראשון) את החלטתו הדרמטית להחרים את אליפות העולם הקרובה, שצפויה להיפתח בסוף השבוע הקרוב בבירת קטאר, דוחא.

הסיבה להיעדרות האוקראינים, לאחר שכבר נרשמו לאליפות, היא אישור איגוד הג'ודו העולמי (IJF) להסיר את החרם על ספורטאים רוסים ובלארוסים. פרישתם מהאירוע החשוב ביותר בשנה בענף אושרה אתמול על ידי ויטלי דוברובה, המאמן הראשי של הנבחרת.

ההחלטה הגיעה יממה בלבד לאחר שהוועד הפועל של ה־IJF החליט, כאמור, לאפשר לג'ודוקא מרוסיה ומבלארוס להתחרות כספורטאים ניטרליים אינדיבידואליים באליפות העולם, שתתקיים ב־7-14 במאי.

"גילינו על הסרת החרם דרך האתר הרשמי של האיגוד העולמי, כי אתמול היה היום האחרון לרישום ספורטאים לאליפות העולם", אמר דוברובה לאתר החדשות האוקראיני "Tribuna". "חיכינו וקיווינו שהשכל הישר ינצח. למרבה הצער, הרובלים הרוסיים ניצחו".

דוברובה חשף כי פדרציית הג'ודו האוקראינית צפויה גם היא לפרסם היום הודעה על החלטתה להחרים את הטורניר. כמו כן, הוא אמר כי נשיא ההתאחדות מיכאיל קושליאק אמור לטוס לקטאר, שם הוא צפוי לנאום בקונגרס ה־IJF שיתקיים ביום חמישי השבוע.

"כל זה נקבע מאחורי הקלעים. הכל כל כך 'מכוער', בלשון המעטה. הספורטאים מאוכזבים, כי הם כבר התחילו לרדת במשקל לקראת האליפות", סיכם דוברובה.

מחאה של האמן בנקסי באוקראינה בו פוטין מוטח לרצפה, צילום: גטי אימג'ס

מי שהצטרפה למחאה ושיתפה את התגובות של מאמן הנבחרת היא דריה בילודיד, הג'ודוקא הבולטת בנבחרת, שהביעה בעבר מחאה גדולה על המלחמה בארצה, וקראה להחרים את הספורטאים הרוסים גם מהמשחקים האולימפיים. "זה לא מקובל לאפשר לאנשי צבא של מדינת טרור, שכל יום הורגים אוקראינים, להשתתף בתחרויות בינלאומיות. לא מדובר בכלל בערכי הספורט", כתבה בילודיד.

מוקדם יותר החודש, ממשלת אוקראינה אימצה החלטה המענישה פדרציות לאומיות שהספורטאים שלהן משתתפים בתחרויות שבהן מעורבות רוסיה ובלארוס. הג'ודו הוא הספורט האולימפי האחרון שהתיר השתתפות לספורטאים רוסים ובלארוסים.

יחד עם זאת, הג'ודו הוא הענף הגדול ביותר שהכריז על חזרת הספורטאים הרוסים לתחרויות, לאחר שהאור הירוק הגיע מהוועד האולימפי הבינלאומי. בכך הצטרף הג'ודו לענפי הקשתות, סיף, קרב חמש מודרני, סקייטבורד, טניס שולחן, טאקוונדו, טריאתלון והיאבקות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

באתלטיקה, בדמינטון, כדורסל, רכיבה על סוסים, טיפוס וגלישה עדיין אוסרים השתתפות של אתלטים רוסים. באתר האיגוד העולמי הופיע צוות בשם "אתלטים ניטרליים בודדים", בהשתתפות 20 ספורטאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר