דרמה בג'ודו: האיגוד העולמי החליט להחזיר ספורטאים רוסים ובלארוסים לתחרויות

הוועד המנהל של הענף הודיע כי שכר חברה עצמאית שתערוך בדיקות רקע לספורטאים המעוניינים לקחת חלק בתחרויות האיגוד • "הספורט הוא הגשר העיקרי לדיאלוג ולפיוס"

החלטה דרמטית של איגוד הג'ודו הבינלאומי , צילום: רויטרס

כשבוע ימים לפני אליפות העולם בג'ודו בדוחא שבקטאר, איגוד הג'ודו העולמי (IJF) החליט הערב (שבת) לאשר את חזרתם של ספורטאים רוסים ובלארוסים כמתחרים ניטרליים.

הוועד המנהל החליט להעסיק חברה עצמאית שתבצע בדיקות רקע לכל האנשים המועמדים להשתתפות, לרבות תכני מדיה חברתית, תוך התייחסות ספציפית לתעמולת מלחמה אפשרית. רק אותם ספורטאים שיאושרו במהלך תהליך האימות הזה יהיו זכאים להשתתף באירועי ה-IJFA. קריטריון ההעפלה לפריז 2024 כבר החל ביוני 2022, אלא שאליפות העולם הקרובה תעניק ניקוד משמעותי לדירוג.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בהודעת ה-IJF נכתב: "הפדרציה הבינלאומית לג'ודו היא ארגון מכיל המושתת על ערכים, המוקדש לקידום והגנה על הענף כאמצעי לכיבוד זכויות אדם ותמיכה באחדות בינלאומית, ידידות ושלום. אנו עומדים בתקיפות נגד כל צורות של תוקפנות, אפליה, מלחמה או אובדן חיים. אנו מאמינים שלכל אחד יש את הזכות להשתתף בספורט ללא הבדל מוצא אתני, דת או מין. אנו מצפים לחגוג יחד את ערכי הג'ודו באליפות העולם 2023 עם כל הספורטאים העוסקים בהסמכה האולימפית לפריז 2024. הספורט הוא הגשר העיקרי לדיאלוג ולפיוס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר