היסטוריה באינדונזיה: מדליית ארד לרוכב אופני המסלול מיכאל יעקבלב

לראשונה: ישראלי התחרה במדינה המוסלמית ועלה על הפודיום כאשר ההמנון מתנגן ודגל המדינה לידו • מדובר בבשורה נהדרת גם לנבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20, האמורה לשחק באינדונזיה לראשונה אי פעם במונדיאליטו בחודש מאי

יעקבלב. הישג מדהים, צילום: cycling 4u

בפעם הראשונה בהיסטוריה ספורטאי ישראלי עלה היום (שבת) על הפודיום בתחרות באינדונזיה, כשהוא מופיע עם המדים הלאומיים ודגל המדינה מתנוסס ליד שמו, כפי שפורסם לראשונה ב'"שראל היום".

מי שעשה זאת, היה רוכב אופני המסלול מיכאל יעקבלב, שזכה במדליית הארד בתחרות הקיירין בסבב השני של גביע האומות ג'קרטה. במדליית הזהב זכה מדליסט הארד מאולימפיאדת טוקיו 2020, הארי לאברייסן ההולנדי ושני סיים המלזי עזיזי מונג.

יעקבלב עם המדליה, צילום: https://www.israelhayom.co.il/sport/other-sports/article/13735018

כאמור, זאת הפעם הראשונה שספורטאי ישראלי מתחרה עם סממנים לאומיים באינדונזיה. עד היום, המדינה המוסלמית איתה לישראל אין יחסים דיפלומטיים, סירבה בכל תוקף לאפשר זאת, כשרק לאחרונה לא הקלע סרגיי ריכטר ביטל השתתפותו בגביע העולם בשל כך.

גם שחקן הבדמינטון האולימפי מישה זילברמן, נכנס ברגע האחרון לאליפות העולם ב-2015 באינדונזיה, אך שעת המשחק והמעקב החי לא פורסמו, וליד שמו בסיום המשחק לא הופיע דגל ישראל, כשהוא גם שיחק במגרש צדדי.

נבחרת אופני המסלול של ישראל המתחרה באינדונזיה כוללת את רותם טנא שסיים אתמול תשיעי במירוץ האלמינציה, את מיכאל יעקבלב וולאד לוגינוב. מדובר בתחרות חשובה בדרך לאולימפיאדה, כאשר היא אחת מ-9 תחרויות שהדירוג שלהן יקבע את הקריטריון למשחקי פריז 2024, כשהקריטריון מורכב מ-3 תחרויות גביע האומות השנה, 3 בשנה הבאה, אליפויות אירופה ואליפות העולם.

כל הצעד האחרון, הוא בשורה נהדרת גם לנבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 האמורה לשחק באינדונזיה לראשונה אי פעם במונדיאליטו במאי הקרוב. בתקופה האחרונה נעשים מאמצים להשיג את אשרות הכניסה ולאפשר לנבחרת לשחק כמו כל יתר הנבחרות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
יעקבלב (משמאל) על הפודיום,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר