הטניס הולך אחורה: אצטדיון קנדה המיתולוגי ברמת השרון נסגר סופית

אחרי חמש שנים ללא משחקים, ל"ישראל היום" נודע כי במקום הפסיקו לאחרונה גם להתאמן • מנכ"ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל, ארז וידר: "אסור להפעיל אותו בגלל בעיות בטיחות, מנסים לתקן את הליקויים ולפתוח מחדש, אבל הכוונה להרוס ולבנות משהו חדש מודרני"

אצטדיון קנדה. המתקן עומד שומם, צילום: אסף יקואל, ויקישיתוף

לאחר חמש שנים שאצטדיון קנדה ברמת השרון סגר את שעריו לאירועי טניס, ל"ישראל היום" נודע שלאחרונה גם האימונים בו הופסקו, בגלל ליקויי בטיחות. 

המקום, שידע לא מעט רגעים מאושרים ואירח את הכוכבים הגדולים בענף כמו נובאק ג'וקוביץ', אנדי מארי, מריה שראפובה ואחרים, עומד שומם ולמרות כל הניסיונות לשדרג אותו וכל התוכניות שפורסמו מאז 2007, שום דבר לא יצא עד היום לפועל ונראה שהוא ימשיך לעמוד כפיל לבן גם בשנים הקרובות. 

"יש כאן בעיה, אסור להפעיל אותו בגלל בעיות בטיחות", סיפר ארז וידר, מנכ"ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל. "יש כבר כמה שנים תוכניות לשדרג אותו, ולא רוצים שמישהו ישב שם ויקרה לו משהו. מנסים לתקן את הליקויים ולפתוח מחדש, אבל הכוונה להרוס ולבנות משהו חדש מודרני". 

כבר שנים מנסים לשדרג ולא קורה כלום, מה ישתנה הפעם? 

"אני לבד ראיתי 2-3 תוכניות, אבל נגיד נפעיל את המקום ויגיעו 5,000 איש, מילא השאלה איפה יחנו, אבל איך מוציאים 1,500 מכוניות עם הרמזור הבודד שיש ביציאה? אז עושים אירוע פעמיים בשנה, אז זה בסדר, אבל לא כדאי לי להשקיע במקום 150 מיליון שקל.

"במידה ונפתור את בעיות ההנגשה, זה יעזור לנו להביא משקיעים, אני לא באמת יכול לשנות את כל העולם, אני יכול לשנות את כל העולם של ילד אחד ואני עובד כל פעם על עוד ילד ובשביל זה אני פה". 

אצטדיון קנדה. לא בטיחותי, צילום: ארכיון מרכזי הטניס והחינוך בישראל

אז מה יקרה עם המקום? 

"יש לנו תוכניות, אבל ייקח כמה שנים טובות עד שנוכל להשקיע באצטדיון קנדה. יש אנשים שמתעניינים, לא רוצה לבנות פיל לבן, אלא משהו שיהיה מולטי עם גג נסגר, שיהיה אפשר לעשות בו גם כדורסל ועוד כמה דברים ולשם אנחנו מכוונים. גם מדברים על כביש חדש שיפתח במקביל, עם כניסה ישירה פנימה, אבל זה גם תלוי במדינת ישראל".

את מי צריך לשכנע שהתוכניות יצאו לפועל? 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"זה מורכב. גם את מי שבונה את כבישי ישראל וגם גורמים נוספים, וגם נפגשנו כבר עם שר הספורט החדש מיקי זוהר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר