בלתי נתפס: זהב קבוצתי לנבחרת ישראל במרתון, כסף לטפרי

הישג מטורף לאתלטים הישראלים • מארו טפרי זכה במדליית הכסף • גשאו איילה סיים במקום השלישי • מאור טיורי סיימה את ריצת הנשים במקום ה-27 אחרי 2:38:04 שעות

טפרי ואיילי, היום במינכן, צילום: רויטרס

הקיץ העמוס באירועי ספורט, הגיע היום (שני) לאירוע שיא נוסף, עם פתיחתה של אליפות אירופה באתלטיקה, הנערכת במינכן בדיוק 50 שנה לאחר הטבח הנוראי בו נרצחו 11 חברי המשלחת הישראלית, כשבשעות האחרונות התקיימה ריצת המרתון, אותה סיימה ישראל עם הישג אדיר - מדליית זהב קבוצתית.

התקווה במינכן - מדליית זהב לנבחרת המרתון של ישראל באליפות אירופה // איגוד האתלטיקה

אצל הגברים, מהפתיחה החבורה בכחול לבן (מארו טפרי, גירמה אמרה, ימר גטהון, בוקאיו מלדה, גשאו איילה ועומר רמון), ניסו לשמור אחד על השני ולרוץ יחדיו, מה שעזר גם בהכתבת הקצב וגם בעידוד הפנימי ביניהם, כשבמקביל הם לא נתנו למובילים להתרחק יותר מידי, כאשר בחצי המרחק, לא פחות מחמישה מהם היו בין 12 הרצים הראשונים.

בקילומטר ה-30, הישראלים החליטו לקחת את המושכות לידיהם ולהגביר את הקצב, כאשר הגבירו כבר את הפער הקטן וגם תפסו את ההובלה, כאשר מידי פעם נתנו לאחד לשני להיות בראש וגם על הדרך לקבל זמן מסך חשוב.

טפרי, היום במינכן, צילום: אי.אף.פי

מארו טפרי ממכבי ת"א הוביל עד השניות האחרונות של הריצה אבל התעייף והסתפק במדליית הכסף. במקום השלישי סיים גשאו איילה, (גם הוא ממכבי ת"א), מה שנתן בסופו של דבר לישראל את מדליית הזהב הקבוצתית.

איילה, הערב במינכן, צילום: אי.אף.פי

עד היום, ישראל השיגה "רק" חמש מדליות באליפות אירופה באתלטיקה – באחרונה ב-2018 בברלין, עשתה זאת לונה צ'מטאי סלפטר בריצה ל-10,000 מטר, באמסטרדם ב-2016 חנה מיננקו לקחה את הארד בקפיצה משולשת, באליפות אירופה בציריך ב-2014 זכה סנפורד במדליית הארד בריצה ל-400 מטר, ובאליפות אירופה ושתיים מהן של הקופץ במוט אלכס אברבוך, שזכה במדליות זהב ב-2002 וב-2006. והנה עכשיו, כבר בריצה אחת, ישראל השיגה 3 מדליות.

אצני הנבחרת חוגגים, היום במינכן, צילום: איגוד האתלטיקה

מוקדם יותר, מאור טיורי, שרק לפני חודש סיימה את אליפות העולם במקום ה-23, ניסתה להתברג כמה שיותר גבוהה בריצה המפרכת ל-42.195 הקילומטרים ובסופו של דבר חצתה את קו הסיום במקום ה-27, בזמן של 2:38:04 שעות. במדליית הזהב, זכתה הפולניה אלכסנדה ליסקובקה עם 2:18:36 שעות

איגוד האתלטיקה

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מי שבלטה בהעדרה בריצה זו, היא לונה צ'מטאי סלפטר, שבחרה להתמקד בלהגן על תוארה בריצה ל-10,000 מטר, שיתקיים הערב בשעה 22:48 דקות, כשאיתה תשתתף גם סלאמוויט באיולין טפרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר