לא ברור איך קיבלו חובבי הכדורסל בבולגריה את הסטנד־אפ של פיני גרשון, באירוע הצגתו כמנהל האסטרטגי של האיגוד המקומי. בארץ, זה בטוח, הוא נשמע פחות משעשע - ולא רק בגלל שאת הוויצים והפאנצ'ים שלו כולנו מכירים. חודשים ספורים אחרי שיו"ר האיגוד בארץ, עמוס פרישמן, הזיז את גבינת השמנת שלו, "חתול הרחוב" שגדל בסביבה קשה בטרם עלה לגדולה מצא גבינה בולגרית – ובחר ללקק למדינתו השנייה.
"אני יכול לומר לכם בביטחון - הכישרון של השחקנים הצעירים בבולגריה גדול יותר מזה של בני גילם בישראל", אמר גרשון (בעל האזרחות הבולגרית) למעסיקיו, שבוודאי שמחו לשמוע. איך הוא יודע שנערי הבלקן חוננו מבחינה גנטית בכישרון גדול יותר מבני דורם במזרח התיכון? האם ביסס את דבריו על מחקר יסודי שערך - כמו בתיאוריית השוקו והמוקה, שבאמצעותה דירג את חוכמת הכדורסלנים השחורים על פי גוון עורם? קשה לדעת. אבל למה להקטין את הבאר ששתה ממנה. לרוויה.
ולא רק על כישרונם של צעירינו ירד האנתרופולוג. "אמריקנים הם טיפשים עם כסף", הוא אמר על הסכומים שנשפכים על שחקני נוער בארה"ב. "הם משלמים בדולרים הטיפשים האלה". גרשון לא הסביר האם לדעתו באמריקה צריכים לשלם בביטקוין, אבל כמי שמחלק ציונים בתבונה לכל העולם ומדבר על כסף, מן הראוי להזכיר כי בעבר נעקץ החכם באדם במאות אלפי שקלים על ידי מתווך נדל"ן שהתגלה כנוכל, והפסיד עשרות אלפי דולרים (המטבע שבו משלמים הטיפשים) כשותף בחברה שסחרה באופציות בינאריות.
נכון, כמו בכדורסל, היו לו גם הצלחות עסקיות גדולות, וכמו בעסקים היו לו נפילות גם בכדורסל. כך היה גם בנבחרת בולגריה, שאותה הוביל ליורובאסקט 2009, ונפרד ממנה כעבור שנה בעקבות הדחה מוקדמת מהמפעל. "אנשי ההתאחדות מעדיפים אנשים משלהם", הסביר אז את החלטתו. העיקר שעכשיו גם הוא שוב אחד משלהם.
אבל הציטוט הכי מרגש, במסיבת העיתונאים השבוע בסופיה, היה כשהחליט לפרגן לנדיבות של האיגוד בארץ. "התקציב של הנבחרות הצעירות בישראל הוא כפול מהתקציב של כל הנבחרות בבולגריה", סיפר להם גרשון, משפט שלא בדיוק מתיישב עם "נאום הסנדוויצ'ים" קורע הלב שהשמיע בראיון ל"ידיעות אחרונות" לפני שנתיים בדיוק.
"עלות כל נבחרות ישראל היא 5 מיליון שקל", קונן אז מי ששימש כמנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, וזעק: "אין לי תקציבים כדי לשלם לילדים, כדורסלני העתיד של ישראל. אפילו סנדוויצ'ים אין להם אחרי אימוני הנבחרות הצעירות. בעבר היו פה מנות חמות, היום כלום!"... איזה מזל שהבולגרים אוהבים גם מרקים קרים.
צורף פתח קייטנה בווימבלדון
עוד שנה חלפה, טורניר ווימבלדון הגיע, ושלמה צורף חזר עם קייטנת הטניס המשודרת – "יסודות הדרופ־שוט" - שבה הוא הופך את גדולי החובטות והחובטים בעולם לחניכים במתנ"ס הווירטואלי והשכונתי שלו.
"הכי חשוב להכניס את הראשונים", הוא הסביר לטניסאי המעוטר בכל הזמנים, נובאק ג'וקוביץ', כאילו שהסרבי לא הכיר בחשיבות הסרבים הראשונים שלו. "היא צריכה להכניס את הראשונים, בוז'קובה", הנחה גם את הצ'כית, 48 בעולם, במשחק מול המדורגת ראשונה, ארינה סבאלנקה, לא לפני שציין: "נקודה ראשונה מאוד חשוב לקחת". וואלה!
לא פעם חבטה לרשת עלתה לטניסאים בנזיפה ישירה. "תעשי קרוס גבוה. בשביל מה לעשות שטוח ולונג ליין? זה לא נותן לך כלום", גער בבוז'קובה. לפעמים, כשלא נשמעו להוראותיו, הוא פלט בייאוש: "לא מבין מה מדיסון קיז רצתה לעשות, לא מבין מה דנילוביץ' רצתה לעשות". כשהרגיזו אותו ממש, הפרשן באולפן הממוזג בהרצליה עבר לטון מלגלג. "תראה, הוא מנסה לעשות דרופ־שוט", גיחך אחרי שטיילור פריץ האמריקני, 5 בעולם, כשל במזימתו. כלומר, לא ציית להנחיות פיקוד הצורף.
הכי הרבה חטף ממנו הצ'יליאני ניקולאס ג'ארי (143 בעולם), בשמינית הגמר מול הבריטי קמרון נורי. "למה? לך מתחת לכדור!...לא, עוד פעם הטעויות האלה לרשת?... תכה קרוס, אל תלך על הלונג ליין" - הוכיח אותו צורף, שתיבל את ביקורתו בתובנות כמו "וויי, עוד פעם שגיאה כפולה", "רבאק", ואפילו "לך חפש עכשיו".
"אני לא רואה את ניקולאס חוזר ולוקח שלוש מערכות, גורם העייפות מאוד משמעותי אצלו", סיכם צורף בתום המערכה השנייה, ושנייה לפני שהשדר יהונתן כהן הודיע כי הוא והפרשן שלו "מסיימים את המשמרת" לטובת צמד אחר. עוד בדיחה מבית היוצר של ערוץ הספורט - צוות שידור שמתחלף באמצע משחק. גורם העייפות מהחפירות, מסתבר, מאוד משמעותי אצלם. בהיעדרם, ג'ארי התשוש השווה ל־2:2, לפני שנכנע בחמש מערכות לנורי, חביב הקהל המקומי.
והאמת, עזיבתו של צורף היתה הבשורה הכי טובה שיכולים היו הצופים לקבל, אחרי שעתיים שבהן נטחן מוחם עם: סלייס, ספין, לונג ליין, סייד ליין, דאון דה ליין, פורהנד, בקהנד, פלאט, ריטרן, קרוס, ווייד, טי פוינט, קונטקט ועוד סלייס. או שזה כבר היה בשלב שצוות השידור הזמין פיצה.
"שואל אותי הצופה בועז אליאס", הקריא צורף קושיה שקיבל: "למה אתה מתכוון כשאתה אומר 'התרופה שבמכה'?" - והוא כמובן השיב: "התרופה שבמכה זה - יש הרבה לחץ, איך אני משתחרר? רק על ידי מכות טובות אני משחרר את הלחץ, וזה התרופה הכי טובה". פששש, זיגמונד פרויד וקסיוס קליי לא היו מנסחים זאת טוב יותר. ואגב, תרופה מאוד יעילה למכה שבפרשן היא נורופן פורטה.
האצטדיון הביתי של אייל גולן
כבר שבוע וחצי מקפידים ב־ONE לעדכן בהתפתחויות סביב הופעתו השנויה במחלוקת של אייל גולן באצטדיון ר"ג, ולהתגאות ב"חשיפה". עוד לפני כן דיווח מדור "חדשות המוזיקה" של ynet על ביטול הופעותיו בבלומפילד, ואחר כך גם בטדי, אבל באתר (הספורט?) ONE מככב הזמר בכותרות הראשיות של עמוד הבית, וברוב המקרים בתוספת צילום שלו במדי כדורגל, כאילו מדובר בשחקן מפתח שמתלבט אם לחתום בבית"ר ירושלים או במכבי ת"א.
זה החל בדיווח על הסכום שישלם להתאחדות עבור השימוש באצטדיון החכור ("מעל מיליון שקל"), נמשך בהתנגדות מצד המחכירה (עיריית ר"ג), והגיע לעתירה שהגיש לבית המשפט נגד העירייה, באמצעות פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד. אחרי תיקי האלפים, סוף־סוף יש לו גם תיק מיליון.
ההתגייסות של ההתאחדות למאבק כבר מעוררת תהיות, ובמיוחד מכתבו של היועץ המשפטי שלה, עו"ד עמית פינס, לעיריית ר"ג. "מניעים פסולים", כינה את ההחלטה בא־כוח ההתאחדות לפי הדיווח, כאילו קולה של המתלוננת נגד הזמר, טאיסיה זמולוצקי, לא נראה ולא נשמע. מעניין, כי בפרשת ניגוד העניינים של יו"ר ההתאחדות משה זוארץ בסוגיית המשך העסקתו של גיא לוזון בנבחרת הצעירה, עו"ד פינס לא מצא מניעים פסולים.
בחזרה ל־ONE. מערכת היחסים בין גולן לבין אופירה אסייג ידעה עליות ומורדות, כך שעל עיתונות נקייה באמת מיותר לדבר. לאחרונה, חשוב לציין, התבטאה אסייג דווקא נגד הזמר וצידדה במתלוננות. עם זאת, כדי לפתור את הבעיה, ומתוקף היותה של אסייג שופטת בתוכנית ריאליטי, הנה הצעת פשרה: גולן יופיע באצטדיון ר"ג, אבל במסכה של חתול שחור. או מלפפון.
דברי חכמים
"הן יישארו כנראה בלי הנקודות"
גרמניה נגד פולין ביורו הנשים, 0:2, שנייה לסיום תוספת הזמן, הפרשנית אשרת עיני לא מסתבכת עם הפולניות ולא לוקחת סיכון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
