"הוא מחזיק להם אצבעות": הקשר בין משפחת החלל למכבי תל אביב

איתי בוטון ז"ל, שירש את האהדה לצהובים בגנים, היה חבר קבוע בשער 11 בבלומפילד • מאז נפילתו בעזה, קבוצתו האהודה מלווה את משפחתו ושחקנים הגיעו לשבעה • אביו: "הוא רוצה שהם יזכו באליפות" • הוריו יזניקו לזכרו את מירוץ הלילה של פתח תקווה בחודש הבא

משפחתו של איתי בוטון ז"ל עם ערן זהבי. צילום: פרטי

סמ"ר איתי בוטון ז"ל, שנפל ברצועת עזה ב-26 בדצמבר, היה אוהד מושבע של מכבי תל אביב בכדורגל. מאז האסון הכבד, המועדון הצהוב מלווה מקרוב את משפחתו. "המועדון מחבק בצורה מרשימה את כל משפחות 122 החללים אוהדי הקבוצה שנפלו מאז ה-7 באוקטובר", מספר יוסי, אביו של איתי, "לשבעה של איתי הגיעו אייל גולסה, שרן ייני, דור פרץ, אבי נמני ומנהל הקבוצה יואב זיו וגם מיקי ברקוביץ' ומוטי ארואסטי. טל ברודי שלח הודעה מוקלטת. בנוסף, מכבי ערכה ערב הוקרה מרשים לכל החללים בטרקלין בבלומפילד יחד עם ארגון אוהדים 'אחים לסמל'. כל משפחה קיבלה מגן וחולצה של מכבי עם שם המשפחה מאחור. בניי, שגיא (17.5) ורז (11.5) הצטלמו עם ערן זהבי ושחקני הקבוצה. היחס והחיבוק החם והאוהב של מכבי הוא פשוט מדהים".

אביו יוסי סיפר כי אהבה למכבי היתה בגנים של איתי: "סבא שלו אוהד מכבי, אני אוהב מכבי וזה עבר גם אליו. בגיל מאוד צעיר לקחתי אותו לבלומפילד וזה היה זמן האיכות שלי איתו. כשהוא בגר, עבר ליציע של השרופים בשער 11. אני בטוח שהוא מחזיק אצבעות למכבי תל אביב שתנצח במשחק העונה ותזכה באליפות".

איתי בוטון ז"ל, צילום: פרטי

בוטון היה מיועד לפרויקט "צמרת", מסלול ייעודי לרפואה בצה"ל, אך ויתר על כך והגשים את חלומו להיות לוחם. שלושה ימים לפני מותו הוא יצא לשבת לכבוד יום ההולדת של אימו, שאמרה שזו המתנה הכי גדולה שהיתה יכולה לבקש. כשהתבקש להימנע מכניסה לעזה, איתי השיב: "אני התחלתי אז אסיים, אני לא מפקיר את החברים מאחור. אני רוצה להיכנס ולסיים עם זה". באותה התקרית בצפון רצועת עזה נפלו גם סרן ירון אליעזר צ'יטיז ז"ל וסמ"ר אפרים יכמן ז"ל. את המילים של אמו שלי, "אל תרוץ ראשון" הוא הניח בצד כדי להציל את חייהם של חיילים רבים. לאחר שנהרג, הגיעו חבריו שהיו איתו באירוע הקשה, לבית המשפחה בפתח תקווה, ואמרו להוריו "תודה שהבן שלכם הציל לנו את החיים".

איתי בוטון ז"ל, צילום: פרטי

עיריית פתח תקווה תוקיר גם כן א זכרו של איתי, בן העיר. ב-6 ביוני יזניקו הוריו את מקצה המשפחות (2.5 ק"מ) במירוץ הלילה של פתח תקווה שיעמוד השנה בסימן הצדעה לחיילי צה"ל, כוחות הביטחון, החירום וההצלה. ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג אמר: "השנה, אנו מקדישים את מירוץ הלילה של פתח תקווה לכל החיילות והחיילים המחרפים נפשם בקרב, ולכל הנופלים והנרצחים מאז השבעה באוקטובר, וכמובן לכל אחינו ואחיותינו החטופים ונמצאים בשבי חמאס. חשוב לנו להנציח את זכרם של הנופלים והנרצחים באתרים שונים בעיר כמו גם במירוץ זה, שהפך למסורת לכל חובבי הריצה בארץ. לצד העצב והכאב העצום, אנו מאמינים כי יש להמשיך ולקיים את שגרת החיים המטעינה בכולנו כוחות ואמונה בצדקת הדרך. אנו מצדיעים לצה"ל ולכוחות הביטחון שעושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחוננו בכל החזיתות, ומאחלים הצלחה לכל אלפי המשתתפים שכבר נרשמו למירוץ".

אחיו של איתי בוטון ז"ל עם גבי קניקובסקי, צילום: פרטי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
משפחתו של איתי בוטון ז"ל עם ערן זהבי, צילום: פרטי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר