במידה שהכל ילך כשורה: התכניות של אדמונד ספרא בנוגע להפועל תל אביב

דייויד מינצברג צפוי לחתום על מסמך העקרונות למכירת המועדון למיליארדר היהודי • גורם המקורב לעסקה: "מדובר ברוכש שיחקור את המועדון וישנה את כל מה שצריך, מרמת הילדים עד לבוגרים" • וגם: כמה כסף ישקיע בכל שנה? הפרטים בפנים

התפאורה של אוהדי הפועל באר שבע לפני המשחק מול מכבי תל אביב

בעלי הפועל ת"א, דיוויד מינצברג, צפוי לחתום על מסמך העקרונות למכירת המועדון לידיו של אדמונד ספרא. בהפועל ת"א טוענים כי זה יקרה לאחר שכל השותפים בבעלות יגבשו עמדה אחידה לגבי מספר נושאים עקרוניים, שעימם יגיעו למשא ומתן.

מבחינתו של ספרא, אין מקום למשא ומתן. ההצעה היא כיסוי כל החובות והחזר ההשקעה של קבוצת הבעלים הנוכחית. בסך הכל, מדובר בסכום שצפוי לנוע בין 30 ל-35 מיליון שקלים, כאשר ההתחייבות היא גם לטפל בתביעות של הבעלים הקודמים, האחים ניסנוב.

דייויד מינצברג, צילום: אלן שיבר

המרחק להעברת הבעלות בהפועל גדול, אבל כך גם התכניות של אדמונד ספרא לעתיד האדומים. זו גם הסיבה שמופעל לחץ כבד מצד אוהדי הקבוצה על הבעלים הנוכחיים למכור את המועדון בהקדם.

אדמונד ספרא משתייך לאחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם. התכנית היא בנייה רב שנתית בהשקעה של 10 מיליון דולר בשנה. לשם השוואה, כל תקציב הפועל ת"א נע סביב הסכום הזה כיום. ההשקעה תופנה לשיפור התשתיות במחלקת הנוער ורכש משמעותי שיחזק את הקבוצה כבר מהעונה הבאה.

שחקני הפועל תל אביב, צילום: דני מרון

חלק מאנשי העסקים ששכנעו את ספרא להיכנס להרפתקה ברכישת הפועל ת"א הבהירו לו כי עם ההשקעה ושיפור התדמית הכושלת של המועדון, גם הקהל יחזור בהמוניו וחלק מהכספים שיושקעו יחזרו יחד עם יציעים מלאים.

"כרגע הפועל ת"א לא ממצה אפילו 30 אחוזים מהפוטנציאל שלה מבחינת הכנסות" סיפר גורם המקורב לעסקה, "אפשר למנף מועדון כזה לעוד הרבה מקורות הכנסה: מרצ'נדייז, חברות מועדון, בניית מועדון אירופי לכל דבר. הקהל צמא לזה, בוודאי אם הכסף שייכנס יושקע בבניית תשתיות וקבוצה ראויה להרבה שנים קדימה".

אותו מקורב סיפר ל"ישראל היום" כי "מדובר ברוכש רציני, איש עסקים שיחקור את המועדון לאורך ולרוחב ולא ישאיר דבר ללא מענה. היכן שיהיה צורך בשינוי, הדברים יקרו. זה יקרה מלמטה למעלה, דרך הילדים והנוער, עמדות חסרות בתפקידי הנהלה ועד הבוגרים".

אוהדי הפועל תל אביב, צילום: אורן אהרוני

אלא שכאמור, תכניות לחוד ומציאות לחוד. כדי להתקדם, הכדור נמצא עדיין בידיו של מינצברג וחברי הנהלת הפועל ת"א הנוכחית. ברקע, גם מאבקי התחתית של הקבוצה והרבה דברים שיש לטפל בהם ברמה המיידית, כדי שהאדומים לא ימצאו את עצמם בליגה הלאומית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

משיחות עם מספר שחקנים בקבוצה, עולה תמונה כי "המגעים מאחורי הקלעים מעוררים אופטימיות לגבי העתיד". עוד אמרו, כי "אסור לתת לזה להשפיע על המטרה שלנו העונה, כדי שלא נמצא את עצמנו בליגה הלאומית". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר