לראשונה העונה, שתי הקבוצות שאימן העונה יוסי אבוקסיס יכולות לנשום לרווחה

בית"ר ירושלים נמנעה ממפלה מול האחרונה בטבלה וניצחה אותה 0:2 במושבה • הפועל תל אביב נותרה מחזור נוסף מעל הקו האדום בעקבות ה-2:2 של מ.ס אשדוד עם הפועל חדרה • בשבת הקרובה הן ייפגשו

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם ירדן שועה. צילום: אלן שיבר

עידן ורד ואבי ריקן גדלו בבית"ר ירושלים, פרחו במדיה, אבל בגילאי 34 ו-35 (בהתאמה), הם עלו כשחקני הפועל פ"ת למפגש מול מועדון נעוריהם בידיעה שניצחון עלול להוריד אותו ליגה, והפסד כנראה יחרוץ את גורלם שלהם.

הכדורגל יכול להוביל שחקנים למקום בלתי צפוי ובדרך הרבה יותר לא צפויה וזה בדיוק הגורל של ורד וריקן. אלא שבית"ר הנוכחית, תחת ברק יצחקי (שחזר למועדון כדי להשאיר אותו בליגה, הפעם כמאמן), היא קבוצה הרבה יותר טובה מהפועל פ"ת ושאר קבוצות התחתית.

עידן ורד, צילום: אלן שיבר
אבי ריקן, צילום: אלן שיבר

מירון ג'ורג' (41) וירדן שועה (50) הבקיעו לזכות הקבוצה מהבירה וככל הנראה, השאירו אותה בליגה על חשבון המלאבסים ואיתם שניים מהשחקנים המוכשרים שגדלו בבית"ר. פ"ת עוד לא ירדה רשמית, אבל בדקות האחרונות השחקנים שלה נראו שבורים.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים את שערו של מירון ג'ורג', צילום: אלן שיבר
ירדן שועה עם הסלטה אחרי השער השני, עומר כץ נותר מאוכזב על הדשא, צילום: אלן שיבר

בתחילת המשחק הם נראו כמי שמאמינים שהכל אפשרי, שער של רועי אלימלך נפסל על נבדל של עקב בקושי (דקה 11) וזה כנראה ההבדל בין כמה סנטימטרים של מזל לניצחון במשחק כל כך חשוב. הפועל פ"ת תצטרך לנצח שלושה משחקים ברציפות כדי להשאיר לעצמה שמץ של סיכוי להישאר, אלא שקשה לצפות לנס כזה מקבוצה שב-29 משחקים מתחילת העונה ניצחה רק שלוש פעמים.

את בית''ר זה לא מעניין. בשבוע הבא היא תפגוש את הפועל ת''א וניצחון נוסף ישאיר אותם סופית בליגה, אבל יסבך משמעותית את היריבה הכי גדולה שלה הכדורגל הישראלי. 

אוהדי בית"ר ירושלים. התקרבו להישארות בליגה, צילום: אלן שיבר

אם כבר הזכרנו את האדומים, זה היה יום מוצלח לקבוצות שאימן העונה יוסי אבוקסיס. למרות שהוא לא הצליח לנצח בתשעה משחקים על הקווים באדום, הערב הוא יכול לנשום עוד קצת לרווחה כי נשאר מעל הקו האדום. 

את התודות הוא צריך לתת לג'יימס אדניי וסמי בורארד, שהצליחו להשיב פעמיים את הפועל חדרה מפיגור בדרך ל-2:2 עם מ.ס אשדוד, שנותרה מתחת לקו האדום בעקבות הפרשי שערים. 

שחקני הפועל חדרה. השאירו את הפועל תל אביב עוד שבוע מעל הקו האדום, צילום: אורן אהרוני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר