שון וייסמן. צילום: מתוך אינסטגרם

יגיע למכבי חיפה? האופציות של שון וייסמן לעונה הבאה

הליגיונר הבכיר צפוי להגיע לצומת דרכים בקיץ הקרוב • מצד אחד, שתי הקבוצות בהן הוא נמצא, גרנאדה וסלרניטנה, ירדו ליגה בקרוב ולא בונות עליו לעונה הבאה • מצד שני, החלוץ רק בן 28 ושכרו יופחת משמעותית אם יישאר בספרד • יחזור לליגת העל אחרי ארבע שנים?

החלוץ שון וייסמן יקבל בקיץ החלטה האם לשוב לישראל, כאשר מכבי חיפה היא אחת הקבוצות שתנסה להחתימו. בגיל 28, ארבע שנים אחרי שיצא לאירופה, וייסמן מגיע לשנת חוזה בגרנאדה הספרדית, שלא צפויה לעמוד בדרכו.

החלוץ הושאל בינואר האחרון לסלרנטינה האיטלקית ושתי הקבוצות צפויות לרדת בסיום העונה לליגה השנייה. הישראלי אמור לחזור אוטומטית לגרנאדה, אך זו השנה האחרונה בחוזהו. הסעיף המשמעותי ביותר בחוזה של השחקן הוא שעם ירידת הליגה הצפויה, שכרו מתקצץ משמעותית ויעמוד על קצת יותר מחצי מיליון יורו לעונה.

שון וייסמן, צילום: אי.פי.אי

הספרדים היו מעדיפים להשתחרר מהחוזה ולא יעמדו בדרכו אם תגיע קבוצה שתקלוט אותו. כרגע, סלרניטנה לא צפויה להחתימו לעונה נוספת והיא תחפש לו מחליף בקיץ בניסיונותיה לעלות בחזרה לסרייה א'.

על כן, בסביבתו של וייסמן לא פוסלים חזרה לישראל בתנאים הנכונים. מכבי חיפה של ברק בכר מחפשת חלוץ מוביל לעונה הבאה. ההנחה שפרנצדי פיירו יימכר בסכום גבוה עשויה להקל על הירוקים להחתים את השחקן, שגדל במועדון ועזב אותו לחו"ל בגיל 24 אחרי חצי עונה טובה תחת מרקו בלבול.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם שון וייסמן, צילום: דני מרון

עוד מתברר, כי בחיפה גיששו סביב חזרה אפשרית של וייסמן כבר בחלון ההעברות האחרון של ינואר, אך אז המעבר היה מורכב מדי בשל רצונו להישאר בחו"ל, יחד עם סיבות משפחתיות והעובדה כי שכרו עמד על 100 אלף יורו נטו בחודש. בעונה הבאה כאמור, הסכום הזה ייחתך בחצי.

בספרד ניתחו לאחרונה את מצבת החלוצים של גרנאדה לעונה הבאה, אבל שון וייסמן לא נכלל בין אלה שאמורים להיות חלק מהמסע חזרה לליגה הראשונה. גם מבחינת השחקן עצמו הסיטואציה מורכבת, בעיקר בשל האיומים עליו ועל משפחתו במהלך החודשים האחרונים שלו בספרד על ידי גורמים פרו פלסטיניים.

שון וייסמן. לא מדובר עליו כחלק מהעתיד של גרנאדה, צילום: רשת X

המועדון הספרדי לא עמד מאחוריו וכך נוצר מצב שחייב אותו לחפש לעצמו בית אחר. המעבר לאיטליה היה נוח, אבל כעת גם הוא צפוי להסתיים ובצומת הדרכים הקרובה, הליגיונר יצטרך לקבל החלטה אם להמשיך לתחנה נוספת בחו"ל, או לחזור הביתה, תרתי משמע.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בחודש ינואר האחרון, לא רק מכבי חיפה בדקה את מצבו של וייסמן. האחרון דחה הצעות מבלקבורן רוברס מהצ'מפיונשיפ האנלית וגם מסינסינטי האמריקאית מליגת ה-MLS. השיקולים היו בעיקר אישיים, שכן מקצועית, שתי הקבוצות לא נופלות מגרנאדה. ההעדפה של וייסמן בקיץ היא לקבל חוזה ארוך טווח בשכר טוב, כך שאם יקבל את רצונו בארץ ולא בחו"ל, יכול להיות שהחזרה לליגת העל קרובה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו