חובת ההוכחה: המטרות הכי דחופות של יוסי אבוקסיס בהפועל תל אביב

הצעירים שחייבים לקפוץ מדרגה, הצורך להוציא מהישאם לאיוס ומאוויס צ'יבוטה הרבה יותר והחשיבות במקסום היכולת של דן איינבינדר • המאמן בן ה-53 חזר לקדנציה שנייה על הקווים של קבוצת נעוריו ואם יצליח להפיק יותר ממספר שחקני מפתח בסגל שלו, הדרך לפלייאוף העליון תהיה סלולה

לאיוס, צ'יבוטה וקנצפולסקי. חייבים להשתפר. צילום: אלן שיבר

לאחר מספר ימים שזה היה באוויר, יוסי אבוקסיס הוצג היום (רביעי) רשמית כמאמן הפועל תל אביב וחזר לקדנציה שנייה על הקווים של קבוצת נעוריו, אחרי הסאגה מול בית"ר ירושלים והריב המתוקשר עם ברק אברמוב, שהיה לפחות עד לפני תקופה אחד מחבריו הטובים ביותר. אבוקסיס, שגדל במגרש האימונים של הפועל בגבעת עלייה בשנות ה-80, רשם מספר שנים אדירות במדים האדומים כשחקן וכעת, ינסה להחזיר את המועדון שהוא כל כך אוהב לצמרת הכדורגל הישראלי.

אמנם אוהדים רבים שונאים את המונח "תהליך", אבל עד שהתהליך שמנסים לבנות המינצברגים במתחם חודורוב יצבור תאוצה, לאבוקסיס יש מספר מטרות דחופות, שאם יצליח להשיג אותם הוא יוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון ואולי גם למקום באירופה.

הצעירים. כבר שנים שמדברים על כך שלהפועל ת"א יש את כמות הכישרונות הצעירים הגדולה בליגה. אל-ים קנצפולסקי, רן בנימין, עומר סניור, אור ישראלוב, טל ארצ'ל וליעד רמות נמצאים כעת בסגל, מי מהם יותר ומי פחות ברוטציה של האדומים, אבל אף אחד מהם לא באמת מצליח להפיק מעצמו את המרב, במיוחד אלה שמקבלים כמות דקות נאה יחסית (קנצפולסקי – 895, בנימין – 1257, ארצ'ל – 1166). אבוקסיס חייב להפוך את הילדים הללו מפוטנציאל גדול לדבר האמיתי.

דן גלזר, יונתן כהן, דור פרץ, עדן קארצב וחבריהם לא יכלו להשתפר בצד השני של הכביש בשנים האחרונות אם לא הייתה סביבם קבוצה איכותית, מערכת בריאה ומאמן שיקדם אותם. אבוקסיס צריך ליצור תנאים עבור החניכים הצעירים שלו שיוכלו לעשות את הקפיצה שאלפי האוהדים בבלומפילד מחכים כבר תקופה ארוכה שהם יעשו, ולתת להם עזרה מקצועית ולא חשוב מזה, גם מנטלית.

בנימין. אסור לו להתאהב בתואר "פוטנציאל", צילום: אלן שיבר

לאיוס וצ'יבוטה. אבוקסיס יהיה חייב לפקס את צמד שחקני הכנף המוכשרים שלו ולהוציא מהם הרבה יותר מספרים. לאיוס כישרוני מאוד, נחשב לאחד הדרביליסטים הטובים בישראל, כבש עד כה 3 שערים והוסיף 5 בישולים, אבל אין עוררין על כך שהוא יכול להוציא מעצמו הרבה יותר. לא פעם נראה שהוא מוותר לעצמו, כשבפועל – בעיקר בגלל מה שיש לו ברגליים – הוא אמור להיות כבר הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה.

צ'יבוטה, מתעסק המון בריבים מיותרים עם שחקנים יריבים ושופטים, נוטה להיכנע לעצבים ואם יהיה יותר שליו, הוא יוציא מעצמו גם כן הרבה יותר, כשעד כה הוא חתום על 4 שערים ו-2 בישולים. אגב, שניהם גם נמצאים בארבעת המקומות הראשונים של שחקני הפועל שמאיימים על השער מתוך הרחבה, מה שמדגיש עוד את העובדה שהם לא מפיקים מספיק עבור הפועל.

איינבינדר. צריך לשפט את המשחק של הפועל, צילום: מאור אלקסלסי

לפשט את התפקיד של דן איינבינדר. אחד הדברים היפים שעשה אבוקסיס כשחקן וותיק היה להסתובב כל הזמן בשטח שבין הבלמים לקשרים, לבוא לקבל את הכדור, לתת לשאר חבריו בקישור לצאת קדימה ולנהל את המשחק. אייבינדר הוא לא יוסי אבוקסיס ונמצא מעבר לשיאו, אבל לאחר עזיבת חוסה רודריגס, הכושר בו נמצא איהאב גנאים נכון לעכשיו, וחוסר הבשלות של קנצפולסקי שמה כרגע הרבה יותר אחריות על הגב של איינבינדר והוא זה שצריך להיות האיש שמנהל את המשחק של האדומים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

איינבינדר ממוקם שלישי בכמות המסירות המדויקות בקבוצה, הוא יכול לנצל את היכולת של בריאן פאסי ואור בלוריאן (היחידים שממוקמים מעליו בכמות המסירות המדויקות שלהם) לתת לו את הכדורים ולמרות שיחגוג בשבוע הבא יום הולדת 35, יש לו עוד מה לתת, לפחות בחצי השנה שנשארה להפועל העונה.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר