אחרי הקריאה לחרם: פומה תפסיק את החסות לנבחרת ישראל

בחברה, שחנויות שלה בכמה ערים מערביות היו יעד להפגנות פרו פלשתיניות מאז ה-7 באוקטובר, מציינים כי ההחלטה התקבלה כבר בשנה שעברה ללא קשר למלחמה אלא מסיבות כלכליות

רגעים מרגשים בחדר ההלבשה של נבחרת הנשים של ישראל // צילום: ההתאחדות לכדורגל

על פי דיווח ב"פייננשל טיימס" חברת פומה תסיים את הסכם החסות שלה עם נבחרת ישראל בכדורגל בשנה הבאה. על פי החברה הגרמנית ההחלטה התקבל כבר בשנה שעברה ואינה קשורה לקריאות לחרם צרכנים שעלו מפי פעילים פרו-פלשתינים בעקבות המלחמה.

כבר כשנחתמה העסקה בין פומה לנבחרת בשנת 2018 התעורר ברשת קמפיין הקורא להחרים את החברה, כאשר פעילים האשימו את פומה בתמיכה בהתנחלויות ישראליות, אך פומה דחתה את הטענות ואמרה שהיא מעניקה חסות רק לנבחרת הלאומית ולא לקבוצות הממוקמות בהתנחלויות.

בשבועות האחרונים, חנויות המותג בכמה ערים מערביות היו מוקד להפגנות פרו פלשתיניות. אך עם זאת, ההחלטה של ​​פומה לעזוב את נבחרת ישראל התקבלה מסיבות כלכליות, לפי אנשים שמכירים את הדיונים הפנימיים בחברה שאמרו שזה חלק מאסטרטגיה רחבה יותר של להפוך לסלקטיבית יותר בשיווק ספורט.

החברה גם מדגישה שמלבד ישראל היא "תפסיק לעבוד עם כמה נבחרות לאומיות אחרות" בעיקר בגלל חוסר הצלחה של הנבחרות או "או מקום שבו פשוט לא הצלחנו להסכים על התנאים להארכת השותפויות".

ערן זהבי במדים של פומה, צילום: אלן שיבר

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "בניגוד לניסיון הפתטי והנואל של תנועת ה-BDS בשעות האחרונות, או כל תנועת חרם עוינת אחרת, להטעות ולטעון כאילו ההסכם בין חברת פומה להתאחדות לכדורגל הגיע לסיומו בהשפעתה, יש להתייחס להודעת חברת פומה כי הדבר כלל לא היווה שיקול בנושא וכן לעובדה שההתאחדות לכדורגל היא זאת שהודיעה לחברת פומה כבר ב-19 בספטמבר 2023, כי ההסכם בין הצדדים יוארך עד ל-31.12.2024, למרות שהייתה אפשרות להארכתו עד 2026".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
המכתב של ההתאחדות, צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר