ישראלי כדת וכדין: מאחורי הקלעים על קבלת האזרחות של דניאל סונדגרן

הסיבה שזירזה את התהליך, החוזה החדש שהובטח לו על ידי מכבי חיפה והשכר שצפוי להרוויח בכרמל • המגן השבדי של האלופה מאז קיץ 2022 קיבל מעמד של ישראלי והדבר יתרום לו רבות אישית וכמובן לאלופה בשלוש העונות האחרונות

סונדגרן. צילום: מאור אלקסלסי

מגן מכבי חיפה, דניאל סונדגרן, קיבל היום (חמישי) את מעמדו כישראלי על ידי נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, על סמך תצהיר שהגיש יחד עם בת זוגו אלין. אלין יכולה לקבל מעמד של אזרחית מכורח חוק השבות וסונדגרן, בן זוגה ואב ביתה, זכאי כמותה לאזרחות. בכך למעשה, מכבי חיפה קיבלה שחקן ישראלי על אף שעדיין אין ברשותו מעמד של תושב ארעי, אלא רק על סמך התצהיר וההליך אותו הוא עובר, כאשר עורכת הדין של השניים, ליאת שטיינברג חרלמפ, ביצעה עבורם את ההליך.

את התהליך החלה אלין כבר לפני מספר חודשים. בזמן הזה, השניים התחתנו וכעת הם מוכרים גם ברשויות הישראליות כזוג, שגן גם נישואים אזרחיים נחשבים מבחינת החוק עבור בני זוג, בוודאי כאשר בת הזוג, במקרה הזה אלין, יהודיה.

סונדגרן החל אף הוא תהליך מול משרד הפנים ורשות האוכלוסין וכל המסמכים הוגשו לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. השחקן עצמו ידע שאם ייחשב לישראל, הסיכוי שלו לקבל חוזה חדש יגדל. בשיחות בין המועדון לבינו בחודשים האחרונים, הובהר למגן הימני, שנמנה גם על סגל נבחרת שבדיה, כי הם ייחשב כישראלי, הוא יקבל שדרוג גם בשכרו. בסופו של דבר, ההבנות היו כי החוזה יוארך בשנתיים וסונדגרן אף יזכה לשדרוג של 60 אלף דולר בשכרו הנוכחי בהסכם לשנתיים. כך הדבר גם יחפה על זכויות מסוימות שבני הזוג עשויים לאבד בשבדיה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

על כן, דניאל סודגרן יחתום בקרוב על חוזה חדש לשנתיים תמורת קרוב ל-350 אלף דולר לעונה. במכבי חיפה הבינו כי אם יחכו לכך שבת הזוג תקבל אזרחות ואז יחלו באזרוח של סונדגרן, הדבר ייקח הרבה מאוד זמן. לכן, ברגע שהחל ההליך ואלין הייתה זכאית למעמד מכורח החוק, באופן אוטומטי הוגשה הבקשה עבור דניאל סונדגרן. משיחות עם גורמים ברשות האוכלוסין עולה כי כל בן זוג שאינו יהודי ונשוי ליהודייה שנמצאת בהליך קבלת אזרחות, זכאי לשהות בישראל ולקבל בהמשך אזרחות ישראלית ואת הנושא הזה סימנה מכבי חיפה כמפתח לקבל המעמד החדש. בכך, דניאל סונדגרן מצטרף לשחקן נוסף בסגל, החלוץ אריק שוראנוב, שנרשם כישראלי על אף שאין עדיין ברשותו תעודת זהות. גם שוראנוב יהודי ונרשם כישראלי על סמך התהליך שהחל ומכורח חוק השבות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר