"תם ונשלם אירוע גמר גביע המדינה": בית הדין קבע את העונש הסופי של בית"ר ירושלים

הצהובים-שחורים ישתתפו בגביע המדינה בעונה הבאה, לאחר שכבר הורחקו ממנו • עם זאת, עונש הפחתת הנקודות נעשה כבד יותר • בקבוצה הגיבו: "מביעים תרעומת על ההחלטה הסופית, פנינו מעתה קדימה לאלוף האלופים"

בית"ר ירושלים תשחק בגביע המדינה. יהיה יותר רגוע?. צילום: אלן שיבר

הדבש והעוקץ. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קבע היום (ראשון) באופן סופי את העונש של בית"ר ירושלים, בעקבות התפרעויות אוהדיה בגמר גביע המדינה בעונה החולפת.

גריגורי מורוזוב האריך חוזה בבית"ר ירושלים // בית"ר ירושלים

הצהובים-שחורים, שהורחקו תחילה מהמפעל בעונה הבאה, ישתתפו בו לבסוף. עם זאת, עונש הפחתת הנקודות בפועל, שעמד על 3 - עלה כעת ל-4.

כמו כן, הושת על הקבוצה עונש על תנאי של הפחתת של 3 נקודות, במקרה של התפרעות בנסיבות מחמירות או פריצת אוהדים לשדה משחק (בין אם הדבר במשחק ליגה או במשחק גביע). העונש על תנאי יהיה תקף למשך שנה אחת.

עוד פסקו הדיינים על עונש על תנאי של הרחקה ממפעל הגביע, בכל מקרה של התפרצות אוהדים בנסיבות מחמירות (בגביע או בליגה). העונש יהיה לשנה אחת, וכן קנס כספי בגובה של 70 אלף שקלים.

מבית"ר ירושלים נמסר בעקבות ההחלטה: "בית"ר 'גשם' ירושלים מקבלת בצער רב את החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, ומביעה תרעומת על ההחלטה הסופית. יחד עם זאת, מבחינת המועדון, תם ונשלם אירוע גמר גביע המדינה, ופנינו מעתה קדימה לאלוף האלופים.

"הנהלת המועדון, בראשותו של ברק אברמוב, עסוקה במרץ רב בהכנות הסגל לעונה הקרובה, למשחק אלוף האלופים בשבת הקרובה ולצמד המשחקים מול פאוק סלוניקי במסגרת מוקדמות הקונפרנס ליג.

אוהדים יקרים, אנו קוראים לכם להמשיך ולתת את האמון כפי שנתתם עד עתה במועדון עם המשך לקצב המנויים הנפלא, ולעסוק בעידוד הקבוצה בלבד".

אודי טנא, יועץ אסטרטגי ואוהד בית"ר ירושלים אשר הוביל את המאבק נגד ההתאחדות לכדורגל מאז הזכייה בגמר הגביע כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ההתאחדות לכדורגל חשבה שהיא תנצח אותנו, אוהדי בית"ר ירושלים. אז אחרי שלא הצליחו להדיח אותנו מאירופה, עכשיו הם התקפלו גם מההדחה מהגביע. למרות זאת, מדובר בעונש לא מידתי שפוגע בראש ובראשונה בנו האוהדים.

"צריכים לזכור, ההתאחדות לכדורגל היא זו שצריכה בראש ובראשונה להיענש כי היא הייתה אחראית לאירוע והיא לא דאגה לשלומנו, האוהדים. היה קשה להם לראות את הקמפיין שהובלנו על הראש שלהם בחודשיים האחרונים, אני מבטיח לכם זה רק ימשיך אם העונש הזה לא יבוטל כליל. "נפלנו לא נשברנו חזרנו בגדול"

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) אשר הובילה את המאבק הפרלמנטרי נגד העונש הניתן לבית"ר ירושלים, הגיבה גם היא: "מדובר בעונש לא מידתי ששוב פעם דואג להאשים את הקהל ולא את ההתאחדות לכדורגל, שעליה מוטלת האחראיות על האירוע בכללותו ובדגש על אבטחתו. מדובר בעונש מגוחך, ואין מנוס אלא להוביל במיידי את החוק למניעה הרחקה גורפת מאירועי ספורט (ענישה קולקטיבית). אוהדי הקבוצות לא יכולים להיות בני ערובה מול ההתאחדות - אנחנו נדאג לשים להתנהלות הזו סוף".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בתוך כך, בית"ר ירושלים פנתה לאופ"א על מנת לנסות ולדחות את שעת המשחק מול פאוק סלוניקי בחמישי הבא, ה-27.7 בשעה (ל-21:30), על מנת להתחשב באוהדי הקבוצה, שומרי המסורת, ובמועדי העם היהודי במסגרת צום תשעה באב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר