"עברתי הרבה, דבר כזה לא זכור לי": דן איינבינדר בראיון על העונה של הפועל תל אביב

הרגעים הקשים והתבוסות ("סיוט, כישלון, אבל בעיקר באסה") • בעיית האופי בסגל ("שחקנים היו חסרי ביטחון") • האחים ניסנוב ("אני אזכור מהם בעיקר דברים טובים") • והעתיד ("יש אנרגיות חדשות, רוצים לנצח דרבי") • הקפטן מדבר על הכל

דן איינבינדר. ראיון חשוף. צילום: דני מרון

אחד השחקנים הבודדים שהצליחו לשמור העונה על יציבות ויכולת טובה בשורות הפועל תל אביב, שחוותה עונה גרועה, הוא ללא ספק הקפטן דן איינבינדר. לאחרונה הקשר האריך את חוזהו במועדון ויפתח בקיץ הקרוב את עונתו הרביעית במדים האדומים.

"כבשתי 6 שערים ובישלתי עוד 4 וזה נחמד שמפרגנים לי על העונה ועל המספרים שלי. עונה קודם לכן כבשתי 5 ובישלתי 6, שזה דבר לא מובן מאליו לקשר אחורי", אומר איינבינדר בראיון ל"ישראל היום".

"כיף לי להיות קפטן של מועדון כזה גדול ועם קהל ענק, אבל יש לי אחריות מאוד גדולה כלפי המועדון, הבעלים, והקהל. בשנה האחרונה הקשר שלי איתם התחזק ואני רוצה להמשיך להחזיר להם", הוא מספר על האוהדים.

אוהדי הפועל ת"א, צילום: דני מרון

סכם לי במילה את העונה

"אפשר לתת כל כל הרבה מילים שיתארו את העונה הזאת, כישלון, סיוט, אכזבה, אבל בעיניי המילה שהכי תאפיין היא באסה. למה באסה? עברתי כל כך הרבה בכדורגל ועונה כזאת לא זכורה לי".

איפה היה השבר הכי גדול?

"השישייה נגד באר שבע והמשחק בסמי עופר (חמישייה ממכבי חיפה, ש.א). גם גמר גביע הטוטו שקיבלנו את הגול בשנייה האחרונה מאריאל הרוש. לצערי היו הרבה רגעים מאוד קשים במהלך העונה הזאת. שלושת המשחקים האלה היו משחקים שהיה מאוד קשה להיות בהם על המגרש, ואחרי זה בחדר הלבשה. הרגשנו חסרי אונים וזו תחושה מאוד קשה".

מקצועית מה לא עבד?

"כשאנחנו מסתכלים אחורה אני חושב שהיה חסר לנו אופי בקבוצה, הייתה חסר לנו מנטליות חזקה. בהרבה מקרים זה הרגיש שאנחנו לא מספיק איכותיים ולא מספיק מאוזנים בכל מיני עמדות. הבעיה הכי מרכזית הייתה שהיו הרבה שחקנים ללא ביטחון בחלקים גדולים של העונה, וכשאין לך את הביטחון הזה קשה להביא יכולת".

איינבינדר. מאוכזב, צילום: מאור אלקסלסי

"היו הרבה רעשי רקע"

סימנים לבעיות בהפועל ת"א הופיעו כבר בחודש אוגוסט אשתקד כאשר אדי גוטליב התעמת עם המנהל המקצועי דאז, עומר בוקסנבוים, אך אף אחד לא ציפה שהעונה הזאת תסתיים עם שלושה מאמנים שונים על הקווים ומנהל מקצועי שעזב.

"קרו הרבה דברים בתחילת העונה בתוך המועדון, היו הרבה רעשי רקע, ולצערי זה הצליח לחדור ולהשפיע, שזה משהו שאסור שיקרה", מספר איינבינדר. 

"אני חושב שפעם כשיחקתי בבית"ר ירושלים החליפו בעונה 3 מאמנים. להחליף 3 מאמנים בגלל שלא מצליחים רק מגביר את הלחץ ולא קל להתמודד עם זה. צריך לפרגן לחיים סילבס שהגיע אחרי תוצאה נוראית, ואחרי שהישאם לאיוס נפצע. אפשר להגיד שהוא הגיע בסיטואציה בלתי אפשרית והצליח ליצב אותנו, גם אם לא תמיד זה היה נראה מבחינת התוצאות".

סילבס והצוות חוגגים הישארות בליגה, צילום: אלן שיבר

הניסנובים לא נתנו שקט תקשורתי?

"החוויה שלי מהבעלים היא חוויה טובה. הם אף פעם לא פגעו לנו בתנאים, נתנו לנו מה שצריך כדי להתנהל בצורה המקצוענית ביותר. לי באופן אישי הם נתנו הרבה גב ואמון. הניסנובים עשו הרבה מאוד דברים טובים להפועל ת"א, אבל גם הרבה טעויות והם מודים בזה. הם אוהדים של הקבוצה ואולי בגלל שהם פעלו לפעמים מהרגש זה פגע בהם, אבל אני אזכור בעיקר את הדברים הטובים". 

מה עבר עליכם ביום ששרפו את חודורב? 

"התעוררנו להודעות של סלים טועמה המנהל וארז הדובר שהתחילו לעדכן אותנו בכל מה שקרה, שינויים בלו"ז, פתאום היו צריכים לארגן הכל מחדש. כשהגענו לחדר ההלבשה בטדי, ראיתי את הפרצופים של כולם לא היה לי ספק שאנחנו הולכים לנצח את המשחק הזה והולכים להילחם עבור הקהל.

"הניצחון בטדי, ביום ששרפו את המועדון, היה מהרגעים הבודדים העונה שהצלחנו להתאחד, להתרגש ולעשות משהו יפה. חזרנו למתחם שנפגע ונהרס, וזה עזר לאנרגיות השליליות שהיו העונה להישאר מאחור. לא היה פשוט לסיים את העונה במתחם".

הצתת מתחם חודורוב, צילום: אלן שיבר

 מה אתה חושב על האלימות העונה במגרשים?

"לשמחתי ברוב האירועים האלימים אנחנו לא היינו נוכחים. נכון שבמשחקי הדרבי תמיד יש אבוקות והמשחק נעצר, והייתי שמח שימצאו את הפיתרון הנכון, שאבוקות יהיו בצורה שהיא לא מסכנת ומוסדרת. האבוקות הן חלק מהחוויה של הכדורגל. אנחנו רואים שהעונשים שהקבוצות מקבלות מבית הדין לא מרתיעים אף אחד ולא אפקטיביים. המהפכה צריכה להתחיל מבית הדין, כי כל מה שקורה עד עכשיו לא עוזר".

הזכרת את הדרבי, מתי סוף סוף תנצחו בו?

"אנחנו סוחבים את הדרבי כמו קוף על הגב. בשנים האחרונות יש פערי תקציבים מטורפים בין מכבי לבין הפועל. היו משחקים שיכולנו לנצח ולא עשינו את זה. אחת המטרות העונה זה לנצח דרבי, בסוף הכסף לא משחק תפקיד על המגרש, רק משפיע לאורך זמן. רוצים להחזיר לאוהדים שלנו את הגאווה".

הקבוצה מינתה מאמן זר חדש, הקונספט הזה יכול לעבוד בהפועל?

"יצא לי גם בנבחרת וגם בקבוצות לשחק תחת צוות זר. המאמן יצטרך להיכנס לעניינים וכולנו במועדון נצטרך לעזור לו ולהכיר לו את המנטליות. הדברים קורים עכשיו בצורה יפה ולא ברגע האחרון. יש אנרגיות חדשות במועדון ואצל הקהל, חשוב שנשמר את זה לקראת עונה הבאה".

חן סול קודם מאנליסט לתפקיד המנהל המקצועי, לא קצת הימור?

"בסוף יילך ויתגבש פה סגל של שחקנים שיצטרכו להתעסק באיך להפוך את עצמם לטובים יותר. מההיכרות שלי עם חן, שמונה למנהל המקצועי, הוא בחור מאוד חרוץ, איש כדורגל אמיתי. נכון שהוא חסר ניסיון, אבל יש לו המון מוטיבציה ואני מאמין שהוא יכול להצליח בגדול". 

איינבינדר. מאמין בחן סול,

מה המטרות לעונה הבאה?

"כרגע זה מאוד מוקדם, אבל אנחנו צריכים לשאוף בגדול ולחלום הכי גדול. להפוך את הפועל ת"א לקבוצה מנצחת, קבוצה ללא רגשי נחיתות, שלא מפחדת לבוא ולשחק במגרשים גדולים. ברגע שאנחנו משחקים בהפועל ת"א אנחנו צריכים לשאוף הכי גבוה שאפשר אם זה פלייאוף או אירופה".

לסיום, מה אתה חושב על ההצלחה של נבחרת הנוער?

"ההישג של נבחרת הנוער הוא משהו פנומנלי שאי אפשר לגמד אותו, והם ראויים לכל הקרדיט ולכל המחמאות. זו נבחרת מאוד שאפתנית, מגובשת ואני מקווה שהם יהפכו את ההישג לגדול עוד יותר. יש לנו (הפועל ת"א, ש.א) הרבה שחקנים בנבחרת הזאת, ורואים שיש להם יותר ניסיון ובשלות כי חלקם כבר עברו עונה או שתיים בבוגרים. אחרי האופוריה הגדולה אנחנו נצטרך לעזור להם לחזור לתלם כדי שהמעבר יהיה מהיר יותר".  

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
למקין וישראלוב. יחזרו להפועל, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר