מגלים את אמריקה: כך קבוצת הרכישה רואה את עתידה של הפועל תל אביב

בשבוע הבא אמורים לנחות בישראל נציגי קבוצת הרכישה האמריקנית כדי לקדם את המשא ומתן לקניית הפועל ת"א • בחודשיים האחרונים הם בדקו את המספרים מאחורי הקבוצה האדומה וגילו אותה מאוזנת כלכלית וגרועה מקצועית • וגם: התנאים שטרם סוכמו, וכיצד בלומפילד ייראה בשנים הבאות

שחקני הפועל תל אביב. לפחות החולצה האדומה תישאר, צילום: עמי שומן

לפני 20 שנה עמדה בפני לב לבייב ורומן אברמוביץ' האפשרות לקנות את הפועל תל אביב ברגעי השיא שלה. שני האוליגרכים שאלו במשא ומתן אם קיימת אפשרות להסיר את הצבע האדום מהתלבושות, ושהפועל תשחק בלבן או בכחול. אדום, הם הסבירו, זה צבע של קומוניסטים, והם הרי בדיוק ההפך. בסוף, כידוע, הרכישה לא התרחשה.

הסיפור הזה עלה שוב השבוע, כאשר קבוצת הרכישה האמריקנית העלתה את האפשרות בשיחה עם גורמי הפועל, כחלק מחגיגות מאה השנים למועדון. התשובה של האדומים היתה חדה. "למנכ"לית שלנו האוהדים זרקו גרונות של תרנגולות לבית על פחות מזה, אתם רוצים עופות שלמים בבית שלכם?". האפשרות נפסלה.

במהלך השבוע הבא אמורים לנחות בישראל נציגי קבוצת הרכישה, לאחר שהשלימו בדיקה ארוכה בכל הקשור לשש השנים האחרונות בהפועל תל אביב. הצוות של דוד מנצברג, שמנהל את המשא ומתן, ירד בחודשיים האחרונים לפרטי פרטים: מרמת מחירי החשמל בוולפסון ועד להתחייבויות על החוזים של ישראל זגורי ואמיר עגייב, שהפכו מודל להתנהלות הבעייתית של הפועל בשנים האחרונות.

הם בדקו, לצד העניין הכלכלי, גם את הנתונים הפיזיים של הקבוצה ברמת מספר הקילומטרים שהשחקנים רצים, כמות הקהל הפוטנציאלית והיחסים עם עיריית תל אביב וגופי הספורט השונים. הרוכשים הפוטנציאליים קבעו את מה שהיה ידוע מזמן: הפועל של העונה מנוהלת כלכלית בצורה הטובה ביותר ונמצאת בשלה למכירה, כמה חבל שמקצועית המצב הפוך.

איציק ניסנוב. יוכל לחזור להיות אוהד, צילום: אלן שיבר

כאן כדי להישאר

הקבוצה האמריקנית, שלא החמיצה משחק אחד של הפועל בחודשים האחרונים, סימנה לעצמה כמה דברים חיוביים, ובראשם הקהל האדום. באחת השיחות עם ההנהלה האדומה נשמע אחד הרוכשים הפוטנציאליים אומר: "השחקנים רצים פחות מהקהל, שלא מפסיק לעודד".

במקביל, הם מודעים לכך שב־20 השנים האחרונות כמעט באופן קבוע לאולטראס היתה השפעה יומיומית בהתנהלות הקבוצה, ולכן הם רוצים לאמץ את שיטת מיטש גולדהאר: הרחקה מוולפסון של מקורבים, סגירת מתחם האימונים, וכמובן, בשל העובדה שרבים מהם לא מתכוונים לעבור לגור בישראל, ניתוק מוחלט עם גורמים כאלה ואחרים בקרב האוהדים ובתקשורת המקומית.

בד בבד, הרעיון הוא ליצור בבלומפילד אווירה משפחתית ולהעניק חוויית ספורט אמריקנית יותר: הפנינג לפני כל משחק, אולי הופעות ופעילויות לילדים במחציות. לפי ראות עיניהם, גם המחשבה שהפועל אולי תשחק בשנה הבאה בליגה הלאומית לא צריכה לשנות דבר, לנוכח העובדה שלהפועל יש קהל גדול ונאמן עם פוטנציאל כלכלי אדיר, שמגיע גם למשחקי הנשים והנוער, שבהם רואים הרוכשים חלק מהכדאיות הכלכלית של העסקה המתקרבת.

אוהדי הפועל. גם הם מובאים בחשבון, צילום: עמי שומן

הסברה שלפיה הרוכשים מתכוונים להיכנס להפועל רק כדי להשביח אותה ולהעביר אותה הלאה למרבה במחיר הגיעה עד ארה"ב, ולפי גורמים המקורבים לאמריקנים, מדובר בהמצאה ישראלית לחלוטין: "נהיה בהפועל כמה שצריך. לבוא ולהגיד מראש שאנחנו באים רק כדי לחזק את הקבוצה ולמכור אותה הלאה, זה לא נכון".

עד שזה לא סגור

על הנייר לאמריקנים יש זמן עד אמצע פברואר להמשיך לבדוק את הקבוצה, אך למעשה הבדיקה, כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", הסתיימה כבר לפני יותר משבוע. עתה נותר לראות אם בביקורם בישראל אכן תיסגר העסקה, מכיוון שמובן שגם לאמריקנים יש כמה תנאים אחרונים: אחד מהם הוא הישארות של אחד מנציגי ההנהלה הנוכחית בחצי העונה הקרובה ובמהלך העונה הבאה כדי לעזור להם ללמוד את העסק.

נוסף על כך, כידוע, האמריקנים הבהירו להנהלת הפועל תל אביב שכרגע - וכדי למנוע החתמות מביכות כמו ההחתמה של פאבלו גונזלס, שגמר את העונה ועדיין מחזיק בחוזה לעוד עונה, או סכומי העתק ששולמו על סינטיהו סלליך - אין אפשרות להחתים שום גורם מקצועי מעבר לעונה הקרובה. זה היה התנאי גם בהחתמתו של חיים סילבס, המאמן שיערוך את הופעת הבכורה שלו על הקווים האדומים מחר, במשחק העונה הראשון של האדומים מול סקציה נס ציונה.

חיים סילבס. יתרכז בעונה הנוכחית בלבד, צילום: יוסי זליגר

כבר עתה ברור שלא מדובר בבעלים פזרנים שידברו על אליפויות בכל מחיר, אלא ברצון לייצב את המערכת ולתקן טעויות עבר ולשמור על האיזון הכלכלי שהושג בעמל רב.

במידת הצורך, ואם העסקה תצא לפועל, הם יחתימו כבר בחלון ההעברות הקרוב כמה שחקנים שיחזקו את הקבוצה, ימנו מנהל מקצועי מטעמם שילמד את השטח מקרוב, ובעיקר יאפשרו לבעלים הנוכחיים של הקבוצה לחזור להיות קודם כל אוהדים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עם זאת, בהפועל כמו בהפועל, עד שהדברים לא סגורים הם לא סגורים, וחורשי רעה מבפנים ומבחוץ עדיין מחכים לראות אם הקבוצה באמת תצליח להתנתק מכל מה שאפיין אותה בשנים האחרונות. החל מהשבוע הבא, נתחיל אולי לקבל פתרונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר