תנועת הצופים: כמה קהל מגיע למשחקי הכדורסל בישראל?

אחרי כמעט שנתיים של מגיפה ששינתה את הרגלי הצפייה, לא קל להחזיר את הקהל ליציעים • הקבוצות משקיעות יותר בשיווק ובקשר עם האוהדים ברשתות, אבל המספרים עדיין לא מספקים

אוהדי הפועל חולון. הקבוצה עובדת קשה בצד השיווקי, צילום: אלן שיבר

1. מתחילת העונה כמעט כל הקבוצות מתקשות להחזיר את האוהדים למגרשים. אחרי שנתיים שבהן בחלק גדול מהזמן לא היתה כניסת קהל למשחקים או שהיו הגבלות, הרגלי הצפייה של אוהדי הספורט השתנו, וכן לא היה קהל חדש וצעיר שהצטרף לפוקדים את מגרשי הספורט.

במהלך השנה האחרונה, קבוצות רבות התקדמו בצד השיווקי והחלו לייצר יותר אינטראקציה עם הקהל ברשתות החברתיות ובפלטפורמות נוספות. למרות זאת, עדיין לא פשוט להחזיר את האוהדים למגרשים.

הפועל חולון עשתה גם היא השנה התקדמות גדולה בצד השיווקי, והיא משקיעה רבות בקשר מול האוהדים, ועדיין המספרים אינם משביעים רצון. 2,525 אוהדים הגיעו בממוצע לכל אחד ממשחקי שלב הבתים הראשון בליגת האלופות, ובמועדון שואפים להרבה יותר.

אוהדי ירושלים. בימים כתיקונם, יכולים למלא את הארנה, צילום: אלן שיבר

2. גל האומיקרון הנוכחי בוודאי לא מסייע. אנשים רבים מעדיפים לא לצאת לאירועי תרבות וספורט בימים שבהם כמעט בכל בית יש נדבקים או מבודדים. אלו שכן יוצאים, מחפשים שטחים פתוחים כמו אצטדיוני כדורגל או הופעות, ונמנעים ממקומות סגורים.

גם העובדה שמי שאינם מחוסנים מחויבים לבצע בדיקה לפני כניסתם לאולם משפיעה. למרות השקעה רבה של הקבוצות בהקמת עמדות בדיקה מהירות בכניסה למגרשים ודאגה למחירים נמוכים יחסית, הורים לילדים החליטו לוותר על התורים וחוסר הוודאות.

ביום רביעי האחרון השתתפה הפועל ירושלים במשחק קריטי באירופה. במועדון עשו מאמצים רבים להעלאת המודעות למשחק ולמשיכת אוהדים למשחק, אך בסופו של דבר נכחו ביציעי הארנה 3,360 אוהדים בלבד. יש להניח שבימים כתיקונם הכמות היתה יכולה להיות קרובה לכפליים מכך.

3. בשנתיים האחרונות לא היתה כניסת קהל למגרשים בצורה סדירה, ולכן לא ביצענו השוואה לעומת העונות הקודמות. כמו כן, אנחנו עדיין רק בחלק הראשון של העונה, ויש הבדלים בכמות משחקי הבית בין הקבוצות, כמו גם בזהות היריבות באותם משחקים. ישנן גם קבוצות שהוזילו משמעותית את עלות הכרטיסים או אפילו מכניסות בחינם בני נוער ומגזרים נוספים.

עם זאת, בטבלה ניתן לראות כמה קבוצות שעשו התקדמות יפה. למשל מכבי ראשל"צ שמובילה את הליגה בשיעור התפוסה עם 90 אחוזים, או בני הרצליה שנמצאת גם היא במקום גבוה עם 77.8 אחוזים. מכבי ת"א, למרות העונה הקשה, ממשיכה לשמור על ממוצע הקהל הגבוה בליגה, בערך כמו הממוצע שלה ב־2018/19, אם כי שניים מששת משחקי הבית שלה עד כה היו מול הפועל ירושלים והפועל ת"א.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הפועל חיפה נמצאת במקום האחרון בכל הקטגוריות, אך צריך לזכור שהיא חזרה לליגה רק בעונה שעברה, והמנכ"ל רון פלדהיים סיפר לפני כמה ימים במדור זה שהקבוצה איבדה דור שלם של אוהדים, ובמועדון עמלים על יצירת דור חדש שיגיע לרוממה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר