"הליגה הלאומית אטרקטיבית ומעניינת ויש לה פוטנציאל אדיר"

רון וורוטיצקי (53), מ"מ יו"ר מינהלת הליגה הלאומית בשיחה אחד על אחד עם יעקב מאיר • מדור חדש

רון וורוטיצקי

רון וורוטיצקי בן 53, נשוי ואב לשלושה ומתגורר במושב סתריה באזור השפלה. עובד כבר 29 שנים בחברת החשמל וכיום מנהל פרויקטים בחברה. מ-2012 עד 2019 שימש כיו"ר מכבי רחובות ומ-2014 חבר בהנהלת איגוד הכדורסל. כמו כן הוא מכהן בקדנציה שנייה בהנהלת מרכז מכבי. בחודש אוגוסט מונה למ"מ יו"ר מינהלת הליגה הלאומית במקומו של עוגן יוחננוב שהתפטר וממלא את תפקידו במינהלת ללא שכר.

  • מה הסיבה שלקחת את התפקיד? מה גרם לך להחליט שאתה רוצה לנהל את הליגה הלאומית?

"התפקיד הזה מעניין אותי מאוד ואחרי שעוגן יוחננוב התפטר פנו אליי גורמים באיגוד והחלטתי לקחת את זה על עצמי. הייתי בליגה הזו כיו"ר ואני חושב שהיא ליגה אטרקטיבית ומעניינת ויש לה פוטנציאל אדיר. עוגן והצוות שיש פה עם שגיא אוחיון וניב שמולי עשו עבודה טובה בשנתיים האחרונות וקידמו את הליגה ואני חושב שאפשר לקחת את זה צעד קדימה. זה אתגר, ואני אוהב אתגרים".

  • מה התפקיד של הליגה הלאומית?

"בית של שחקנים ישראלים צעירים, מקום שנותן להם במה ואפשרות לפרוץ קדימה".

  • מה הדברים הדחופים שאתה רוצה לטפל בהם?

"שתי המשימות החשובות שלי הן: 1. למרות מה שקרה עם נתניה בקיץ האחרון, לפעול בכל הערוצים שתהיינה שתי עולות. 2. להביא כסף לליגה, כי מעבר לתקציב פנימי הקבוצות לא מקבלות כסף מבחוץ. אנחנו פועלים להביא כסף באמצעות שני ערוצים: כסף פרטי של ספונסרים וכן תקציבים ממשרד הספורט ומגורמים ממשלתיים נוספים. הליגה הלאומית היא הבית של הכדורסל הישראלי ובזכותה יש הרבה שחקנים צעירים שפורחים והגורמים צריכים לדאוג לקדם ולתת להם במה".

  • יש ליגה טובה בשנים האחרונות עם דרמות, מאבקי עלייה ושחקנים צעירים שפורחים. אבל עדיין היא לא מתרומת לגמרי מבחינה שיווקית וכלכלית.

"זה תהליכים ומשהו שיקח זמן. מהשנה האחרונה כל המשחקים משודרים באתר האיגוד והשנה גם יהיו שני שידורים בטלוויזיה בכל שבוע. אנחנו עובדים להגדיל את החשיפה וזה יביא בסוף כסף לליגה. הליגה צריכה לעבור שדרוג במקצוענות וכחלק מזה הגדלנו את תקציב המינימום (מ-1,350,000 שקל ל-1,500,000 שקל, י"מ) מהעונה הבאה לשלוש העונות הקרובות, ואני מאמין שברגע שהתקציבים והחשיפה יעלו זה יביא את הליגה למקום אחר. נעשית עבודה רצינית ואני מקווה שנראה את התוצאות".

  • בסוף חלק גדול זה עניין של מתקנים. איך משפרים את האיכות שלהם?

"רוב המתקנים בליגה הם במצב טוב, יש לנו לא מעט אולמות שגם מתאימים לליגת העל כמו נהריה, חיפה, אשקלון ועוד. יש תקנון שנאכוף אותו כדי שהאולמות יהיו יותר נעימים ומזמינים לקהל, לילדים ולמשפחות".

יוגב אוחיון במדי נהריה, צילום: לימור מלינוף, מינהלת הליגה הלאומית
  • באיגוד עובדים עכשיו על המתווה והמבנה של הליגה. מבחינתך, איך הליגה צריכה להיראות – מס' קבוצות, כמות משחקים, כמות זרים וכו'?

"בעיניי כמות הזרים לא צריכה להשתנות כי הם מוסיפים אטרקטיביות לליגה. מספר הקבוצות בליגה פחות חשוב, יותר משמעותי זה שהקבוצות יתנהלו בצורה יותר טובה ושהמעטפת לשחקנים תהיה יותר מקצוענית".

  • אתה באמת חושב שהליגה יכולה לספק שתי קבוצות שיכולות לעלות? מבחינת תקציב, אולם וכדו'.

"הסיפור של נתניה הוא חריג. מצד אחד זה היופי שבספורט שקבוצה שלא תכננה לעלות פתאום עולה. אני כבר כמעט עשור בליגה וזה מקרה ראשון. יש היום בליגה 5-6 מועדונים שיכולים להעמיד תקציב לליגת העל וגם יש להם אולם מתאים. זה גם הגיוני שיהיו שתי עולות. תחשוב שלקבוצה שיורדת מליגת העל יש בדרך כלל יתרון מבחינת כסף וארגון וברגע שיש שתי עולות אז בסך הכל יש פה אופציה לעוד קבוצה אחת לעלות, ואת זה בוודאי שהליגה הלאומית יכולה לספק בכל עונה. אני גם מאמין שעם השינויים שאנחנו מתכננים עם האולמות ועם הגדלת התקציב ודברים נוספים הקבוצות יהיו מוכנות יותר לעלייה".  

"אני מכיר את ההסכם מול מינהלת ליגת העל שקובע שאחרי מה שקרה השנה תהיה רק עולה אחת ולא מתעלם ממנו, אבל אני בטוח שאנחנו חייבים לחזור לשתי עולות. אני מאמין בהידברות ורוצה לשבת עם מי שצריך כדי שזה יקרה. אני לא איש של מלחמות ואני מקווה ומאמין שנגיע להסכמות. אבל אני מייצג את האינטרסים של הליגה ושל הקבוצות שלנו, ואם לא יהיו הסכמות נצטרך לשקול מה עושים".

  • איך אתה מתכוון למנוע הישנות של מקרה כמו שקרה עם נתניה השנה?

"נכון שזה לא הוסיף לנו כבוד, אנחנו לא מתעלמים מהעובדות. קשה לי לראות מקרה דומה כזה בשנים הקרובות. ההסכם עבד בצורה טובה בעונה לפני עם העלייה של בני הרצליה והפועל חיפה וגם העונה עם גליל עליון".

  • אתה כמעט עשור בכדורסל. במה שונה הליגה הלאומית היום מבעבר?

"הליגה מתקדמת כל הזמן. איכות הזרים עולה וברוב המקרים הזרים יותר איכותיים, יש איזון בין צעירים לוותיקים, ושחקנים ותיקים שמגיעים לליגה מעלים את רמת האטרקטיביות. גם באיגוד יש שינוי גישה כלפי הליגה וזה חשוב, וכמובן בשנתיים האחרונות יש קפיצה גדולה בכל הדיגיטל והשידורים. אני מאמין שכסף נוסף שייכנס מבחוץ והחזרת שתי העולות יקפיצו את הליגה עוד כמה דרגות קדימה".

נתניה חוגגת עלייה. מקרה חריג, צילום: לירון מולדובן
  • מה מבחינתך ייחשב להצלחה בתפקיד?

"החזרת שתי עולות. זה נפל לפתחי ואני צריך לטפל בזה. וכמובן להכניס כסף לקבוצות".

איך בכלל התחיל הקשר שלך לכדורסל?

"הבן שלי התחיל לשחק כדורסל במחלקת הנוער של מכבי רחובות, ומהיציע ירדתי לפרקט".

  • יש עוד ענף ספורט שאתה אוהב חוץ מכדורסל?

"טניס. אני יכול לשבת לראות שעות".

  • מה הדבר שהכי גורם לך להתרגש בחיים?

"הילדים שלי".

  • מתי בכית בפעם האחרונה?

"לפני שלושה שבועות. הבת שלי נדבקה בקורונה בטיול בפנמה וקיבלה את זה קשה. היא אושפזה בבית חולים מקומי ונסענו לשם. כשהצלחנו לשחרר אותה מבית חולים בכיתי".

  • מה הרגע הכי מפחיד שהיה לך בחיים?
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אני לא פחדן גדול, אין שום דבר מיוחד שזכור לי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר