גרגורי ורגאס: "אני מרגיש הכי טוב שהייתי בקריירה"

לא מתרגש מהספקות לגבי הגיל שלו ("מצחיק, אין בזה כלום") • נהנה מהמעבר לצד השני של חיפה ("גם אם מכבי הייתה בליגה הראשונה הייתי מגיע להפועל") • ומגלה את הסוד שהפך אותו לאחד משחקני ההגנה הטובים שהיו פה • ראיון ראשון עם הכוכב של הפועל חיפה

ורגאס במדי הפועל חיפה. "יכולים לעשות עונה מיוחדת", צילום: עודד קרני

אחד המהלכים הלא צפויים של הקיץ היה החתמתו של גרגורי ורגאס בהפועל חיפה. הרכז הוותיק, שהצטיין בחמש השנים הקודמות דווקא במדי היריבה העירונית מכבי חיפה בשלוש קדנציות שונות, ילבש השנה אדום וינסה לשחזר את יכולתו הנהדרת.

"אני מרגיש טוב בקבוצה הזאת. קבוצה חדשה, משפחה חדשה אבל מטרה אחת - לזכות בתארים. נותנים לי הרגשה של משפחה ודואגים שארגיש בנוח", אומר ורגאס ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז החתימה בהפועל חיפה.

ברביעי ישחקו ורגאס וחבריו מול אניסיי במוקדמות היורופקאפ וינסו לעשות היסטוריה נוספת עם המועדון המתפתח. "יש לנו סיכוי לעשות משהו מיוחד עבור המועדון ועבורנו השחקנים באופן אישי. זה יהיה קשה, אבל יש לנו הרבה מוטיבציה ואם נצליח זה יהיה חלום שמתגשם".

יש אנשים בישראל שאומרים שאתה קצת מבוגר ולא אותו שחקן שאנחנו זוכרים מקדנציות קודמות.

"זה מצחיק, בן אדם. אני מרגיש טוב מאוד גופנית ובטוח במשחק שלי. אני אומר לכולם, אני מרגיש הכי טוב שהייתי בקריירה שלי. אני בן 35 ואני יודע שמדברים על זה מסביב, אבל אין בזה כלום. אני מרגיש מרוכז והכדורסל שלי טוב, אז הגיל לא משנה בכלל".

אתה נחשב לסמל במכבי חיפה. היה לך קשה בהתחלה לעבור לשחק אצל היריבה העירונית?

"אני יודע על היריבות בעיר חיפה, אבל לא משנה איפה אני משחק - אני נותן את כל הלב שלי. כעת אני משחק באדום ומלא מוטיבציה לתת הכל".

אם מכבי חיפה היתה משחקת השנה בליגה הראשונה, היה לך יותר קשה לעשות את הצעד הזה?

"לא, זה היה אותו דבר, כי עם כל האהבה שאני מרגיש כלפי מכבי חיפה, שום דבר לא משנה את זה שאני חלק מקבוצה אחרת. גם אם מכבי היתה משחקת בליגה הראשונה עדיין הייתי מגיע עם הפועל חיפה ונותן הכל על המגרש".

כתבת בשנה שעברה שעדיין מכבי חיפה לא שילמה לך את כל הכסף מהפעם הקודמת. מה בדיוק קרה שם?

"היה בלבול בגלל שבקורונה הסיטואציה בכל העולם הייתה קשה מבחינה פיננסית, ובסוף הגענו לפתרון וכעת אין משקעים בינינו. פתרנו את כל הבעיות".

במדים הירוקים של מכבי חיפה, צילום: מאור אלקסלסי

"ישראל - הבית השני שלי"

ורגאס חוזר למעשה לקדנציה רביעית בארץ, ובעבר התבטא כי "ישראל היא הבית השני שלי". כעת הוא מסביר את החיבור המיוחד. "בשבילי המדינה הזאת היא כמו בית. מהרגע הראשון כל האנשים היו נחמדים אלי וקיבלו אותי יפה. העיר חיפה נתנה לי הרבה אהבה מהשנה הראשונה שלי פה. גם מבחינת כדורסל הליגה בישראל ברמה גבוהה, מגיעים לכאן הרבה שחקנים טובים, אז אני מברך על כל רגע שאני יכול לשחק כאן".

אתה אחד משחקני ההגנה הטובים ששיחקו בישראל. מה הטיפ שלך לשחקן צעיר שרוצה להצטיין בהגנה?

"הדבר היחיד שיש לי להגיד על זה - צריך להיות מחויב לקבוצה. צריך לתת הכל לקבוצה גם בהתקפה, אבל במיוחד בהגנה. בהתקפה אפשר לעשות הרבה דברים, בהגנה צריך לשמור על שחקן שהוא רק שלך. הסוד הוא לשחק עם הלב וכמו שאמרתי עם מחויבות - אם אתה מגיע עם הלב להגנה אתה יכול לעשות הכל. בהתקפה אתה משחק עם אגו, בהגנה לא".

יש לך הרבה ניסיון, מה הקבוצה שנבנתה השנה בחיפה יכולה להשיג?

"תהיה לנו שנה ארוכה ומורכבת, אבל אני מרגיש שנוכל לעשות עונה מיוחדת. יש קבוצה טובה וצוות אימון מיוחד ויחסית לליגה הישראלית אנחנו טובים, אז אם נישאר יחד נשיג את כל המטרות. אנחנו נשחק מול קבוצות טובות, אבל אם נהיה מאוחדים נוכל להשיג הכל".

באמצע העונה הזו תהיה בן 36, כבר חשבת עד מתי תרצה להמשיך לשחק?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אני לא יודע להגיד מועד מסוים. הדבר היחיד שאני יודע, זה שזה תלוי בגוף שלי. הגיל לא משנה, כל יום שאני יכול לתת מאה אחוז על המגרש אני אשחק. אני חייב לחשוב על הגוף שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר