ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

תן חיוך, הכל לטובה: מסע ההתאוששות של יובל זוסמן הגיע לרגע שיא

אחרי עונה שברובה לא עמד בציפיות, הישראלי של הפועל ירושלים המשיך במגמת השיפור • השלשה הקריטית בחצי גמר גביע המדינה והחיוך הלא אופייני שבא לאחריה נתן את החותמת • אחרי כל מה שעבר, גם אלכס טיוס מודה: "לא האמנתי שהוא רק בן 25"

קשה היה שלא לשים לב לחיוך הגדול והלא אופייני ופרץ השמחה הלא אופיינית של יובל זוסמן, לאחר שקלע שלשה חשובה שעזרה להפועל ירושלים להבטיח את הניצחון העל הפועל באר שבע/דימונה ואיתו את הכרטיס לגמר גביע המדינה. בגיל שבו מרבית השחקנים עדיין מחפשים כיוון, יובל זוסמן הספיק לעבור גלגולי חיים של קריירה שלמה. מי שפרץ בסערה ובגיל 18 נבחר לשחקן המצטיין של אליפות אירופה לנבחרות עתודה, מצא את עצמו בגיל 25 בצומת דרכים. בעונתו הראשונה מאז שחזר לישראל וחתם בבירה כישראלי בכיר בתום שנתיים מוצלחות במדי אלבה ברלין, זוסמן מצא את עצמו בעיצומה של עונה אישית מאתגרת מקצועית מבחינתו.

המעבר מהחממה של אלבה ברלין ללחץ ולציפיות של הפועל ירושלים, לצד השאיפות של בקבוצה בעידן אדלסון והמשכורת הגבוהה שקיבל, הוסיפו עוד לחץ וציפיות ממי שכבר בגיל תיכון סומן ונמצא מאז באופן קבוע תחת לחץ והררי ציפיות. "זו תקופת הסתגלות. הפועל ירושלים היא מועדון גדול עם שאיפות גדולות, שביחד עם מתן אדלסון וגל מקל שואפת להיות בפסגה של כל המפעלים. זה קצת שונה מהחשיבה של אלבה, של קידום שחקנים וליהנות בכל רגע נתון. כאן אנחנו מסתכלים על המטרה הסופית, שהיא לנסות להילחם על כל התארים. הייתי צריך לעשות שינוי מנטלי מאוד מוקדם. הייתי מסוגל לעשות דברים קצת יותר טוב ולהיות קצת יותר משמעותי עבור הקבוצה עד כה", העיד זוסמן בראיון בלעדי שהעניק ל״ישראל היום״ במהלך העונה ובו תיאר בכנות את קשיי הקליטה שחווה.

"נכנסתי לקבוצה מנצחת עם שיטה ודרך מאוד ברורה ולא החלפתי אף שחקן בעמדה שלי, ואני צריך למצוא את המקום שלי בקבוצה שרצה כבר שנה שנייה ברציפות עם אותו הסגל. אני עדיין לומד להכיר את הקבוצה ובסוף הדברים האלה ישתפרו ויבואו לידי ביטוי, אני לא מודאג מזה. התבגרתי, אני רואה היום את הדברים בצורה אחרת ונשאר חיובי. מאמין שבקרוב מאוד הדברים ייראו אחרת ואני מוכן לרגע הזה".

יובל זוסמן אחרי שלשת הניצחון שלו, צילום: אלן שיבר

בשבועות האחרונים מאז הפרידה מאיליאס קנצוריס ותחת הדרכתו של יונתן אלון, נראה שזוסמן מתחיל לצבור ביטחון ולהיכנס לשטף. הפועל ירושלים ברגעי האמת של העונה מתחילה לראות מהגארד ניצוצות של זוסמן עליו חלמה. בקבוצה מדברים על שילוב של הליך ההתאקלמות האישי שחווה וכעת מניב תוצאות, לצד הביטחון של הצוות המקצועי בשחקן שלא פסק גם ברגעי משבר. התרומה על המגרש באה לידי ביטוי בדפי הסטטיקה שם מוגרש השיפור החד ביכולתו. 19 נקודות ו-9 כדורים חוזרים היו לשחקן מול הפועל חולון, 13 נקודות מול אילת ו-19 נדודות ו-7 כדורים חוזרים פעם נוספת מול עירוני קריית אתא.

״זוסמן עבר דרך ארוכה עד לכאן, כשהוא סיפר לי שהוא בן 25 לפני כמה ימים לא האמנתי לו, זה מרגיש שהוא משחק ברמות הגבוהות מאז ומעולם. אני זוכר ששיחקתי איתו בתחילת הקריירה שלו במכבי תל אביב ולא הבנתי שהוא רק בן 19. אני חושב שהתקופה באלבה ברלין עשתה לו טוב והוא חזר לארץ שחקן שונה, אני רואה בו שחקן שונה לגמרי והרבה יותר בוגר. אני גאה בו מאוד", החמיא אלכס טיוס לחברו לשעבר במדים הצהובים.

בחמשת המחזורים האחרונים העלה זוסמן את ממוצעיו מ-7.7 נקודות בליגה ב-21 מחזורים ל-12 נקודות בממוצע למשחק בחמשת המחזורים האחרונים, ונראה שכעת, רגע לפני הישורת האחרונה של העונה, הגארד-פורוורד של האדומים מתחיל להרגיש בבית בבירה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
יובל זוסמן, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו