רב חזיתי: כל האתגרים של מכבי תל אביב לקראת הקיץ הקרוב

הצהובים סיימו עונת יורוליג מכובדת, אך העתיד לוט בערפל והמצב הבטחוני משבש ומעכב תוכניות • על הכנסות ממנויים אי אפשר לבנות וגם הטיסות למשחקי בית מקשות, שחקנים עלולים לרצות לעזוב ואחרים יחששו מלהגיע, והאם יש בעיות מבית בתוך היורוליג? • התקופה המאתגרת שמצפה למועדון

ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

למרות ההפסד במשחק 5 לפנאתינייקוס ואי העליה לפיינל פור, מכבי תל אביב מסכמת עונה טובה מאוד בתנאים מורכבים. ההווה טוב, אבל העתיד לוט בערפל. ייתכן שנראה את מכבי בעונה הבאה בתצורה שלא הכרנו עקב המגבלות הגדולות. זה יהיה אחד הקיצים הכי קשים שהיו למכבי.

המפתח לכל הוא כמובן הסיכוי להחזרת המשחקים לישראל והבעיה של מכבי כפולה. כרגע החזרת המשחקים לישראל לא נראית באופק, אבל גם אם זה יקרה, השאלה היא מתי. כמעט בוודאות אפשר לאמר שבקיץ הזה עם ההכנות לעונה הבאה לא תהיה לה ודאות בעניין. מכאן נובעות המון בעיות לגבי הדרך שבה נערכים לעונה תחת אי ודאות כלכלית ומקצועית.

בעיות העונה הבאה יתחילו קודם כל מבעיות העונה הזו שיצרה גירעון גדול. מכבי מתחילה במינוס משמעותי בקופה. תקציבי ה-90-100 מיליון שקל הדי קבועים של מכבי בשנים האחרונות בנויים כמעט מחציתם על מכירת כל המנויים בהיכל. במצב עניינים זה הנפח התקציבי המשמעותי הזה אינו בחשבון. עוד עונה של משחקים מחוץ לישראל היא גם הוצאה תפעולית גדולה מאוד. הגירעון, אי היכולת למכור מנויים וההוצאות התפעוליות הגדולות יוצרים מעמסה כלכלית אדירה על המועדון הצהוב ומצב שהוא לא הכיר. סדר הגודל התקציבי שהיה בשנים האחרונות כנראה לא יהיה רלוונטי.

אי אפשר לבנות על הכנסות ממנויים. אוהדי מכבי תל אביב בבלגרד, צילום: אודי ציטיאט

לכל זה יש נגזרות. היכולת לשמר שחקנים תהיה בעייתית, ראו מיקרה ג׳וש ניבו שיעזוב ככל הנראה. יהיה צורך לשחרר שחקנים כדי להקל על התקציב וצפו להתפתחויות בגזרת לורנזו בראון ואולי בונזי קולסון. היכולת לגייס שחקנים מהשורה הראשונה גם היא תהיה בעייתית. רמת המחירים בהם היא תוכל להביא זרים תהיה פחותה בהרבה. העניין הוא שזה לא רק ההיבט הכלכלי. יהיו שחקנים שלא ירצו להישאר בגלל המצב הבטחוני. יהיו רבים שלא ירצו לבוא בגלל המצב הבטחוני. מכבי תהיה בנחיתות גדולה ביכולת שלה לגייס שחקנים. תוסיפו את העובדה שלא תוכל לפתות אותם כלכלית ותבינו את גודל הבעיה.

בכך לא מסתיימים הקשיים של המועדון בעתיד הקרוב מאוד. למכבי צפוי מאבק פנים אירגוני לא פשוט. לאחר תחילת המלחמה נערך דיון ביורוליג בקשר להמשך דרכה במפעל. לאחר מאבק ולא מעט התנגדויות הוסכם שתמשיך ותארח את משחקיה הביתיים בבלגרד. אם לא יהיו שינוי במצב הבטחוני הנושא אמור לעלות לדיון נוסף בקיץ.

באירופה כבר פורסם שיש קבוצות שיערימו קשיים אם המצב הנוכחי בו מכבי לא מארחת בבית יישאר. למכבי, אם כן צפויים מאבקים מבית כדי לאפשר לה להמשיך לארח מחוץ לישראל גם בעונה הבאה. כמו שנאמר כבר בפתיחה, המפתח לכל נמצא בהחזרת המשחקים לישראל. אם זה לא יקרה היא צפויה להרבה קשיים בהרבה חזיתות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קיץ לא פשוט באופק. שחקני מכבי תל אביב, צילום: אודי ציטיאט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר