ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

אין פיינל פור, אבל יש כבוד: מכבי תל אביב צריכה להתגאות בעצמה

הצהובים עברו עונה יוצאת דופן, בתנאים לא תנאים, אבל הגיעו למיצוי היכולת שלהם ומרחק נגיעה מהישג גדול עוד יותר • כולם ראויים למחמאות, אבל המאמן עודד קטש ליותר מכולם

הסדרה בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס והעונה כולה הוכרעה בתחילת הרבע הרביעי של המשחק הראשון, עת ווייד בולדווין נפצע. איתו זה היה יכול להיות אחרת. בלעדיו זה היה גדול על הצהובים, שלא יכלו להשלים את מסע הקסם לפיינל פור ראשון אחרי עשור
הרבע אחרון של המשחק האחרון היה גרוע, אבל עדיין לא מוחק עונה מצויינת, מעל לכל הציפיות המוקדמות. מכבי הפסידה את הפיינל פור, אבל הרוויחה הרבה כבוד. שם המשחק בעונה הזו הוא: פרופורציות. למרות הכל ועל אף הכל מדובר בעונה מרגשת. מכבי צריכה להתגאות בהישג שלה, ואני מסרב לתת לכישלון נקודתי להגדיר עונה שלמה.
 
עזבו את מה שקרה במשחק 4 ותסתכלו על כל העונה הזו במבט על. עצם העובדה שמכבי שרדה ביורוליג עד מאי הוא נגד כל הסיכויים. בעונה בה היא שיחקה 38 משחקים מחוץ לבית שלה, עם כמות טיסות בלתי נגמרת, שהייה ארוכה ביותר מחוץ לבית, עומסים כבדים שלא היו על קבוצות אחרות ולחץ גדול של השחקנים הזרים ממה שקורה בישראל - היא הצליחה להגיע עד 40 דקות מפיינל פור. גם בלי להגיע לברלין, מכבי עשתה מסע שעוד יזכרו שנים קדימה. מי שהימר עם תחילת המלחמה שמכבי תהיה צעד מפיינל פור שיקום.
 
עצם זה שלא התרסקה במהלך העונה זה כבר הישג. עצם זה שהצליחה לשמר את כל הסגל שלה במהלך העונה למרות המלחמה זה כבר דבר לא מובן מאליו. אין קבוצה בישראל שלא סבלה העונה מעזיבות שחקנים (חלקם עזיבות של התקופה האחרונה) בגלל המצב. מכבי תל אביב היא היחידה שהתחילה וסיימה עם אותו סגל.
 
מכבי נכשלת שתי עונות רצופות במשחק 5, אבל ההבדל גדול. בעונה שעברה זה היה אחרי עונה "רגילה", בהרכב מלא ובאולם לא הכי ביתי במונאקו. הפעם זה היה בעונה מאוד לא רגילה, בלי ווייד בולדווין ובאחד האולמות הכי ביתיים באירופה באתונה. 
 
ווייד בולדווין. איך זה היה נגמר איתו?, צילום: EPA
 
דיברנו על זה שהסדרה הוכרעה עם הפציעה של בולדווין במשחק הראשון. בנושא הזה צריך לומר שהתקבלה כנראה הטעות הגדולה של העונה, עם החזרה המוקדמת שלו במשחק 4, רק כדי להיפצע מהר מאוד שוב. אפשר רק לחשוב מה היה קורה אם מכבי היתה ממתינה איתו למשחק 5. כמה שהוא היה חסר אתמול, אבל הדברים האלה הם כבר בגדר ספקולציה.
 
העונה הזו היתה מסע הישרדות אחד גדול שבו הקבוצה לא הסתפקה רק בעצם ההשתתפות אלא היתה הישגית מאוד. מעל כולם הקרדיט הולך לעודד קטש. לא על תרגיל כזה או אחר, לא על חילוף כזה או אחר אלא על ניהול הסגל. התנהלות מופתית של יכולת להחזיק שחקנים בתנאים מורכבים מאוד כשהם מחויבים ומגיעים למיצוי היכולת. גם ההפסד של אתמול שבו ניהל את המשחק פחות טוב מארגין עתמאן  לא ימחק את זה.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
יש מאמן שיזכה ביורוליג, יש מי שיגיע לפיינל פור, אבל עודד קטש הוא המאמן שעשה את העונה המיוחדת ביורוליג. ביחס תנאים וציפיות מול הישגים מאמן מכבי עשה את המקסימום. אם הוא גם היה עולה לפיינל פור בעיני הוא היה ראוי להיות מאמן העונה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו