ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

החלום ושברו: מכבי תל אביב הפסידה לפאנתינייקוס ולא תהיה בפיינל פור

הצהובים חלמו לעשות היסטוריה, אבל נכנעה 81:72 אחרי עוד הצגה של קנדריק נאן • החבורה של עודד קטש סיימה עונה עם משחק ביתי אחד ונגעה בכרטיס לברלין, אבל החיסרון של ווייד בולדווין היווה את ההבדל • היוונים עלו לראשונה מאז 2012

מכבי תל אביב הפסידה הערב (שלישי) בתוצאה 81:72 במשחק ה־5 בסדרת רבע גמר היורוליג לפנאתינייקוס, שהשלימה 2:3 והדיחה את הצהובים שחתמו עונה נהדרת עם הפסד כואב באואקה.

 

מעולם בהיסטוריה של היורוליג קבוצת חוץ לא ניצחה במשחק מכריע ברבע הגמר. עם הנתון הזה עלו שחקניו של עודד קטש לפרקט באתונה, וידעו כי בשביל להעפיל לפיינל פור ראשון מאז 2014 יהיה עליהם לשבור את הסטטיסטיקה. לצערם, הסטטיסטקה הארוכה לא נשברה גם הערב.

 

בנוסף לספרי ההיסטוריה ולשדים מההפסד בסיטואציה דומה למונאקו בשנה שעברה, הצהובים נאלצו להתמודד ללא ווייד בולדווין, כוכבם הגדול שהחמיץ את ההתמודדות בשל פציעה אותה ספג במשחק הראשון בסדרה ושהוחזרה המשחק הרביעי. בהיעדרו חיפש עודד קטש שחקנים נוספים שיקח על עצמם את המשוכות וייסעו ללורנזו לבראון, אולם למעט ג׳וש ניבו שבלט יתר חבריו לא הצליחו להושיע.

לורנזו בראון. לא הצליח להושיע, צילום: EPA

 

שתי היריבות הוותיקות, שתי מהאימפריות הגדולות של הכדורסל האירופי, לא נחלו הצלחה בעשור האחרון ועבור שתי הקבוצות הייתה זו הזדמנות פז לחזור לבמה הגדולה ביותר של הכדורסל האירופי. האווירה באואקה המיתולוגי הייתה מחשמלת, 20 אלף אוהדים יוונים יצרו אווירת כדורסל יוצאת דופן ובאוויר ניתן היה להרגיש את הרעב והרצון של האוהדים הירוקים שלא היו בפיינל פור מאז שנת 2012, לשוב לארבע הגדולות של היבשת הישנה.

 

הקלישאה אומרת ששחקנים גדולים מתעלים במשחקים גדולים ועל כן לאחר 4 משחקים בשבועיים, כאשר שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה, השאלה שנותרה פתוחה הייתה מי מבין מהכוכבים בשתי הקבוצות לא יושפע מהלחץ ויופיע בגדול. התשובה בסיום הערב הייתה ירוקה כאשר קנדריק נאן וקוסטאס סלוקאס הופיעו פעם נוספת ברגעי האמת והובילו את קבוצתם לפיינל פור. 

 

לוותיקים יותר שבאוהדי הצהובים הזכיר המשחק הערב נשכחות. שתיים עשרה שנים בדיוק חלפו מאז נפגשו שתי הקבוצות על אותו הפרקט בפעם האחרונה למשחק מספר 5 בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג, במשחק שהלך צמוד לכל אורכו ובסיום היו אלה הירוקים שחגגו לאחר שניצחו בנקודה. שתיים עשרה שנים חלפו, השחקנים השתנו אך על הפרקט הערב באואקה קיבלנו תרחיש דומה. כיאה ללחץ וחשיבות המעמד היה המשחק צמוד ואגרסיבי ואופיין בקצב צבירת נקודות נמוך במשך שלושה רבעים. 

 

בפתיחת הרבע הרבע קרה התרחיש ממנו חששו הצהובים. בעוד האורחים נותרו ללא נקודות במשך דקות ארוכות, ריצת 0:9 של הירוקים בהובלת קנדריק נאן הדליקה מחדש את האואקה והעלתה את פאו ליתרון של שמונה נקודות, הגדול ביותר שלה במשחק, ממנו חניכיו של עודד קטש לא הצליחו לחזור, ברבע רביעי שנצבע ירוק.

דגלי פלשתין ביציעי פנאתינייקוס

דגלי פלשתין עם כיתובים לשחרור עזה ביציעי האואקה

רבע ראשון: 19:21 למכבי ת"א

הצהובים פתחו טוב מאוד את המשחק והצליחו לפתוח יתרון קטן, שהגיע בשיאו לשבע נקודות. ג'ון דיברתולומאו עם שתי שלשות יחד עם ניהול משחק טוב של לורנזו בראון (שישה אסיסטים) הצליחו לפתוח יתרון, כאשר בצד השני בלטו בעיקר מתיאס לסור וקנדריק נאן. חטיפה של קוסטאס סלוקאס למסירה של תמיר בלאט קבעה 19:21 צהוב אחרי 10 דקות.

לורנזו בראון וקוסאטס סלוקאס

רבע שני: 41:41

משחק מאוד מפוזר אצל שני הצדדים. בצד הירוק ניסו בעיקר ללכת לצבע והלכו גם לקו, כאשר סלוקאס הצליח להיכנס לעניינים. בצד השני הקליעות הגיעו גם כן מתוך הצבע, כולל דאנק ביזארי של אנטוניוס קליבלנד. הפרש השיא ברבע (5) הגיע לאחר שלשה של ג'יימס ווב, אבל השחקנים היוונים סלוקאס את פאפאפטרו השיבו את השוויון ל-41:41. 

ג'וש ניבו

רבע שלישי: 56:58 לפנאתינייקוס

המשחק הצמוד נמשך, כמו גם ההחטאות של לסור מקו העונשין (0/6 רק ברבע הזה). כל קליעה בצד אחד נענתה בצד השני באותה צורה. בונזי קולסון הצליח לקלוע את השלשה הראשונה שלו. חואנצ'ו הרננגומס בשלשה גדולה ועוד שתיים של נאן מהקו מחקו מיני ריצה צהובה, אבל תמיר בלאט עם שלשה שנייה החזיר את היתרון לצהוב. ארבע קליעות מהקו של הרננגומס וקוסטאס אנטטוקומפו קבעו את תוצאת הרבע על 56:58 לפאו.

קנדריק נאן

ג'וש ניבו מול מתיאס לסור

רבע רביעי: 72:81 לפנאתינייקוס

הרבע נפתח עם שתי חטיפות של פנאיוטיס קלאיצאקיס ושלושה איבודים צהובים. דיברתולומאו קיבל עבירה טכנית מאוחרת מאוד בטענה לפלופ ונאן עם שלשה קבע יתרון שיא בהתמודדות, 56:64. בראון הפך לראשון בצהוב שעולה על הלוח ברבע המכריע אחרי ארבע דקות. מיטוגלו העלה את היוונים ליתרון דו ספרתי, בלאט ונאן החליפו שלשות והאמריקאי הגיע ל-10 נקודות לבדו כדי להשאיר את היתרון קרוב, זאת למרות שתי שלשות של בראון. כמו במשחק השלישי, נאן עם עוד שלשת קלאץ' גמר את הסיפור.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

קוסטאס סלוקאס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו