ביוון מכבדים את מכבי תל אביב, אך בטוחים שפנאתינייקוס תנצח: "יהיה צמוד"

עיתונאים ביוון מספרים ל"ישראל היום" על התחושות באתונה: "האוהדים לא יכולים לחכות. האנרגיות באואקה ישפיעו על כל מי שיעלה על הפרקט" • עתמאן: "זה לא ריאלי לעצור את מכבי על 70 נקודות"

ג'וש ניבו בראיון בלעדי ל"ישראל היום"

אחת היריבויות הספורטיבית הגדולות של הכדורסל האירופי לדורותיו תחזור הערב (שלישי) בגרסה מחודשת כאשר מכבי תל אביב תתארח באואקה אצל פנאתיינקוס, לסדרה שבסופה מחכה הכרטיס הנכסף לפיינל פור המפעל. מספיקה בהסתובבות קלה ברחובות העיר על מנת לחוש את התכונה באוויר. "האוהדים המקומיים אופטימים ומצפים שפנאתיינקוס תנצח את הסדרה ותעפיל לפיינל פור היורוליג לראשונה מאז שנת 2012. האווירה סביב הקבוצה והסדרה מאוד חיובית עבור אוהדי פנאתיינקוס", משתף בשיחה עם "ישראל היום" מאתונה העיתונאי היווני כריסטוס טסאלטס מאתר הכדורסל המקומי "Sportal.Gr". "לאוהדי פנאתיינקוס יש המון כבוד לעודד קטש ולמכבי תל אביב על הצלחתם העונה אך הם בטוחים שפנאתיינקוס תנצח בסדרה".

"למכבי תל אביב מחכה אווירה חמה ומחשמלת באואקה, כמו שניתן לדמיין במשחקים גדולים באולם, הזה אך הפעם אפילו יותר. יש ציפייה גדולה בקרב אוהדי פנאתיינקוס לקראת הסדרה", מתאר טסאלטס במקצת את ההתרגשות והתחושות בעיר לקראת הסדרה שיכולה להחזיר בסופה את קבוצת הפאר היוונית לקדמת הבמה של הכדורסל האירופי.

מכבי תל אביב חוזרת לאואקה. בונזי קולסון נגד פנאתינייקוס, צילום: EPA

"כל הכרטיסים למשחק הראשון והמשחק השני בסדרה נמכרו מראש בתוך פחות משעתיים והאוהדים היוונים לא יכולים לחכות לתחילת הסדרה. פנאתיינקוס נלחמה קשה מאוד לאורך העונה על מנת להשיג את יתרון הביתיות בפלייאוף ואני מאמין שהוא יכול לשמש לה כמפתח בסדרה זו. האנרגיות באואקה ישפיעו על כל מי שיעלה על הפרקט. המשחקים הראשונים יכתיבו את הקצב ויגדירו לאיזה צד תלך הסדרה הזאת".

העיתונאי היווני טוליס קוטאזיס מאתר הכדורסל הכדורסל המקומי "SDNA" הצטרף לתחושה גם כן בשיחה עם "ישראל היום" ברחובות אתונה. "תהיה סדרה טובה וצמודה מאוד, אני חושב שפנאתיינקוס תנצח לבסוף אבל זה לא יהיה לה קל בכלל".

ווייד בולדווין מול פנאתינייקוס. הערכה למכבי תל אביב, צילום: אי.פי.אי

"מכבי תל אביב אמנם ניצחה ב-24 מ-25 המשחקים האחרונים שלה, אבל אנחנו הולכים לשחק באואקה ולא הפסדנו כאן באף משחק בשלושה-ארבעה חודשים האחרונים", שיתף מתחושותיו מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן בשיחה עם עיתונאים בסיום האימון המסכם של קבוצתו לקראת ההתמודדות. "אנחנו נשחק באגרסיביות וננצח גם מחר בתמיכת האוהדים שלנו. זה הפלייאוף, ואחרי עונה סדירה חזקה אני בטוח שזו לא תהיה סדרה קלה".

"מכבי היא קבוצה טובה עם שחקנים מנוסים ואיכותיים. הם יודעים לשחק, ההתקפה שלהם מעולה וכולם שם משחקים טוב. יש להם המשכיות בשנים האחרונות, נצטרך להלחם מולם. בעיני זו קבוצת ההתקפה הטובה ביותר ביורוליג, אבל אנחנו נשחק את ההגנה שלנו. זה לא ריאלי לעצור את מכבי על 70 נקודות, אבל נהיה אגרסיביים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ארגין עתמאן, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר