ווייד בולדווין או קנדריק נאן? הדיון שמסעיר את היורוליג

כוכב פנאתינייקוס טען שהוא הגארד הטוב באירופה ומקבילו ממכבי תל אביב השיב • לפני שהשניים ייפגשו בסדרת הפלייאוף, ב"באסקטניוז" דנו בסוגיה החמה וזו היתה הכרעתם • הצהובים זכו לשבחים ("לא היתה צריכה להיות בפלייאין", אך "פאו פייבוריטית ברורה"

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 77

היריבות בין פנאתינייקוס למכבי תל אביב היא אחת הגדולות בהיסטוריה של הכדורסל האירופי. בשבוע הבא תחל סדרת הפלייאוף שתקבע מי מבין השתיים תעפיל לפיינל פור, וזו הפעם הראשונה מאז 2012 שהן נפגשות אחרי העונה הרגילה. אז, לפני 12 שנה, היו אלה היוונים שניצחו 2:3 בסדרה בלתי נשכחת.

אחד הסיפורים המרתקים של הסדרה הקרובה הוא קרב הגארדים בין קנדריק נאן לווייד בולדווין. כוכבה של פנאתינייקוס, שעורך את עונת הבכורה שלו ביורוליג, כבר הכתיר את עצמו כגארד הכי טוב באירופה. בולדווין השיב ברשתות החברתיות כי הוא לא יכול לטעון זאת כשיש שחקנים אחרים עם מספרים טובים יותר, ומאז כל אוהדי הכדורסל האירופי דנים בסוגיה.

הוויכוח הסוער הגיע עד לפודקאסט של "באסקטניוז", שם לא חסכו במחמאות לכוכב מכבי תל אביב: "אני לא חושב שיש דיון בין נאן לבולדווין כרגע. זו העונה הראשונה של נאן באירופה. הוא מוכיח שהוא יכול לקלוע, אבל בולדווין עושה את זה כבר כמה שנים ברציפות. הוא המלך של הזריקה מחצי מרחק, הוא שייך לדיון ה-MVP. אין לו מה להוכיח בדיון מול נאן".

מנגד נטען כי התמיכה בבולדווין בדיון נובעת מכך שהוא הרבה יותר מנוסה ממקבילו ביורוליג: "אנחנו מחשיבים את בולדווין כי הוא כמה שנים ביורוליג, אבל בזמן הזה נאן היה ב-NBA. זה נכון שבולדווין בדיון ל-MVP ונאן לא, אבל אי אפשר לתת לבולדווין יותר קרדיט כי הוא יותר שנים במפעל. בזמן הזה נאן שיחק ב-NBA ברמה גבוהה יותר".

קנדריק נאן. סקורר מעולה, צילום: אי.פי.אי

באשר לסדרה עצמה, מצד אחד הגדירו את היוונים כפייבוריטים ומצד שני החמיאו לצהובים: "מכבי היא אחת הקבצות היציבות ביורוליג. היא משחקת בחוץ כל הזמן ולא מעריכים את זה. זו קבוצה של טופ 6, היא היתה בפלייאין רק בגלל התחרות הגדולה העונה. היא הראתה שהיא לא שייכת לפלייאין. הסדרה הזו תהיה יותר מעניינת ממה שאנשים חושבים".

לכך השיבו בפאנל: "פאו פייבוריטית ברורה עם יתרון הביתיות. מכבי צריכה לנצח משחק אחד משני הראשונים באואקה כדי שיהיה לה סיכוי, היא מסוגלת לעשות זאת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ווייד בולדווין. רוצה להוכיח שהוא טוב יותר, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר