אי אפשר ליישם אותה: על ההחלטה הקשה של מנהלת הליגה

ההודעה על אי הקפאת היורדות וקיום משחק מבחן בין האחרונה בליגת העל לשנייה בלאומית עלולה לפגוע בעיקר בקבוצה אחת: הפועל גליל עליון • עיתוי גרוע, חוסר אפשרות ליישום בפועל ודילמה בלתי אפשרית

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 77

מי שקרא את הודעת מינהלת הליגה חושב שיש סיכוי למי שתסיים אחרונה בליגה לא לרדת ליגה. בפועל זו הודעה שאין הקפאת ירידות העונה ומי שתסיים אחרונה תרד ליגה. החלטה קשה בעיקר כלפי הפועל גליל עליון שנפגעה יותר מכולן בעקבות המלחמה. עקב המצב היא עלולה לשלם במקום שלה בליגת העל.

ההחלטה שיצאה מישיבת המנהלת הייתה שיהיו משחקי מבחן על המקום בליגת העל בין האחרונה בליגה הבכירה למי שתסיים שנייה בליגה הלאומית.

בפועל זו החלטה שאי אפשר ליישם אותה מהסיבות הבאות: איגוד הכדורסל שאחראי על הליגה השנייה אינו מסכים לה ובתור רגולטור הוא הקובע שיהיו שתי עולות. זו גם החלטה שאי אפשר היה ליישם גם אם האיגוד היה מסכים. היו נקבעים כאן משחקי מבחן בלתי אפשריים בין האחרונה בליגת העל עם ארבעה זרים לבין השנייה בלאומית שאין לה זרים בכלל. אתם מעלים על דעתכם אפשרות כזו?

הפועל גליל עליון היא הנפגעת העיקרית מהחלטת מנהלת הליגה, צילום: מאור אלקסלסי

ומעל הכל נושא העיתוי. סוגיית היורדות הייתה אמורה להיסגר עם ההחלטה על חידוש הליגה. במקום זה היא נלקחה באפריל כשפלייאוף הלאומית עומד להתחיל ובעוד מספר שבועות מסתיימת העונה הסדירה בליגת העל. כללי משחק קובעים לפני הליגה לא במהלכה.

אני מבין לגמרי את הדילמה שהייתה בפני המנהלת. דילמה בלתי אפשרית. מצד אחד אם יש הקפאה יהיו בליגת העל בעונה הבאה 15 קבוצות. אל ה-13 היו מצטרפות שתי עולות. הרבה יותר מדי מקצועית וכלכלית לליגה הזו. מצד שני לתת לקבוצה לרדת ליגה בגלל מצב המלחמה זה סוג של עוול. אין כאן ממש פתרון. את המעגל הזה אי אפשר לרבע. 

הדבר היחיד שיכל להיעשות עם הכניסה למצב המלחמה היה הידברות והסכמה בין המינהלת והאיגוד על כמות העולות והיורדות. זה לא נעשה. זה למעשה לא יכול להיעשות במערכת היחסים המורכבת בין שני הגופים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אז למה לקבל החלטה שידוע שאי אפשר לקיימה? התשובות היחידות שאפשר לשער הן: 1. סוג של קריאה לאיגוד בכל זאת להיכנס להידברות בנושא. 2. סוג של אמירה כלפי גליל עליון שניסו לעשות הכל עבורה. בפועל כפי שאמרתי, תהיה העונה יורדת מליגת העל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר