מכבי תל אביב הסתגלה לבינוניות של לורנזו בראון

עונה שהתחילה בבינוניות וחוסר יציבות הופכת לעונה מרשימה • שחקני החילוש הופכים אט אט לשחקני חיזוק, התלות ברכז נעלמה, ולעודד קטש אפילו יש צמד כוכבים חדש • אלופת המדינה לוהטת ביורוליג, אבל בשבוע הבא מחכה לה מבחן גדול נוסף

רומן סורקין חוזר להתאמן אחרי הפציעה / מכבי ת"א

באמצע אוקטובר, בפתיחת העונה, מכבי תל אביב הפסידה בוולנסיה במשחק עם תוצאה נמוכה 75:66. בסוף מרץ - מכבי מנצחת את ולנסיה 80:95. שינוי שמספר סיפור.

בערב ההוא בספרד, מכבי נתנה ליריבה שלה לשלוט בקצב, כלומר לשחק מבוקר ולראיה מיעוט הנקודות. במשחק אתמול (רביעי) זה היה לגמרי הקצב של מכבי. הצהובים קולעים בקלות 95 נקודות מול אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביורוליג, עוד ביטוי לתקופת הנהדרת בה הם נמצאים.

ב-8 בפברואר מכבי הפסידה לאנאדולו אפס. חלף קצת יותר מחודש וחצי ומכבי ללא הפסד מאז, רצף של 6 ניצחונות רצופים ביורוליג ו-15 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. עונה שהתחילה בבינוניות וחוסר יציבות הופכת לעונה מרשימה, מה שבולט מעל הכל זה גרף ההתקדמות המתמיד של הקבוצה.

הספסל של מכבי תל אביב חוגג, צילום: Djordje Kostic

בניגוד למשחקים האחרונים, מכבי לא נזקקה למהפכים או לרבע רביעי גדול, היא שלטה במשחק לכל אורכו. מה שבולט מעל הכל הוא הביטחון העצמי הגדול של השחקנים כפרטים ושל הקבוצה כקולקטיב. התוצאות החיוביות והעובדה שכל אחד יודע את מקומו, מקנה הרבה שקט נפשי לקבוצה. 

דברים שמכבי מפתחת תוך כדי תנועה הוא התרומה מהספסל וחוסר התלות בלורנזו בראון. בשבוע שעבר נגד באיירן מינכן הספסל של מכבי קלע 46 נקודות, אתמול 43. תרומת השחקנים שעולים מהספסל גודלת כל הזמן. השלישיה שבאה בקיץ, חאסייל ריברו, אנטוניוס קליבלנד וג'יימס ווב שהיו שחקני חילוש עד אמצע העונה הפכו לשחקני חיזוק. כולם עולים טוב מהספסל לאחרונה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, צילום: Djordje Kostic

לורנזו בראון קלע אתמול 6 נקודות, אבל אין בכך כל חדש. מי שהיה הכוכב של העונה שעברה בעונה בינונית מאוד. יחד עם זאת, מכבי עם הזמן הסתגלה לבינוניות של הרכז. היא יודעת לתפקד גם כשעמוד התווך שלה ביכולת לא טובה. מה שהיה בעונה שעברה הציר בראון-בולדווין, הפך העונה לציר בולדווין-ניבו. את הצמד של העונה שעברה מחליף צוות חדש, בולדווין בכושר נהדר והסנטר פשוט בשיאו.

אם לצנן קצת את ההתלהבות מרצף הניצחונות, צריך לציין שהוא הושג מול יריבות נחותות. כל 6 היריבות שספגו הפסדים ממכבי מדורגות נמוך ממנה בטבלה. מבחן אמיתי גדול אחרי תקופה ארוכה, מגיע במחזור הבא שבו מכבי תשחק בספרד נגד ברצלונה. 

ג'וש ניבו. יישאר במכבי?, צילום: צילום: Djordje Kostic

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר