כשכל הנקודות מתחברות: ווייד בולדווין מאיים על תואר ה-MVP של היורוליג

האכזבה שלא נבחר בחמישיית העונה שעברה, הפתיחה הקשה בעונה הנוכחית שכללה כמובן גם את פרוץ המלחמה, הפיוז הקצר שמקבל חיבוק מהצוות המקצועי והערב האדיר מול וילרבאן שהפך אותו לשחקן עם הנתון הגבוה ביותר מאז 2006 • מכבי ת"א חיכתה לא מעט זמן שהגארד האמריקני יתפוצץ ונראה שהוא התעורר בדיוק בזמן הנכון

בולדווין, אתמול בבלגרד. צילום: Djordje Kostic

אל העונה הנוכחית, השנייה שלו במכבי ת"א, הגיע ווייד בולדווין עם ציפיות גבוהות וחוזה חדש ונוצץ שנתן לו שקט וביטחון מצד הקבוצה והכרה במעמדו כאחד הכוכבים במפעל. בפעם הראשונה בקריירה האירופית בחר הכוכב להתחייב לפרויקט ולחזור לעונה שנייה ברציפות באותה הקבוצה, לאחר מספר שנים של נדודים.

הבעיה היא שעונת 2023/24 לא נפתחה כפי שקיווה. בולדווין שסימן לעצמו כמטרה בסיום העונה להיכנס לחמישיית העונה במפעל, הישג שהרגיש כי נגזל ממנו בעונה שעברה, סבל מפציעה בטורניר גביע ווינר, שהרחיקה אותו מהמגרשים למספר שבועות והוא פספס את פתיחת עונת היורוליג. המלחמה הובילה את הגארד ואשתו, עם שני ילדיהם הקטנים, לעזוב ביחד עם שאר הקבוצה את תל אביב ולעבור לבלגרד וגם לאחר שהחלים מפציעה ושב למגרשים משהו בהתנהלות הגארד נראה כבוי, כאשר ברקע ריחפו גם פרשת המשכורות והפוסט הבעייתי שפרסמה אשתו.

״זה תמיד כבוד להיות להיבחר לחמישייה השנה של העונה ביורוליג אבל לצערי בעונה שעברה הרגשתי שהייתי צריך להיות חלק מהחמישייה הראשונה והעונה אני אדאג להגיע לשם. זה מפריע לי שלא בחרו בי, שלא נתנו לי את זה. בעונה שעברה הייתי בטופ של היורוליג ולא קיבלתי את הבחירה״, שיתף בולדווין לימים בשיחה עם ״ישראל היום״.

בולדווין, אתמול. עבר חודשים לא פשוטים, צילום: Djordje Kostic

שבועות ארוכים חיכו במכבי להופעתו של בולדווין המוכר והטוב, ולאחר שליש עונה הגיע השינוי והכוכב החל להיכנס לקצב. דווקא לאחר משחק שפל עונתי עם 4 נקודות בלבד נגד אנאדולו אפס, החל בולדווין להזכיר את השחקן שהוליך את הצהובים כמעט לבדו כפסע מהפיינל פור בעונה שעברה וב-15 המחזורים האחרונים ברציפות בולדווין קולע בספרות כפולות כשהשיא הגיע אמש (שלישי) בניצחון הקבוצה על וילרבאן. בולדווין זרח עם שיא עונתי של 30 נקודות, 10 אסיסטים, 5 כדורים חוזרים ומדד 46, הנתון הגבוה ביותר עבור שחקן מכבי תל אביב ביורוליג מאז שנת 2006.

על כשרונו של בולדווין אין חולק, אולם הסיבה שלא הצליח למצוא יציבות עד כה בקריירה האירופית שלו קשורה לאופיו חם המזג, כזה שלא כל קבוצה ומערכת יכולה להסתדר איתו. עודד קטש והמערכת הצהובה חיבקו בולדווין וקיבלו אותו מהרגע הראשון, דבר שנתן לו את הבמה להיות הוא עצמו. ״אני רוצה להיזכר כאלוף ומנצח במועדון הזה, להשאיר מורשת ויש לי כאן הזדמנות לעשות את זה. כל אנשי המערכת כאן תומכים בי ומאמינים והחברים בחדר ההלבשה מאפשרים לי להיות מי שאני ולהרגיש בנוח״, העיד בולדווין בכנות בשיחה עם ״ישראל היום״ לקראת פתיחת העונה.

עודד קטש. יודע לתת חיבוק, צילום: Getty Images
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עבור בולדווין עיקר המבחן בכל ערב מחדש הוא מנטלי. היריבות מסמנות אותו ומנסות ללא הרף להוציא אותו מאיזון משום שהפיוז הקצר שמאפיין אותו מוכר בכל היבשת, אולם כשכל הנקודות מתחברות, והכישרון הגולמי שהוביל אותו בעבר ל-NBA מתחבר על הפרקט, בולדווין יכול לאיים על תואר ה-MVP של היורוליג ולסחוף את הצהובים לפלייאוף על גבו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר