מחיר החיסכון: אין הפתעה בכישלון של אנטוניוס קליבלנד במכבי תל אביב

כמו גארדים אחרים בשנים האחרונות, הניסיון של הצהובים לפגוע עם שחקן אלמוני – וזול - שישלים בצורה טובה את הקו האחורי כשל • בהתקפה הוא כמעט לא תורם, והנתונים המתקדמים מראים שגם ההגנה איתו חלשה במיוחד • ולמרות הכל, אין כוונה להחליפו

אנטוניוס קליבלנד. חלש בשני צידי המגרש. צילום: דני מרון

אנטוניוס קליבלנד לא עומד בציפיות שהיו לאנשי מכבי תל אביב ממנו בתחילת העונה. כזכור, הגארד הגיע במקומו של דארן היליארד שלא הסתדר בשיטת המשחק של עודד קטש, ובמכבי אמרו שלמרות חוסר הניסיון ביורוליג, הם מאמינים שהוא יתרום, בעיקר מבחינה הגנתית.

סטף קרי מדבר על עוזר המאמן שמת מהתקף לב | גולדן סטייט ווריורס

הציפייה היתה שקליבלנד ישתלב בצורה טובה יותר ויביא לידי ביטוי את האתלטיות הגבוהה שלו, את יכולות החדירה שהראה במדי הפועל אילת וכאמור, בעיקר את ההגנה שאפיינה אותו וגרמה לו לזכות בשחקן ההגנה של הליגה האוסטרלית.

לצערם של אנשי הקבוצה, נכון לעכשיו ההחתמה רחוקה מלהיות מוצלחת, וההבנה הזו של הצוות המקצועי מתבטאת בכמות דקות נמוכה שמקבל השחקן לאחרונה. בשמונת מחזורי היורוליג האחרונים קליבלנד שיחק 7.5 דקות בלבד בממוצע וגם בדקות שקיבל בקושי תרם – 2.7 נקודות בממוצע ומדד מינוס 2 במצטבר. בכל שמונת המשחקים הללו הוא מסר 2 אסיסטים בלבד.

בעזרת האנליסט דור לבנת ("מכביבול"), אנחנו מקבלים מבט גם לכמה נתונים מתקדמים שמעידים על התרומה החלשה של השחקן. במצבי ספוט-אפ קליבלנד קולע 0.65 נקודות לפוזשן, בפיק-אנד-רול (התרגיל האהוב על קטש) רק 0.56 נקודות לפוזשן, ואת הג'אמפ שוט שלו הוא קולע ב-21.6% בלבד מהשדה. קליבלנד מצליח לתרום מעט בהתקפות המעבר עם 1.135 נקודות לפוזשן, הרבה בזכות יכולת אתלטית וירטואוזית, אך כשנדרש ״להתפשר״ על ליי-אפים, למשל- פחות ממחציתם מוצאים את הטבעת (17 מ-37 ניסיונות).

קליבלנד. מיעוט דקות, בהתאם ליכולת, צילום: אודי ציטיאט

גם בהגנה שאמורה להיות הצד החזק, קליבלנד לא תורם כלום למכבי ת"א. כשהוא על המגרש הדיפנסיב רייטינג (נתון שמשקלל את מה שקורה על הפרקט בצד ההגנתי בדקות המשחק של השחקן) של הצהובים הוא הנמוך ביותר. מכבי סופגת 123.4 נקודות ב-100 פוזשנים, 9 נקודות יותר מאשר כשהוא על הספסל.

הנפילה עם קליבלנד היא לא חדשה. בכל העונות האחרונות מכבי ת"א מתקשה לאייש בצורה מושלמת את הקו האחורי. דווקא בשחקנים המרכזיים הצהובים פגעו בצורה טובה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, ולפניהם סקוטי ווילבקין. אבל עם הגארד המשלים מהספסל, זה שבדרך מגיע בכסף קטן יותר, הם נכשלו.

קליבלנד. ספק אם במכבי הופתעו מהתפוקה שלו, צילום: דני מרון

בעונה שעברה היה זה אוסטין הולינס שלא התאקלם וגם נפצע, בעונת 2021/22 קיירי תומאס הוחתם כחיזוק במהלך העונה, אבל לא תרם כמעט כלום. ב-2020/21 קמרון טיילור הגיע מהליגה הגרמנית, בעיקר בזכות יכולותיו ההגנתיות, וגם הוא התברר כאכזבה והושאל באמצע העונה. ומי זוכר את קנדריק ריי ב-2018/19 שהלך כלעומת שבא.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אם לא היתה עכשיו מלחמה על כל השלכותיה, לא מן הנמנע שבמועדון היו מנסים להחתים מחליף כדי להגדיל את האפשרויות עבור עודד קטש, אך בהתחשב במצב כרגע ובחוסר הוודאות ששורר במדינה, במועדון לא חושבים על שחרורו של השחקן, אך מבינים שבקיץ יצטרכו שוב לחשב מסלול מחדש ולפגוע בצורה טובה יותר עם הגארד שישלים את הקו האחורי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר