סרט, מלחמה: גביע שהוענק לשחקן כדורסל בשנת 1994 נמצא בח'אן יונס 

לוחם בשם עקיבא, המשרת בימים אלה ברצועת עזה מצא במהלך הסריקות גביע שהוענק לשחקן ששמו אלי יפרח, בשנת העלייה של מכבי מכבים-רעות לליגה ב' • בימים אלה מנסים לאתר את יפרח על מנת לקיים טקס מרגש

לוחמי צה"ל בח'אן יונס. צילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים, תוך כדי הלחימה בח'אן יונס, נרשם רגע מרגש עם נגיעה לספורט. לוחם בשם עקיבא, שמשרת בימים אלה ברצועת עזה, מצא במהלך הסריקות גביע שהוענק לשחקן כדורסל העונה לשם אלי יפרח, בשנת העלייה של מכבי מכבים-רעות (ולימים מכבי מודיעין-מכבים-רעות) לליגה ב' בשנת 93'/94'. על השאלה איך הגביע הגיע לרצועת עזה אפשר לענות, כנראה שיהיה קשה לענות, אבל הגביע כבר כאן בישראל, ולאחר מאמץ לאתר את בעליו - הוא גם צפוי לשוב אליו בימים הקרובים ובמועדון הכדורסל מתכננים טקס מרגש.

היו"ר ישראל פרץ פרסם בימים האחרונים פוסט בעקבות ניסיון באיתור הבעלים של הגביע ורשם: "רבים פנו אלי כיו"ר אגודת מכבי מודיעין מכבים רעות לצורך סיוע באיתור הבעלים של הגביע אשר נמצא על ידי החייל עקיבא בח'אן יונס במהלך הקרבות ברצועת עזה".

הגביע שנמצא בעזה, צילום: פרטי

"ביקשתי מעקיבא החייל להחזיר את הגביע למועדון האגודה מכבי מודיעין מכבים רעות-מועדון עד לאיתור הבעלים. קבענו כי נפגש בקרוב, מאחר והוא עדיין בלחימה. לשמחתי עדכן אותי החייל כי אותר בעל הגביע וכי הוא קבע איתו פגישה. אני מבקש לחזק את ידי חיילי צה"ל הגיבורים אשר תוך לחימה ממשיכים לגלות אזרחות אחראית ומנסים להחזיר ציוד מתוך עזה. תנחומינו הכנים למשפחות החללים אשר נהרגו במלחמה. מאחלים החלמה מהירה לכלל הפצועים ומתפללים להחזרתם של כלל החטופים והחיילים בשלום ובמהרה למשפחתם ולארצנו האהובה. גאים בחיילנו הגיבורים ומחזקים את ידם בדרך לניצחון".

הערב, היו"ר פרץ הוסיף: "אנחנו עדיין ממתינים שייסגר המעגל. הזמנתי את החייל למשחק, כדי שיביא את הגביע ונוכל להודות לו בפני הקהל. זה לא הסתייע מכיוון שהוא הוקפץ חזרה ללחימה. אנחנו עדיין מנסים ליצור קשר עם אלי יפרח. פניתי לכל הוותיקים של המועדון - ונשמח לערוך גם טקס מרגש. זו תמונת המצב. חשוב לי להדגיש את עניין הערכיות של החייל, שהסתכן תוך כדי לחימה, והחזיר את הגביע".

עוד אמר פרץ: "מעניין לדעת איך הגיע הגביע לח'אן יונס. חשבתי שאותו בחור, יפרח אולי התגורר בעוטף. אולי תוך כדי הביזה שהייתה בשבת השחורה. בכל מקרה, אנחנו נשמח לסגור מעגל, לעשות טקס ולומר תודה גדולה לחייל ולהעניק לו שי. נקווה שנניף את הגביע, יחד".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אופיר פינס-פז, יושב ראש הנהלת מכבי ישראל סיפר: "הגביע יחזור עכשיו לבעליו ומה שחשוב לנו שחיילנו יחזרו הביתה בשלום וכמובן כל החטופים, הגביע זה בונוס. זה מרגש סיפור יוצא דופן, כי גביע זה משהו זה משהו שהושג בהרבה זיעה ויפה שהחיילים חשבו להחזיר אותו הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר