מדשדוש בליגות נמוכות עד משחק שיא מול מכבי ת"א: בקריית אתא חוגגים עם ג'יימס בייטמון

אחרי שנדד בין הליגה הלטבית-אסטונית לבין הליגה השנייה בצרפת, סוף סוף הגארד נמוך הקומה זוכה לנחת בקריירה כשאתמול בהיכל הוא רושם את המשחק הטוב בחייו עם 29 נקודות וסוחף את העולה החדשה לניצחון על האלופה | הכירו את האיש שצפוי להיבחר לשחקן המחזור בליגת העל בכדורסל

בראון מנסה לעצור את בייטמון, אתמול בהיכל. צילום: עודד קרני

בגיל 26 ולאחר מסע נדודים בקבוצות מהדרג הבינוני של אירופה, ג'יימס בייטמון מציג את הכדורסל הטוב ביותר בקריירה שלו. הגארד האמריקני ששיחק בחמש השנים האחרונות בליגה השנייה בצרפת ובקבוצות קטנות ביוון וגרמניה הגיע הקיץ לעירוני קריית אתא ותוך רגעים ספורים התחיל לספק תצוגות והוביל את קבוצתו המפתיעה לניצחונות מרשימים על הפועל חולון, הפועל תל אביב בחוץ ומכבי תל אביב בחוץ כשהשיא הגיע אתמול (שני) עם משחק נהדר ושיא עונתי של 29 נקודות בהיכל מנורה מבטחים.

הדמעות על פניו של כוכב הערב בסיום המשחק סיפרו מעט מן ההתרגשות שחווה כשרק לפני פחות משלוש שנים נדד בין הליגה הלטבית-אסטונית לליגה השנייה בצרפת ולא קיבל הזדמנויות בשל גובהו – 1.85 סנטימטרים בלבד והעובדה כי הוא חסר עמדה קלאסית, לא רכז ולא קלע אלא סקורר שצריך את הכדור ביד ושיטה שתעזור לו לבוא לידי ביטוי.

"למען האמת, אני לא יודע איך להרגיש. אני בא ממילווקי, ויסקונסין, אני לא אמור להיות כאן בכלל ולהצליח במעמד הזה. להשיג ניצחון כזה, ניצחון גדול מול קבוצת יורוליג, אני פשוט מוצף רגשית כרגע. זה מרגיש טוב ורגע משמח, עבדתי כל חיי בשביל הרגע הזה", שיתף בסיום בייטמון מתחושותיו.

בייטמון בטירוף, אתמול בהיכל, צילום: עודד קרני

במהלך הקיץ כאשר חיפשו בקריית אתא גארד זר שייכנס לנעליו של דיאנטה גארט הוותיק שעזב הופיע לראשונה שמו של בייטמון לצד שמו של הגארד ג'ורדן הווארד, אחיו של כוכב באסקוניה מרקוס הווארד. עידן אוסטרייך שנחשב לאחד מאנשי המקצוע המוערכים בישראל בבחירת זרים החל לעבוד עם הקבוצה במהלך הקיץ והציע את השחקן לאברהמי.

אוסטרייך שהביא בעברו לארץ שחקנים כמו ג'ייקובן בראון לגלבוע גליל, ג'וש ניבו וג'ו רגלנד לאילת, הבטיח למאמן כי לא יתאכזב וכך היה. "ברגע שעידן העלה את השם של ג'יימס הוא אמר שמדובר בשחקן שיתאים לי במדויק", שיתף אברהמי. "ג'יימס הוא לוחם, שחקן שצמח והגיע מלמטה, בחור מאוד צנוע שעדיין לא עשה את הפריצה שלו ומהרגע הראשון שלו כאן התאהבנו בו. הוא שחקן קבוצתי, לא כזה שמחפש רק את הנקודות שלו, קשה מאוד להפריז במילים הטובות על אישיות שלו לפני הכל".

בייטמון מול בולדווין. משחק שיא בקריירה, צילום: עודד קרני

"לפני שהחתמנו אותו עשינו בדיקה יסודית על האופי שלנו ובכל מקום סיפרו עליו רק דברים טובים, הוא לא האדם שיעשה בעיות. הוא בחור מופנם וצנוע, למרות שהוא בפועל הכוכב של הקבוצה הוא לא מראה את זה ומתאמן חזק וברצינות בכל אימון", מספרים בקבוצה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"היה לג'יימס משחק נהדר, הוא נכנס טוב לקצב שלו וקלע סלים גדולים. הוא חווה עונה נהדרת ומשחק עם המון ביטחון, הוא שחקן ברמה מאוד גבוהה ולא הצלחנו לעצור אותו. הוא עשה מספר מהלכים מנצחים וזה לזכותו", החמיא ג'ון דיברתולומיאו ליריבו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר