"אם זה לא כואב, זה לא הפועל": החיבור המיוחד של ירון שי ז"ל, שנפל בעוטף עזה, לאדומים מתל אביב

אביו של הלוחם בן ה-21 שנהרג ביום הלחימה הראשון , השר לשעבר יזהר שי, נרגש מקבוצת הכדורסל שעושה הכל כדי לחזק ולתמוך: "הפועל זה חלק מהמשפחה שלנו" • ומספר על אהבתו של נוני לקבוצה: "לא תלויה בדבר"

הלוויית אוהד הפועל תל אביב ירון שי
"אצל נוני הפועל תל אביב זו היתה אהבה שלא תלויה בדבר", כך מספר השר לשעבר יזהר שי על בנו ירון ז״ל, שנהרג ביום הראשון למלחמת חרבות ברזל. משפחת שי מחוברת מאוד למועדון האדום, ואחרי האסון הנורא החיבור הזה התחזק והתהדק עוד יותר.
 
מאיפה התחילה האהדה להפועל?
״הילדים שלי הם דור שלישי באהדת הקבוצה. זה התחיל ממיכה וניצה זנד ז״ל, ההורים של אשתי הילה, ומשם עבר הלאה אלינו, ובהמשך לעשרה נכדים. במשחק היורוקאפ בעונה שעברה בלונדון היינו 22 בני משפחה. אני יכול לספר שיש לי נכדה בת ארבעה חודשים שכבר לובשת אדום. לא היתה לה בחירה. היא עוד לא יודע,ת אבל היא הדור הבא של האוהדים".
 
ירון שי ז"ל. יהיה זכרו ברוך, צילום: שחר דרורי
 
 
 
סמ״ר ירון אורי שי ז״ל מסיירת הנח״ל נהרג הובא למנוחות ב-10 באוקטובר והוא בן 21. יזהר מספר: "הוא וחבריו נהרגו בהגנה על כרם שלום. הם היו מעטים מול רבים והצילו מאות מאנשי הקיבוץ. זה היה קרב של גיבורים".
 
ספר לנו על האהדה והקשר של נוני ז״ל לקבוצה?
״הוא היה אוהד מאוד נאמן ומסור. הלך אחרי הקבוצה לכל מקום. גם קבוצת הכדורגל. לא היה אולם בארץ שהוא לא היה בו וגם נסע עם הקבוצה לחו"ל. בדרבי שבוטל בגביע ווינר לפני העונה הוא היה באולם. הוא הגיע ישר מהצבא.  מי שהשיג לו את הכרטיס הוא ניצן ליבשטיין ז״ל, שהוא ואביו אופיר נהרגו בשבת השחורה בכפר עזה.
 
"נוני הכיר את כל שחקני הפועל, ידע כל פרט עליהם, הכיר כל סטטיסטיקה. הוא היה אוהד אבל, גם סוג של פרשן כדורסל. מה שאיפיין אותו מאוד זה לא להביע בפומבי שום כעס או ביקורת על השחקנים, אלא לתמוך בקבוצה. המשפט שהוא היה אומר: 'אם זה לא כואב זה לא הפועל'".
 
יזהר שי סופד לבנו ירון. "ידע כל פרט על שחקני הפועל", צילום: ללא קרדיט
 
מאז האסון אני מבין שהמועדון כל הזמן איתכם.
״הפועל עטפה וחיבקה אותנו, מלווה אותנו כל הזמן. הקבוצה מתנהגת בצורה יוצאת דופן. הגיעו להלוויה, לשבעה, מגיעים אלינו במהלך משחקים לשאול אם הכל בסדר ונציגות מורחבת היתה עם הקבוצה בבלגרד בשבוע שעבר.
 
"במשחק מול גליל עליון שתי הקבוצות עלו לחימום עם חולצות עם תמונה של נוני והמספר 21 שזה הגיל שלו. זה היה מרגש מאוד. הפועל זו משפחה ונלך איתה לכל מקום ועכשיו נעשה זאת עם החולצות שעליהן התמונה של נוני״.
 
יזהר שי שהיה בעבר שר המדע וטכנולוגיה ממשיך ומספר על החיבור: "היו דיבורים וגם מחלוקות בין האוהדים לפני כניסתו של עופר ינאי לבעלות על המועדון. זה היה שינוי מהותי להכניס בעלים/משקיע לקבוצת אוהדים. אני בטוח שאין כאלה היום. עופר ינאי הוא אישיות מיוחדת שיוצא מגדרו עבור המועדון ועבורנו המשפחות. יש לנו רק מילים טובות.
 
"עופר הוציא בשבוע שעבר מטוס מיוחד ובו 160 איש - משפחות שכולות, משפחות חטופים, פצועי צה״ל - למשחק בבלגרד מול ונציה. אשתי הילה, הילדים ליאור ואופיר ועוד 5 בני משפחה היו שם. הם אמרו שהיתה חוויה מאוד מאוד מרגשת. חוויה של ביחד של אנשים שיש להם גורל משותף ואהבה משותפת למועדון".
 
שחקני הפועל עם החולצה שהוקדשה לירון שי ז"ל, צילום: פרטי
 
 
 
ומה אתה אומר על הקבוצה בעונה הזו ובעתיד?
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
"מגיע קרדיט גדול לרמי כהן ולאנשים שאיתו שלקחו את הקבוצה מהמקום הכי נמוך והקימו מועדון לתפארת. החיבור עם עופר ינאי עובד טוב, המועדון בונה את עצמו ויש לו שאיפות גדולות. כבר בעונה שעברה הקבוצה היתה כפסע מאליפות ונוני היה גם במשחק הזה. הפועל זה חלק מהמשפחה שלנו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר