"עניין של זמן עד שיגיע ליורוליג": ג'יילן הורד הפריצה הגדולה של הפועל תל אביב

ההחלטה של האדומים להשאיר את הפורוורד האתלטי כשחקן מרכזי השתלמה בגדול – והוא מוביל אותם לעונה נהדרת ביורוקאפ • איב מודי, שהיה עוזר המאמן של דני פרנקו בשנה שעברה, מחמיא: "כישרון גדול ואישיות זהב, הוא יכול לחזור ל-NBA"

משפחות שאיבדו את יקיריהן באימון מכבי ת"א // צילום: מכבי ת"א, האתר הרשמי

בספורט צריך לדעת לזהות הזדמנויות, וכמובן לקחת אותן כשהן מגיעות. זה בדיוק מה שעשתה הפועל תל אביב עם ג'יילן הורד, ועכשיו יש לה שחקן שאפילו אפשר לקרוא לו "שחקן יורוליג", בטח לאור הדרכון האירופי שבו הוא מחזיק. בסלנג הספורטיבי קוראים לזה "גניבה".

הורד (24), יליד לה האבר שבצרפת, מגיע ממשפחת כדורסל של שלושה דורות. שתי אחיותיו ואחיו משחקים כדורסל אחרי שההורים וגם הסבים עשו זאת. הוא גדל והתפתח באקדמיה הלאומית של צרפת, ולאחר מכן עבר לארה"ב. בין השאר שיחק במכללת וויק פורסט.
הפורוורד האתלטי היה מועמד לדראפט 2019. הוא לא נבחר, אבל בכל זאת הצליח במטרה והגיע לליגה הטובה בעולם. במשך שלוש עונות נע בין ליגת הפיתוח ל-NBA, ובמהלך התקופה שיחק 42 משחקים במדי פורטלנד בלייזרס ואוקלהומה סיטי ת'אנדר. בסיום התקופה הוא הבין שהוא צריך לשנות כיוון ולמצוא יציבות, והפועל ת"א זכתה.

דני פרנקו. נלחם על הורד, צילום: דני מרון

אחרי שהאדומים סגרו את הסגל בעונה שעברה, הגיעה לשולחנם הצעה לצרף את הצרפתי. באותו זמן, הורד הבין שלפחות זמנית הקריירה שלו ב־NBA הגיעה לסיומה ופנה לכדורסל האירופי. הוא נחת בישראל להתרשמות ללא חוזה חתום, ומהר מאוד הבינו בהפועל שנפל לידיהם שחקן מצוין עם פוטנציאל התקדמות גדול. הקבוצה לא פספסה את ההזדמנות והחתימה אותו עד סיום העונה. במהלך העונה הוא השתלב היטב והראה התקדמות עקבית. בתחילת העונה הוא נחשב לזר השישי שנרשם רק באירופה, ובליגה נרשם רק כשאחד הזרים נפצע, אבל בפלייאוף הוא כבר נרשם באופן קבוע בסגל והפך את ג'יי פי טוקוטו לזר השישי.

למרות העונה הראשונה המוצלחת, בהפועל התלבטו במהלך הקיץ. לצוות המקצועי היה ברור שאם הוא נשאר הוא הופך לשחקן מרכזי, והיתה התלבטות אם הוא מתאים לכך. ההחלטה להמשיך עם הורד מתבררת כשיחוק גדול, והעונה הוא כבר ממש לא שחקן משלים.

ג'יילן הורד, צילום: דני מרון

הורד הפך העונה לאחד השחקנים המובילים ביורוקאפ - הוא מדורג רביעי במפעל במדד והמספרים שלו נהדרים: 17.3 נקודות עם 71% ל-2 ו־5.2 ריבאונדים. בעקבות יכולתו הפך הורד למועמד לשחק בנבחרת צרפת באולימפיאדה בקיץ הקרוב. אם זה יקרה על חשבון כוכבים עולמיים גדולים זה יהיה הישג גדול.

הורד המתנשא ל-2.04 מ' הוא שחקן מגוון. בגילים הצעירים הוא בכלל שיחק בעמדה מספר 3. בהמשך עבר לעמדה מספר 4, ובכדורסל המודרני הוא יכול לשחק גם כ-5 בהרכבים מסוימים.

איב מודי ביוסטון, צילום: פרטי

איב מודי, כיום מנהל מחלקת הווידאו של יוסטון רוקטס מה-NBA, שבעונה שעברה היה עוזר מאמן בהפועל ת"א, מלא תשבחות לשחקן: "הורד הגיע בדקה ה-99 כששוק השחקנים היה כמעט סגור והסגל שלנו היה כבר מלא. היה מפתיע שהוא יצא לשוק האירופי ועוד יותר מפתיע שאף קבוצה צרפתית לא קפצה עליו. הוא הגיע אלינו לתקופת התרשמות ודני פרנקו והצוות הבינו מיד במה מדובר. דני 'נלחם' עליו. כבר באימון הראשון הוא לא החטיא אף כדור, ומהדקה הראשונה היה אפשר לראות במי מדובר מבחינה אתלטית, פיזית וטכנית. הבנו מיד שיש כאן שחקן מיוחד. הוא רק היה צריך לעשות את ההתאמות לכדורסל האירופי. מדובר בכישרון גדול ואישיות זהב. הוא חיפש בית ומצא אותו. יש לו חיבור טוב לשחקנים, לצוות המקצועי ולקהל. רואים את זה גם ברשתות החברתיות".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לאן הוא יכול להגיע?
"הוא שחקן יורוליג במינימום, זה רק ענין של זמן עד שיגיע לשם. בסיטואציה מסוימת הוא יכול גם לחזור ל־NBA בעתיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר