ג'ורדן מקריי בראיון בלעדי: "רציתי לחזור להפועל תל אביב, ההצעה מעולם לא הגיעה"

הפורוורד, שחתם בשבוע שעבר באא"ק אתונה חושף מדוע לא נשאר אצל האדומים: "זה אפילו לא קשור לכסף" • על היחסים עם דני פרנקו: "מאוד מכבד אותו, הוא עובד קשה מאוד" • נזכר בסדרת הגמר מול הצהובים: "את המשחק השלישי לא אראה לעולם, זה כואב" • ומפרגן לחבריו: "תומר גינת הוא חבר לכל החיים, ג'ייקובן בראון מוכשר יותר מרוב הגאדרים ביורוליג"

ג'ורדן מקריי. רצה להשאר בהפועל תל אביב. צילום: דני מרון

בגיל 32 ולאחר קריירה מפוארת עם תחנות ב-NBA וביורוליג, ג'ורדן מקריי כבר ראה הכל. למרות זאת, את העונה החולפת בהפועל תל אביב, זו שהתחילה עם החתמתו בשל פציעה של שחקן אחר והסתיימה כפסע מאליפות היסטורית, הוא לקח באופן אישי. אל הקיץ נכנס הפורוורד כשחקן חופשי ולא הסתיר את רצנו להמשיך במדים האדומים.

בשבוע שעבר נפרדו בהפועל תל אביב מהשחקן והוא חתם באופן רשמי באא"ק אתונה היוונית. בראיון בלעדי ל"ישראל היום" מביתו שבארצות הברית, התפנה מקריי להיפרד מהמועדון האדום שהיה לו לבית בשנה האחרונה. בכנות יוצאת דופן ובקול חנוק, שיתף השחקן את מאחורי הקלעים של הקיץ שעבר עליו וחשף מדוע לא המשיך במועדון.

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 41

ג׳ורדן, מה שלומך בימים אלה?

"אני מרגיש טוב, נמצא עם המשפחה שלי ומתכונן לעונה הקרובה. הייתי צריך לקחת קצת חופש ולנקות את הגוף והנפש אבל עכשיו חזרתי להתאמן ואני מתרגש לקראת העתיד".

בשבוע שעבר הפועל תל אביב הודיעה על פרידה ממך וכבר באותו היום חתמת באא"ק אתונה, איך עבר עלייך היום הזה?

"זה היה יום לא פשוט עבורי, מאוד אמוציונלי וקשוח. אחרי העונה הנפלאה שחוויתי והקשר המיוחד שהיה לי עם הקהל, ההבנה שפתאום הכל נגמר ברגע הוציאה ממני לא מעט רגשות, אבל זה חלק מהעבודה והעסק הזה, נאלצתי לסגור את הפרק הזה בחיי ולהתכונן בשביל לתת כל מה שיש לי עבור אא"ק".

ג'ורדן מקריי. לא קיבל הצעה, צילום: אלן שיבר

אשאל אותך את השאלה שכל אוהד הפועל תל אביב רוצה לדעת - למה אתה לא לובש אדום היום?

"אני לא רוצה להאשים אף אחד, אבל מעולם לא הציעו לי לחזור. אני לא יודע מה הסיבה לזה, אני פשוט לא יודע למה. אני מעולם לא סירבתי לחוזה, זה אפילו לא קשור לכסף. אני רציתי לחזור, ההצעה מעולם לא הגיעה ונשאיר את זה ככה. נאמר לי שהמועדון רוצה ללכת לכיוון אחר, יש לי כבוד עצום ואהבה להנהלה ולמאמן, אני אוהב אותם, בסופו של יום זה עסק והם קיבלו החלטה. זה לא משנה את הרגשות שלי, אני עדיין אוהב את כולם".

מקריי, בוגר מכללת טנסי, יש ברזומה 123 משחקים ב-NBA במדי דנבר, וושינגטון, דטרויט וכמובן קליבלד, איתה אף זכה באליפות בעונת 2016/17. בין היתר שיחק גם באוסטרליה, סין, צרפת ובליגת הפיתוח.

מקריי במדי קליבלנד, צילום: AFP

 עברת לא מעט בקריירה אבל לא נשארת באותו מועדון באירופה יותר משנה אחת, מה הייתה הגישה שלך הקיץ?

כספורטאי מקצועי אתה לא ממש יכול לתכנן תוכניות לעתיד. אם אתה מתכנן ומכוון לאופציה אחת זה לרוב כנראה לא יקרה. יש לך העדפה למקום שתרצה לשחק בו אבל לרוב זה לא בשליטתך. היו לי בערך שש הצעות טובות ומהם לקחת את ההצעה שהייתה הטובה ביותר עבורי".

 חודש בדיוק עבר מאז הסתיימה העונה, כשאתה מסתכל מנקודות הזמן הנוכחית, איך אתה מסכם את העונה?

"אני חושב שהשגנו הרבה יותר ממה שאנשים חשבו שנשיג בתחילת העונה. בסך הכל זו הייתה עונה טובה מאוד".

מקריי. חוויה טובה בישראל, צילום: עודד קרני

מה תיקח איתך מישראל קדימה?

"הקשרים שיצרתי עם האנשים. זה מדהים איך כדורסל הוא רק משחק, אבל כזה שמשנה חיים וקושר קשרים לכל החיים. תומר גינת למשל הוא חבר שלי לכל החיים".

תומר גינת. חבר לכל החיים, צילום: אלן שיבר

איך היה הקשר שלך עם דני פרנקו?

"קשר טוב, אני מאוד מכבד אותו ואת האהבה שלו למשחק, אתה לא רואה מאמנים שעובדים קשה כמו שהוא עובד. לפני מספר ימים הוא חייג אליי ודיברנו, הייתה שיחה טובה מאוד והוא אמר לי שהוא תמיד כאן בשבילי. זה משהו שאזכור ואעריך לעד".

הייתה לך תחושת פספוס מהאופן שהסתיימה העונה?

"כן. היינו כל כך קרובים לאליפות, בראייה לאחור היינו רחוקים שני מהלכים מלעשות היסטוריה".

 משחק האליפות עדיין יושב לך בראש?

"זה משחק שלא אראה אותו לעולם, אני יודע כמה היינו קרובים לתואר, זה כואב".

בסיום משחק מספר 3 בגמר. כואב, צילום: אלן שיבר

 עברת הרבה בכדורסל אבל נראה שהשנה הזאת הייתה אחרת עבורך, משמעותית מאוד בפן האישי, מה היה שונה?

"האוהדים היו מדהימים כלפיי כל השנה. כמות האהבה שקיבלנו, שירי האוהדים והתמיכה ברגעים קשים, אתה לא רואה את זה במקום אחרים בעולם. כשחקן אתה חולם על רגעים כאלה, בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה, להיות בהפועל תל אביב הייתה חוויה שאקח איתי לכל החיים. כמות האהבה שקיבלתי גרמה לי להרגיש טוב, זכיתי להיכנס ללב של אנשים וזה יוצא דופן. לעולם לא אשכח את השנה הזאת. צריך להבין, כשאתה משחק ב-NBA הקהל לא מעורב במשחק, אתה לא מרגיש את האהבה שקיבלתי השנה בכל מקום".

היו הרבה דיבורים על חדר ההלבשה של הקבוצה, איך אתה הרגשת את זה?

"כולנו היינו חברים, האווירה הייתה טובה. הייתה לנו תקופה נהדרת ביחד".

אוהדי הפועל תל אביב בגמר. לא חווה דבר כזה, צילום: אלן שיבר

 דיברת על כך שההגמוניה השתנה ומכבי כבר לא תשלוט בכדורסל הישראלי, למה התכוונת?

"ראיתם השנה, קבוצות אחרות מתחילות להיות טובות כמו מכבי, קבוצות כבר לא מפחדות לשחק נגדם יותר. כל דבר צריך להיגמר בסוף".

 קראתי שאמרת שכמעט לא הרווחת השנה כסף השנה ביחס לקריירה שלך.

"זה חלק מהחיים. הרווחתי בעבר הרבה כסף במקומות שונים והייתי ממש לא מרוצה שם, היה לי רע. השנה לא הרווחתי הרבה כסף אבל הייתי פשוט מאושר.

צריך להבין שלהיות ב-NBA לא בהכרח יעשה אותך למאושר כמו שלשחק ביורוליג לא בהכרח יעשה אותך כזה. רמת האושר שלך תלויה בסיטואציה. עשיתי דברים יפים בקריירה, לשבת על הספסל שנה שלמה רק בשביל להגיד שחזרתי ל-NBA לא יעשה אותי מאושר, לאנשים אחרים אולי כן".

הפועל תל אביב. "היינו חברים", צילום: אלן שיבר

איזו חוויה לא תשכח ותיקח איתך מהעונה הזאת לעד?

"המשחק השני בסדרת הגמר, לראות את השמחה על הפנים של האוהדים לאחר שניצחנו בבית את מכבי תל אביב, עבורי זה היה מיוחד".

תרצה לחזור לישראל בעתיד?

"בוודאי, אשמח אפילו לחזור לכאן כתייר. ישראל היא מדינה מדהימה".

עם דני פרנקו. הערכה גדולה, צילום: אלן שיבר

אתה מדמיין את עצמך חוזר לישראל כשחקן בעתיד?

"קשה לי מאוד לדעת. אבל גם אם אני לא רוצה, המנטליות שלי צריכה להשתנות עכשיו. אני מרוכז כל כולי באא"ק".

אא"ק אתונה היא אחת הקבוצות הטובות ביוון, אתה מגיע לעונה הזאת רעב להוכיח משהו?

"כמובן, אני תמיד רוצה להוכיח משהו למבקרים שלי. אני יודע שהליגה היוונית היא אחת הליגות הטובות באירופה, אני יודע שיש לאא"ק בסיס אוהדים מדהים גם כן. בכדורסל אף אחד לא זוכר לך מה שעשית בשנה שעברה, אתה חייב להוכיח כל פעם מחדש. אני מצפה לעונה הזאת".

אתה עדיין חולם לחזור ל-NBA או ליורוליג?

"שיחקתי ברמות הכי גבוהות, היום אני רוצה לשחק כדורסל וליהנות מזה. שיחקתי עם המון שחקנים נהדרים בכל מיני ליגות. ג'ייקובן בראון למשל יכול לדעתי לשחק בכל ליגה בעולם, הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים ששיחקתי איתם אי פעם. אני מבטיח לך שלא תמצא לי עשרה גארדים יותר טובים ממנו ביורוליג".

ג'ייקובן בראון. "טוב יותר מרוב הגארדים ביורוליג", צילום: אלן שיבר

לסיום, יש לך מסר לסיום לשלוח לאוהדי הפועל תל אביב?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"לשחק עבורם היה חלק מדהים בחיים שלי, אני מאחל להם את הטוב ביותר וגם הפועל את הטוב ביותר. אני לא כועס על אף אחד, אני אקח איתי לעד את הזיכרונות שצברתי בשנה האחרונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר