ג'ייק כהן, הגלגול הבא: הכירו את כוכב נבחרת העתודה דני וולף

המאמן אלעד חסין הפתיע כשהביא את המתאזרח (19, 2.11 מ') להופעת בכורה באליפות אירופה, והאחרון החזיר בגדול עם משחק מצוין בניצחון על טורקיה • מגיע ממכללת ייל, ורסטילי מאוד, הבנת משחק גבוהה ובקיצור - בדיוק החיזוק שיכול לעזור להמשך מסורת ההצלחה

דני וולף. הבטחה גדולה. צילום: אתר פיב"א

בקיץ 2010 נבחרת העתודה של ישראל שיחקה באליפות אירופה דרג ב'. מי ששיחק אז בנבחרת היה ג'ייק כהן בהופעה ראשונה בכדורסל הישראלי. הפורוורד, ששיחק אז במכללת דיווידסון, סיים טורניר מצוין עם 20 נקודות בממוצע למשחק ואחרי שסיים את המכללה המשיך לקריירה מצויינת - רובה במכבי תל אביב - וגם היה חלק חשוב בנבחרת הבוגרת של ישראל. אז, האם דני וולף ילך בעקבותיו?

 

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 40

 
מאמן הנבחרת אלעד חסין סידר לנו אתמול (שבת) הפתעה. במשחק הפתיחה של אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 20 נחשפנו לראשונה לשחקן מכללות שמשחק בעמדה של כהן, וכמוהו עורך את הבכורה שלו בכדורסל הישראלי בנבחרת העתודה. ישראל ניצחה בגדול את טורקיה 70:86 ו-וולף התגלה מיד כשחקן שיהיה כדאי לעקוב אחריו ונראה שיש סיכוי גדול שהוא ייעשה מסלול דומה לזה שעשה ג׳ייק. אולי נבחרת ישראל מקבלת כאן חיזוק עתידי.
דני וולף. בעקבות ג'ייק כהן, צילום: אלן שיבר

את נועם יעקב, אחד הגארדים הטובים באירופה לגילו, אנחנו מכירים היטב. במשחק מול הטורקים הבנו שיש לישראל מה להציע גם באזור הצבע ושיש לנבחרת עוד עוגן. וולף הרשים מאוד עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. המדד שלו עמד על 19 ומדד הפלוס/מינוס על פלוס 18. שדרוג גדול לנבחרת שיוצר אופטימיות גדולה להמשך הטורניר (היום ב-16:00 מול איטליה).

דני וולף בן 19 בלבד, מתנשא לגובה 2.11. הוא משחק בעמדה 4, אבל מטבע הדברים בנבחרת הוא משחק בעמדת בסנטר. אחרי משחק אחד אפשר להתרשם שמדובר בגבוה ורסטילי מאוד, עם הבנת משחק, יכולת מסירה מצוינת, ואחד שיודע לצאת החוצה ולזרוק שלשות.

לא בכל יום נוחת בנבחרת ישראל שחקן פנים בממדים האלה וביכולות האלה. במשחק הראשון כבר אפשר היה להתרשם ששיתוף הפעולה שלו עם יעקב טוב מאוד. מה שעוד הרשים הוא ההסתגלות המהירה שלו לכדורסל האירופי, אותו לא הכיר.

דני וולף מול טורקיה. הסתגל מהר לכדורסל האירופי, צילום: אתר פיב"א

וולף משחק במכללת ייל וסיים את עונת הבכורה שלו. דקות המשחק שלו עמדו על 7 בלבד, אבל הדבר מובן לשחקן בעונה ראשונה. הוא בן למשפחה של כדורסל. שני אחיו גם משחקים במכללות. הוא ביקר בעבר מספר פעמים בארץ ואת טקס בר המצווה שלו ערך בישראל. הוא היה אמור לערוך את הבכורה שלו במדים הלאומיים כבר בקיץ שעבר בנבחרת הנוער, אבל הדברים לא הסתדרו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עם הנתונים האלה וההשתלבות המהירה כבר ברור שהנבחרת קיבלה חיזוק גדול. חיזוק שיכול לעזור לה לשמור על מסורת ההצלחה של נבחרות העתודה בשנים האחרונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר