לא שגרתי, אבל טבעי: על המינוי של עמית שרף למאמן הפועל חולון

נדב זילברשטיין שנתן לו את הצ'אנס הראשון מספר: "נתוני הפתיחה שלו מצוינים, הוא עשה את המסלול הנכון" • גיא גודס שאותו יחליף בתפקיד מצהיר: "הוא אחד שכולם אוהבים, ראוי להיות בקדמת הבמה" • המאמן בן ה-35 הצליח לפרוץ למועדון הסגור של הכדורסל הישראלי, ומסתמן כמי שיכול להוביל את הסגולים לימים גדולים

עמית שרף. עובר לקדמת הבמה. צילום: לירון מולדובן

מאמנים צעירים לא גדלים אצלנו בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות. מאמני ליגת העל זה כמעט מועדון סגור, אבל מי שפורץ את הדרך לקדמת הבמה הוא עמית שרף. המאמן החדש של הפועל חולון, בן 35 בלבד, הוא צעיר מאמני ליגת העל בעונה הקרובה.

למרות הגיל, המינוי הזה התקבל בטבעיות. נכון, לחולון יהיו העונה מגבלות תקציביות ואולי במצב אחר היא לא הייתה ממנה אותו, אבל כל זה לא מוריד מהתחושות שהבחור ראוי ושהצעד נכון. יש הערכה גדולה ליכולות המקצועיות שלו ולחיבור שלו עם המועדון. לפני המינוי למאמן ראשי, הוא היה בחולון בתפקיד עוזר המאמן 5 שנים, הוא עבד עם לא פחות מ-5 מאמנים ויש לו חלק בהצלחה של המועדון בשנים האחרונות.

הוא התחיל אצל דן שמיר ואחר כך עבד תחת שרון דרוקר, סטפאנוס דדאס, מאוריציו בוסקאליה וגיא גודס עימו זכה באליפות בעונה שעברה. הוא הפך לדמות מזוהה עם המועדון הסגול. מינויו של "שרפי", כפי שהוא מכונה, זכה למחמאות ופרגונים כמעט מקיר לקיר. זאת למרות שהוא צעיר ושהג'וב הראשון שלו הוא בקבוצה גדולה בכדורסל. הסיבה היא ההערכה שהוא בשל ומוכן, ולא פחות חשוב מכך, עשה את המסלול הנכון כמאמן ובתוך המועדון.

עמית שרף. הזדמנות להוכיח את עצמו, צילום: לירון מולדובן

עמית שרף (אין קשר לצביקה, אגב) הוא המקרה הקלאסי של מי שבא מלמטה ולא עשה קיצורי דרכים. איש חשוב בקריירה שלו הוא המאמן נדב זילברשטיין, שרף שיחק אצלו בנוער ובהמשך הוא הביאו למחלקת הנוער של עירוני נס ציונה שם החל את קריירת האימון. בשלב הבא, זילברשטיין מינה אותו לעוזרו בקבוצה הבוגרת.

"הוא בחור מאוד איכותי, מאוד אינטיליגנט, מוסר עבודה יוצא דופן, לויאלי ואהוב על האנשים בכל מערכת שבה עבד", מספר עליו זילברשטיין ל"ישראל היום", "כל הזמן סביב הכדורסל- רוצה ללמוד ולהתקדם. אני חושב שהשילוב של כל התכונות שציינתי יעזרו לו להצליח כמאמן ראשי".

האם הוא כבר בשל להיות מאמן ראשי בליגת העל?
"אני חסיד של דרך ומסלול של אנשים שבאים מלמטה. עמית עשה את כל המסלול וזה יתרון גדול. אני חושב שנתוני הפתיחה שלו מצוינים. אף אחד לא נולד עם ניסיון והוא יצטרך את תמיכת כל המערכת מסביב בשביל להצליח, בטח בימים פחות טובים. אבל מאחר והוא צמח במערכת שם בשילוב עם סט התכונות והיכולות שלו, אני בטוח שהוא יצליח".

זילברשטיין. מאמין בשרף, צילום: דני מרון

שרף הצעיר מחליף את גיא גודס עתיר הניסיון. אחרי שהיה עוזר שלו כמעט שתי עונות, גודס בוטח בו: "הוא ראוי להיות בקדמת הבמה ולקבל הזדמנות אחרי 5 שנים במערכת כעוזר. הוא עבר מספר מאמנים טובים שבטוח למד מכל אחד משהו. הוא מאוד נוח ומערכתי, ואחד שכולם אוהבים. יש לו הזדמנות גדולה להראות את יכולותיו וכישוריו".

שרף כבר עבר חוויה קצרה כמאמן ראשי בחולון, זה היה בסיום עונה קורונה, אבל אז היה ברור שזה זמני והוא חזר בטבעיות לעמדת עוזר המאמן. הפעם הוא מקבל את השרביט וזה לא הולך להיות זמני בכלל - אולי מדובר כאן במאמן העתיד של המועדון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
גודס ושרף יחד על הקווים, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר