קינן אוואנס: "לעזוב את מכבי תל אביב היה הדבר הנכון"

המעבר לז'לגיריס קובנה ("עודד קטש רצה שחקנים מסוימים, לא היה לי מקום") • הפציעה ("לא יודע מתי אחזור לשחק, מתרכז בלהחלים") • העתיד ("אני ממשיך בליטא עונה נוספת") • והדלת שהוא לא סוגר ("אם יתאפשר לחזור לשחק במכבי בעתיד זה יהיה מדהים") • לפני שקבוצתו פוגשת את הצהובים, הגארד בראיון מיוחד

קינן אוואנס. ימשיך בז'לגיריס?, צילום: טוויטר

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי, 20:00) בז'לגיריו ארנה אצל ז'לגיריס קובנה למשחק חשוב עבור שתי הקבוצות שנאבקות על המקומות בפלייאוף היורוליג, שני מחזורים לסיום העונה הסדירה.

מי שלא ייטול חלק בהתמודדות הוא כוכב המארחת ואקס הצהובים - קינן אוואנס, אשר נפצע בצורה קשה ברגלו וסובל מקרע בגיד אכילס, פציעה אשר גרמה לו לסיים את העונה כבר בתחילת חודש ינואר.

הגארד, שנמצא בימים אלה בתהליך שיקום לאחר הניתוח שעבר, התפנה להעניק ראיון מיוחד ל"ישראל היום" וסיפר על הזיכרונות מימיו בצהוב, התחושות לאחר ששוחרר, הפריצה בליטא, הפציעה הקשה שחווה וחשף כי הוא צפוי להמשיך לעונה נוספת בקבוצתו, למרות העניין לו הוא זוכה בקרב קבוצות רבות במפעל.

קינן אוואנס. ימשיך בז'לגיריס קובנה, צילום: מתוך טוויטר

קינן, הערב ז'לגיריס תפגוש את מכבי תל אביב למשחק חשוב עבור שתי הקבוצה, איך התחושה האישית שלך לפני?
"אני חושב שיהיה משחק ממש טוב, שתי הקבוצות צריכות את הניצחון. מכבי הקבוצה הכי חמה בליגה כרגע והיא משחקת מדהים. אנחנו נלחמים בבית על המקום בפלייאוף ואני מקווה שבעזרת תמיכת הקהל נצליח לנצח".

פתחת את העונה נהדר והיית אחד השחקנים הבולטים ביורוליג עד שעברת פציעה קשה. איך עוברים עליך החודשים מאז?
"אני מרגיש בסדר, לוקח את הדברים כתהליך ועושה אותם לאט, יום אחרי יום. ייקח לי עוד לא מעט זמן עד שאוכל לחזור לשחק".

אתה מאמין שתהיה כשיר לפתיחת העונה הבאה?
"בכנות אני לא יודע, אין לי מושג מתי אחזור לשחק כדורסל כרגע. אין לי עדיין לוח זמנים ואני מתרכז בלהחלים".

קינן אוואנס. האקס חזר להיכל וקיבל זר,

הגארד האמריקני שהחל את דרכו בארץ בהפועל חיפה של אלעד חסין, רשם ממוצעים של 11.5 נקודות, 2.2 אסיסטים ו-4.0 כדורים חוזרים ב-24 הופעות ליגה במדים הצהובים.

במועדון התלבטו רבות לגבי המשך דרכו בקיץ אך לבסוף הוחלט לא להמשיך עמו את ההתקשרות והוא נדד לליטא, שם היה לאחד הרכזים הטובים העונה באירופה והעמיד ממוצעים מרשימים של 15.9 נקודות, 3.2 כדורים חוזרים ו-3.7 אסיסטים ביורוליג.

איך זה מרגיש לצפות מחבריך מהצד בלי יכולות לעזור?
"זה קשה. אני אוהב את המשחק, עבורי לשבת בחוץ משחק אחד זה קשה אז תקופה ארוכה זה קשה עוד יותר. הייתי רוצה להיות שם על הפרקט ולעזור לחבריי במאבקי הפלייאוף".

איך אתה מסכם את תקופתך במכבי ת"א?
"זו הייתה העונה הראשונה עבורי ביורוליג וזכיתי לחוות את זה בקבוצה מאוד מוכשרת וטובה. זו הייתה שנה מדהימה שעזרה לי להתפתח".

למה עזבת? מה קרה שם מאחורי הקלעים?
"זה היה די פשוט. הגיע מאמן חדש (עודד קטש, ת"ג) שרצה להביא שחקנים חדשים, מכבי יצאה לשוק השחקנים והחתימה שני גארדים בכירים בדמות ווייד בולדווין ולורנזו בראון, בסיטואציה הזאת כבר לא היה להם מקום עבורי והם חשבו שהדבר הנכון זה לתת לי ללכת".

אוואנס. בהיכל מול מכבי, צילום: אלן שיבר

נפגעת מההחלטה שלהם לא להמשיך איתך?
"זה תמיד עצוב לעזוב ולהחליף קבוצה, אתה בונה מערכות יחסים עם אנשים על המגרש ומחוצה לו ופתאום הכל מתנתק, אבל אני ידעתי שלעזוב את מכבי זה הדבר הכי טוב ונכון בשבילי. למרות שזה כאב זה היה הדבר הכי טוב לקריירה שלי מבחינת הסיטואציה".

היו הרבה שמועות סביב עתידך, איפה תשחק בעונה הבאה?
"נכון לעכשיו אני צפוי להמשיך בז'לגיריס לעונה נוספת ולשחק עבורם. מבחינתי התשובה היא כן, אני נשאר בז'לגיריס לעונה נוספת".

מה החלום הגדול עבורך להמשך?
"לפני הכל ארצה לחזור לשחק כדורסל ולהציג את הרמה שהצגתי לפני הפציעה. החלום הגדול שלי זה לשחק ב-NBA, לעשות את דרכי לשם. בסופו של יום כל שחקן רוצה להרוויח כמה שיותר כסף ולשחק ברמות הגבוהות ביותר, אני רוצה לנצח ולזכות גם ביורוליג".

אם תגיע בעתיד ההצעה ממכבי, תרצה לחזור?
"אין לדעת מה יוליד יום, אם זה יתאפשר בעתיד זה יכול להיות מדהים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוואנס. לא שולל קאמבק למכבי, צילום: מאור אלקסלסי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר