נמניה בייליצה בראיון: "סטף קרי הוא הסופרסטאר הכי צנוע שראיתי"

האליפות ב־NBA עם גולדן סטייט ("חלמתי על זה, הייתי חלק מהקבוצה הטובה בעולם") • החברות עם סטף, קליי ודריימונד ("שחקנים אדירים, ואנשים טובים עוד יותר") • וההחלטה לחזור לאירופה ("פנרבחצ'ה זה הבית") • לפורוורד הסרבי, אחד הכוכבים הגדולים ביבשת בדור האחרון, נותרה משימה אחת ("לזכות גם ביורוליג") • הערב הוא פוגש את מכבי תל אביב

בייליצה בתל אביב, צילום: אלן שיבר

נמניה בייליצה היה אחד השמות החמים בקיץ האחרון בקרב קבוצות הצמרת של הכדורסל האירופי. אחרי שבע עונות סבירות עד טובות ב־NBA, כולל 6.1 נקודות בעונה שעברה במדי קבוצת הכוכבים של גולדן סטייט ווריירס, החליט הפורוורד הסרבי לחזור לריקוד אחרון ביורוליג ובחר בפנרבחצ'ה, הקבוצה שבה פרח לפני יציאתו לארה"ב ואף נבחר ל־MVP של היורוליג ב־2015.

"שיחקתי הרבה פעמים נגד מכבי תל אביב עם קאחה לאבורל, חלק הפסדתי וחלק ניצחתי", הוא אומר בראיון בלעדי ל"ישראל היום" לקראת המשחק הערב מול הצהובים בהיכל מנורה־מבטחים. "תמיד כיף לשחק מולם. זה מועדון עם היסטוריה ועם שחקנים גדולים. יש בתל אביב אווירה נהדרת, ואני שמח שאני חוזר לכאן".

בייליצה. יש לו זכרונות טובים מישראל, צילום: אלן שיבר

היו לך שבע עונות טובות ב־NBA, למה החלטת לחזור לאירופה?
"זו לא היתה החלטה קשה בשבילי. תמיד רציתי לחזור לאירופה כי אני אוהב את סגנון הכדורסל פה. אחרי שזכיתי באליפות בארה"ב היה ברור לי שזה הצעד הבא. היתה לי הצעה להישאר בגולדן סטייט, אבל פנר התקשרו, וזה הבית שלי, אני אוהב את האנשים באיסטנבול וזו היתה החלטה קלה".

איך זה להיות אלוף NBA?
"זו הרגשה נהדרת, משהו שתמיד חלמתי עליו. זה לא רק הטבעת, כמו העובדה שהייתי חלק מהקבוצה הכי טובה בעולם, הארגון הכי טוב, האנשים הכי טובים. זה מועדון אדיר עם תרבות, מאמנים ואנשי צוות הכי טובים שיש. היתה לי עונה נפלאה וחוויה אדירה. אלו רגעים שתמיד יישארו איתי".

בייליצה. חוזר לשחק אחרי פציעה, צילום: Getty

תספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים על סטף קרי, משהו מבפנים.
"הוא הסופרסטאר הכי צנוע שפגשתי מעולם. אחד השחקנים הטובים בעולם ששינה את המשחק, ומחוץ למגרש הוא אדם מדהים וחבר אולטימטיבי לקבוצה".

איך זה לשחק עם החבורה הזאת - סטף, קליי, דריימונד?
"חבורה נהדרת של שחקנים, ועוד יותר - של אנשים. הם מתייחסים לכולם בצורה נפלאה. היתה לי מערכת יחסים נהדרת איתם, ועד היום יש לי. במיוחד עם סטיב קר, התברכתי לשחק עבורו. הוא מאמן בלתי נתפס, איך שהוא מתייחס לאנשים ולשחקנים".

"אני לא יודע אפילו איך להסביר את זה, אתה צריך להיות שם כדי להבין. אם אספר לך, אתה לא תאמין. אם למישהו תהיה הזדמנות ללכת לגולדן סטייט כל עוד השלושה האלה שם, אני ממליץ לו לא לחשוב פעמיים".

זה קל להיות חבר לקבוצה של דריימונד גרין?
"כל הסיפורים הם שקר. דריימונד הוא אחד החברים לקבוצה הכי טובים שהיו לי אי־פעם. כל השלישייה הזאת הם חברי היכל התהילה ועדיין מתייחסים לכולם בצורה הכי מכובדת".

סטף ודריימונד. יש לבייליצה רק מחמאות, צילום: AP

כאמור, אחרי התקופה המוצלחת בליגה הטובה בעולם חזר בייליצה בקיץ האחרון לאירופה, במטרה לזכות בתואר שעדיין חסר לו - אליפות היורוליג. לצערו הוא נפצע בקרסול עוד לפני פתיחת העונה וחזר לשחק רק בשבוע שעבר כשקיבל 11 דקות בניצחון על וירטוס בולוניה.

רק בשבוע שעבר חזרת לשחק. אנחנו הולכים לראות את נמניה בייליצה שאנחנו מכירים?
"לא שיחקתי כדורסל במשך תשעה חודשים, וברור שזה ייקח זמן. חזרתי לאירופה בשביל ליהנות מכדורסל ולהראות את עצמי. הערב הראשון יחד עם האוהדים שלנו אחרי שמונה שנים היה מדהים, האהבה שהם הראו לי היתה יוצאת דופן. אני כבר מחכה להראות את המיטב שלי עבורם".

סקוטי ווילבקין הוא שם מוכר בישראל. איך זה לשחק איתו?
"אני זוכר אותו מאז ששיחק בטורקיה. הוא אחד הסקוררים הטובים באירופה וחבר טוב לקבוצה. אני שמח לשחק איתו. המשחק מול מכבי הוא מיוחד עבורו, ומעניין לראות מה יהיה".

ווילבקין. בייליצה נהנה לשחק לצידו, צילום: Getty

באליפות יורוליג עדיין לא זכית. זה משהו שאתה חושב עליו?
"כל שחקן שמשחק באירופה - המטרה שלו היא לזכות ביורוליג, אז מובן שאני רוצה. יש לנו קבוצה מוכשרת שיכולה לעשות דברים יפים. זה תהליך. אנחנו רוצים להגיע לפיינל פור, ומשם כבר יהיה מעניין".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד חודשיים תהיה בן 35. אתה כבר יודע עד איזה גיל תרצה להמשיך לשחק?
"אני לא חושב כל כך רחוק. יש לי עדיין כמה שנים לשחק ברמות הגבוהות. אקח את זה שנה אחרי שנה, יש לי פה חוזה גם לעונה הבאה. אני רוצה להמשיך כל עוד איהנה לשחק ותהיה לי תשוקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר